Neljandat aastat jutti toimunud Ridala Offroadil oli nii pinget kui ka dramaatikat

TR-1 võistlusklassis valitsesid sõitu algusest lõpuni Üllar Ahi (Antsla) ja Indrek Paluteder (Tartu). Nende seljataga käis aga äge heitlus, kus lõpuks kodurajal sõitnud Ridala mehed Raivo Kruusmann ja Ahtos Sinkevicius suutsid viimasel ringil mööduda Saku meestest Jüri Koppasest ja Andres Laurist.

ET-1 masinaklassis tabas ebaõnn lätlasi. Riia abielupaar Vadims Seleckis ja Sanita Selecka olid liidrikohalt sunnitud taanduma elektroonilise gaasipedaali tõrke tõttu. Muda ja vesi ei soosi elektroonikat. Lõpuks võitsid Põlvamaa mehed Toomas Land ja Lauri Junkin pikalt „kaasmaalaste“ Tõnu Zeigeri ja Raul Luki ees. 

Kõige kiiremini suutsid umbes 2,5 km pikkuseid ringe läbida ATV-sõidukid. Algusest peale juhtisid vaheldumisi vennad Karl-Erik Abram (Aruküla) ja Markus Abram (Jõelähtme). Lõpuks noorem vend Karl-Erik väsis ja langes kolmandaks. Võitis Markus, keda viimastel ringidel ründas ohtlikult Turba noormees Anton Martin.

Kaasvõistlejad ja huvilised soovivad aga kiiret paranemist neljanda koha saanud tallinlasele Indrek Vainlole, kes viimasel ringil sattus avariisse.

Veokite klassis olid Ridala mehed Arvo Kruusmann, Martti Ungert ja Tiit Kaljuveer juba võidurõõmu maitsmas, aga viimasel ringil oskasid nad kodurajal leida ohtliku porimülka, kus nende ZIL rattad taeva poole keeras. Esikoha said tartlased Urmas Uffert, Roomet Soome ja Kris Laarmann.

ET-2 masinaklassis oli stardis kolm võitjasoosikut. Algul valitsesid sõitu lätlased Girts Gailitis ja Guntis Puzulis ning Joel Purga (Vastsemõisa) ja Kiur Ojala (Kärdla). Ape meeste masinal kuumenes mootor üle ja nad katkestasid. Eestlaste masinal tuli aga rehv maha ning uuesti rajale saamine võttis aega.

Liidreid pidevalt seiranud Ridala mehed Matis Trei ja Priit Hänni pääsesid juhtima ning targa ja masinat säästva sõiduga hoidsid edumaad lõpuni. Tasuks esimene võit koduradadel.

Peakohtunik Jaan Villak hindas kõrgelt Ridala maasturiklubi korraldustööd. „Nad on aastatega arenenud ja mõjuvad väga tegusa sõpruskonnana. Rada ise on huvitav ja ainulaadne. Vanas liiva-kruusakarjääris peetav sõit on publikule hästi jälgitav. Nagu amfiteatris.“

 

Tekst: Aivo Paljasmaa

Foto: Urve Paas

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas