Dodge Viper kihutas 362 km/h

Kiltsi lennuväljal peeti laupäeval 1 miili paigalstardiga lõppkiirusvõistluse HRX One Mile Challenge 2017 esimene etapp. Ilm, tulesuund ja võistlejate tehtud töö oma autodega tõid kaasa väga kõrged tulemused. Uued rekordid püstitati kõikides võistlusklassides – A klassi uue tippmargi sõitis Erik Koitla (Audi A4, 282 km/h), B klassis Gert Leisson (Audi S4, 341 km/h ja C klassis püstitas uue Eesti rekordi Roul Liidemann Dodge Viper GTS’il, saavutades lõppkiiruseks 362 km/h. Oma varasemat rekordit kordas ka Aleksandr Ljahh, kelle juhitud Nissan Skyline GTR kiiruseks mõõdeti 350 km/h. Kokku ületas maagilise 300 km/h piiri lausa 8 võistlejat, nende hulgas lisaks mainituile veel Ken Kasch (BMW 550, 315 km/h), Paul Kärberg (Porsche 911 Turbo S, 308 km/h), Jouko Vierumäki (Dodge Viper, 308 km/h), Tormis Hoffmann (Nissan GT-R, 303 km/h) ja Andres Meier (Porsche 911 Turbo S, 300km/h). Kiireim diiselauto oli Martin Lutsu juhitud Audi A4 Avant (254 km/h) ning kiireim naisvõistleja Kätlin Kaera BMW 325’l (247 km/h).

Võistlustules oli kokku 71 kiirusejanulist, kelle tulemused varieerusid 198 ja 362 km/h vahel. See näitab, et miilivõistlus on hästi omaks võetud kui seaduslik ja turvaline viis enda ja oma auto võimeid proovile panna. HRX One Mile Challenge 2017 teine etapp toimub Kiltsi lennuväljal 19. augustil.

HRX One Mile Challenge 2017 esimese etapi tulemused klasside lõikes:

A-Klass
I – Erik Koitla, Audi A4 Avant Quattro, 282 km/h
II – Alar Nisu, Seat Leon Cupra, 267 km/h
III – Risto Laineste, Volvo S40 T4, 253 km/h

B-Klass
I – Gert Leisson, Audi S4, 341 km/h
II – Mika Soras, Audi RS 4, 294 km/h
III – Aleksandr Venediktov, Honda CR-V, 270 km/h

C-Klass
I – Roul Liidemann, Dodge Viper GTS, 362 km/h
II – Aleksandr Ljahh, Nissan Skyline GTR, 350 km/h
III – Ken Kasch, BMW 550, 315 km/h

 

Lisainfo:
Indro Päll
One Mile Challenge peakorraldaja
Eesti Audi Klubi MTÜ juhatuse liige
50 57 794
indro@onemile.ee

Foto: Marek Potti

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas