Lõuna-Eesti rallil stardib Ford Fiesta R5 autoga 15 MM-rallit võitnud Mikko Hirvonen

· 17.Lõuna-Eesti rallile registreerus 79 võistluspaari kümnest riigist

· R5 autoga on ralli stardis neljakordne autoralli MM-hõbe Mikko Hirvonen

· Reedestele katsetele stardivad kõik võistlusautod ümberpööratud järjekorras

Täpselt nädala pärast antakse Võru keskväljakul start järjekorras 17. Lõuna-Eesti rallile. Eesti autoralli meistrivõistluste viiendale ja Läti meistrivõistluste viimasele etapile on end registreerinud 79 võistluspaari kümnest riigist.

Sarnaselt kolme eelneva aastaga saab ka tänavu Võrumaa teedel näha WRC autosid ning need toovad starti EM1 ehk absoluutarvestuse hetke teised mehed Valerii Gorban - Sergei Larens (Mini Cooper WRC) ja 2017.aasta Lõuna-Eesti ralli võitjad Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC). EMV1 (ABS) arvestuses on end hooaja eelviimasele etapile registreerinud kuus võistluspaari.

Kui WRC autosid on hooaja viiendale meistrivõistluste etapile startimas kaks, siis R5 autosid on stardirivis kokku kuus. VW Polo GTI R5 autoga on starti tulemas Läti meistrivõistluste absoluutarvestuses juba tänavuse kulla kindlustanud Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston, kes Lõuna-Eestis püüdmas ka Eesti meistrivõistluste klassi EMV1 ja EMV2 meistritiitleid.

Lõuna-Eesti ralli 2019 kõige nimekam piloot saab kindlasti olema Oliver Solbergi isa Petter Solbergi kunagine meeskonnakaaslane ja konkurent MM-radadelt – Mikko Hirvonen. Oma karjääri jooksul Subaru, Fordi ja Citroëni tehasemeeskondades sõitnud ja 15 MM-rallit võitnud soomlase kõrval võtab Lõuna-Eesti teedel koha sisse Jarno Ottman. Kui Ottman on Eestis varem võistelnud kaheksal korral, siis Hirvoneni ainus Eestis tehtud start jääb aastasse 2003, kui ta osales E.O.S rallil. Nimeka soomlase võistlusauto, milleks on Ford Fiesta R5, valmistab ette MM Motorsport. Eelnimetatud Solbergi ja Hirvoneni kõrval on EMV2 (4WD - N4,R5) klassis startimas veel üheksa võistluspaari.

EMV3 (2WD - R2,R1,A6) klassis ja Estonian Junior Challenge arvestuses on hooaja viiendale etapile end registreerinud kokku 12 võistluspaari, kelle hulgas ka tänavused Euroopa meistrivõistluste ERC Junior klassi teised mehed Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T). Lisaks kodustele konkurentidele on eelmainitud klassides kohtade eest heitlemas ka külalised Poolast, Uus-Meremaalt ja Kanadast.

EMV4 (4WD - E12) klassis, kus starti tulemas 13 võistluspaari, on meistritiitli kindlustamiseks vaid ühte punkti vaja Edijs Bergmanisel ja tema kaardilugejal Toms Freibergsil (Mitsubishi Lancer Evo IX). Kui meistritiitel on eelneimetatud lätlastel käeulatuses, siis heitlus teistele medalikohtadele jätkub veel ka tõenäoliselt peale Lõuna-Eesti rallit.

Kui EMV4 klassis on meistritiitel veel napilt lahtine, siis EMV 5 (2WD - E9) klassis on endale tänavuse tiitli kindlustanud alati positiivsed Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Lisaks 2019.aasta meistritele on Lõuna-Eestis selles klassis startimas veel seitse võistluspaari.

Klassis EMV6 (2WD - R3,A7,N3,E10) on hooaja eelviimasel meistrivõistluste etapil oodata põnevat heitlust eelkõige võistluspaaride Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R) ja Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R) vahel, kes heitlemas tänavuse meistritiitli nimel. Lisaks neile on EMV6 klassis stardis üheksa võistluspaari.

EMV7 (2WD - E11 RWD) klassi liidritena on Lõuna-Eestis starti tulemas Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Kui eelpool nimetatud klassides on osades juba meister selgunud ja osades veel vaid paari võistluspaari otsustada, siis kahevoeliste rahvusliku klassi EMV7 arvestuses on veel tiitlile pretendeerijaid nelja võistluspaari jagu ja nad kõik on ka Võrumaal stardis.

Veoautode klassis EMV8 (2WD - E13 Trucks) on mõlemad tänavused stardid võitnud Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A), kes kohal ka Lõuna-Eesti rallil. Kokku on Võrumaa kuppelmaastikele startimas kümme GAZ tüüpi veoautot.

Järjekorras 17.Lõuna-Eesti ralli start antakse 30.augustil, kell 18:30 Võru linna keskväljakult. Avapäeval stardivad kõik võistlusautod ümberpööratud järjekorras (kõige suurem võistlusnumber esimesena).

Kokku sõidetakse kahe võistluspäeva jooksul 11 kiirukatset ning läbitakse 110,48 katsekilomeetrit.

Rallipasse on võimalik soetada Olerexi tanklatest Võru linnas hinnaga 10 eurot. Lõuna-Eesti ralli 2019 võistlejate nimekirja, katsete kaardid jpm. leiab rallinädala kolmapäeval ilmuva Autolehe vahelt, mis on saadaval ajakirjanduse müügipunktides üle Eesti.

Lõuna-Eesti ralli ralliraadioks on Ring FM, mis Võrumaal levimas sagedusel 101,7 MHz. Ralliraadio stuudios võtavad seekord kohad sisse Urmas Roosimaa, Gustav Kruuda ja Oskars Kaņeps-Kalniņš.

17.Lõuna-Eesti ralli registreerunute nimekiri: http://autosport.ee/rallyreg/?page=27&race_id=456&

Foto: Raivo Remmelgas

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas