RR ESTONIA Tartu Rally´l selguvad Estonian R2 Challenge ERC Junior Experience koolituse võitjad

Eeloleval nädalavahetusel, 14.-15.juulini, sõidetakse Tartu-, Põlvamaa ja Elva teedel Eesti autoralli meistrivõistluste neljas etapp RR ESTONIA Tartu Rally. Lisaks Eesti meistritiitlit püüdvatele sõitjatele on võistlusel startimas ka klassi Estonian R2 Challenge 17-26-aastased noored võidusõitjad.

Kokku on võistlusele registreerunud kaheksa Estonian R2 Challenge arvestuses osalevat võistluspaari. Sarja liidritena stardivad RR ESTONIA Tartu Rally´l lätlased Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2), kelle edu Neste Harju ja Lyoness Lääne-Eestil noorte arvestuses võidud võtnud Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) ees on 2 punkti.

„Tartus on kindlasti eesmärk võidelda klassi võidu peale, et sarja arvestuses head punktid koju tuua. Ees ootab põnev ralli, Eestis pole ammu nii palju katsekilomeetreid olnud ja muidugi Lõuna-Eesti teed on alati ägedad olnud ning 32 kilomeetrit pikk katse, see tundub eriti põnev väljakutse. Tuleb stardist kohe panema hakata, sest iga katse võidu eest antavad punktid on kulla hinnaga,“ sõnas Ken Torn enne eesootavat RR ESTONIA Tartu Rally´t.

Kolmandat ja neljandat kohta hoiavad Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) ja Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2). Poom kaotab enne hooaja neljandat mõõduvõttu Sesksile 10 ja Lääne-Eesti teedel mootoriprobleemide tõttu katkestanud Ojaperv 21 punktiga.Lisaks Estonian R2 Challenge esinelikule on RR ESTONIA Tartu Rally´le veel startimas Kevin Kuusik – Cristen Laos (Ford Fiesta R2) , Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Peugeot 208 R2). Taas on kohal ka britid William Buttler – Aaron Johnston (Ford Fiesta R2T), kes osalenud kõikidel tänavustel Estonian R2 Challenge osavõistlustel. Hooaja debüüti on tegemas Rasmus Uustulnd, kes on vahetanud oma senise Fordi uue Peugeot 208 R2 võistlusauto vastu. Saarlasele loeb kaarti Kauri Pannas.

Sarnaselt hooaja sõidetud etappidele läbivad noored sõitjad ka RR ESTONIA Tartu Rally eel sarja osana toimuva koolituse. Seni toimunud rallide eel on Estonian R2 Challenge sarja osalejad läbinud koolitused teemadel ohutus, rehvid ja vedrustus ning turundus, koostöö ja sponsorlus.Seekordse koolituse teemaks on autosportlase üldfüüsiline ettevalmistus ja selle vajalikkus. Koolituse viib läbi Tarmo Tiits.

Just koolitus on ka Estonian R2 Challenge hooaja neljanda etapi üks märksõnasid, sest lisaks Estonian R2 Challenge arvestuse punktidele hakkavad võistlejad Tartu-, Põlvamaa ja Elva teedel heitlema hooaja vaheauhinna ehk ERC Junior Experience koolituse nimel.RR ESTONIA Tartu Rally järgset TOP3 võistluspaari ootab augustis ees Barum Czech rally Zlin (25.-27.august) võitlusnädalavahetuse eel kolme päevane workshop, mille jooksul läbitakse teemasid esmaabist kuni meediaga suhtlemiseni. Lisaks õpetatakse noortele autoralli tulevikulootustele, kuidas koostada legendi koos sellele järgneva videoanalüüsiga. Veel saavad noored võidusõitjad õppida oma ala parimatelt autode tehnilist poolt ning seda, kuidas õigesti ja kiiresti rehvi vahetada. Kindlasti on üks koolituse osa seotud teemadega õige toitumine ja füüsiline treening.

Estonian R2 Challenge ERC Junior Experience auhinna on välja pannud FIA Euroopa Autoralli meistrivõistluste promootor Europsort Events ja Eesti Autospordi Liit. Koolituse osavõtutasu (2550€ / võistleja) tasub Eurosport Events. Logistika kulud (reis ja majutus) tasub Eesti Autospordi Liit.

R2 klass, kus kasutatakse esiveolisi kuni 1,6-liitrise vabalthingava mootoriga ja 1-liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel väga tiheda konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse sarjadesse. Võrdsuse huvides sõidetakse Eesti autoralli meistrivõistlustel R2 autode klassis, mida rahvusvaheliselt nimetatakse Estonian R2 Challenge, DMACK rehvidega. Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior klassides, on auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Estonian R2 Challenge on avatud ka välisvõistlejatele.

Estonian R2 Challenge auhinnafond on tänavu 32 000 eurot. Estonian R2 Challenge peaauhind on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot.

Rahvusvaheline koostöö ERC ja EAL vahel suurendab auhinnafondi väärtust 46 000 eurole, pakkudes noortele sõitjatele mitmeid suurepäraseid võimalusi eesmärgiga aidata jõuda neil rahvuslikult tasemelt maailma tasemele. ERC poolt on noortel võimalus sel teel läbida 3 astet : ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC Junior U27 meistrivõistlused (R2 autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5 autod).

 

Foto: Raivo Remmelgas

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas