Jääraja Eesti karikavõistlustega alustati Võrtsjärvel

Kui mõni aeg tagasi tundus, et sellel talvehooajal saab jääl ja lumel sõitmisest vaid und näha, siis nüüd on külmakraadid oma töö teinud ja laupäeval 25. jaanuaril sõideti selle hooaja esimene jääraja Eesti karikavõistluste etapp. Võistluspaigaks Rannaküla ja Võrtsjärve jää. Seitsme klassi peale oli stardis kokku 123 võistlejat.

Sarnaselt eelmise aastaga on võimalus sõita nii tänavarehvi kui piikrehviga, viimast kasutatakse Sport klassis, kus nõutud ka turvapuuriga auto. Just neljaveoliste autode sportklassis sõideti välja arusaadavalt päeva kiireimad ajad, klassi võitnud Aap Anderson (Subaru Impreza) sõitis teises voorus välja aja 2.27,7, mis jäi ka päeva kiireimaks ajaks. Teine oli selles klassis Mart Tikkerbär, kes eelmine aasta osales Olerex Eesti rallikrossi meistrisarjas Junior1600 klassis, tänavu aga juba kõige kõvemas SuperCar klassis. Nii on jäärajad talle heaks harjutamiseks Mitsubishi Lancer EVO 6 roolis. Kolmas oli selles klassis Helmet Palm (Mitsubishi Lancer EVO 6). Kaheveoliste autode sportklassis pani kahes viimases voorus oma paremuse maksma Erich Unt (VW Golf) ja võitis klassi, tema nimele jäi ka selle klassi kiireim aeg 2.31,9. Teine oli avavooru võitnud Martin Vatter (Honda Civic Type-R) ja kolmas Madis Uibo (Ford Focus).

Edasi tänavarehviga sõitnud klassidega. Neljaveoliste autode klassis jätkasid oma võidukäiku traditsiooniliselt väikesed autod, mis oma kaaluga omavad korralikku eelist võrreldes võimsate Mitsubishi'ide ja Subarutega. Klassi võitis Rannakülas Silver Sõmer (Daihatse Charade), kes kirjutas enda nimele ka klassi parima aja 3.39,278. Teine oli Enn Sups (Honda Civic) ja kolmas Rainer Leibak (Mazda 323 GTX). Kokku startis selles klassis 25 võistlejat. Kaheveolised autod jagunevad jääraja karikavõistlustel kokku neljaks klassiks.

Esiveoliste autode klassis sai kolme vooru kokkuvõttes etapivõidu Andre Kurg (Suzuki Swift), teine selle klassi parima vooruaja 3.50,770 välja sõitnud Meelis Marmor (Honda Civic) ja kolmas oli Kristo Saar (Lada Samara). Tagaveoliste autode arvestuses sai etapivõidu Priit Kõrgesaar (BMW 318), teine Jüri Oleitsuk (Toyota MR2) ja kolmas Mehis Kiiver (Toyota MR2).

Naisi oli kaheveoliste autoga Rannakülas stardis kokku 11, etapivõit kuulus Piret Gildenile (VW Golf GTI), teine Kärolin Soolepp (Lada Samara) ja kolmas Liis Talivere (Suzuki Swift). Kaheveoliste autodega sõitnud noorteklassis oli parim Kristo Selleke (Volkswagen Polo), teine Kasper Koosa (Renault Clio) ja kolmas Keiro Orgus (Seat Ibiza).

Järgmine jääraja Eesti karikavõistluste etapp sõidetakse 15. veebruaril Kuremaal, kokku on sarjas kavas neli etappi, kolmas 22. veebruaril Võrus Tamula järvel ja neljas 1. märtsil Põltsamaal Kamari järvel.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas