RR ESTONIA Tartu Rally´l saab näha tihedat konkurentsi ja põnevaid katseid

Eeloleval nädalavahetusel 14.-15.juulini sõidetakse EAL Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge neljas etapp RR ESTONIA Tartu Rally. Järjekorras neljandale ülikoolilinnas sõidetavale rallile registreerus 82 võistluspaari üheksast riigist.

Võistlejate rivi avavad kaks WRC autodel sõitvat võistluspaari. Numbri all 1 saavad Tartu Raekoja platsilt stardi 4WD absoluutarvestuse klassi liidrid Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC). Nende järel saavad lähte Ukraina – Eesti võistluspaar Valeriy Gorban – Sergei Larens, kes toovad rajale Mini Cooper WRC auto.

Numbri all kolm teeb selle hooaja debüüdi 2016. aasta Tartu ralli võitja Egon Kaur, kes rajale toomas tuliuue Ford Fiesta proto auto. Pärast aastast pausi võtab Egoni kõrval kaardilugejana koha sisse Annika Arnek. Proto autodega on Tartu-, Põlvamaa ja Elva teedele veel startimas numbri all neli sõitvad Rainer Aus – Taaniel Tigas (VW Polo) ning võistlusnumbrit üheksa kannab Priit Koik – Silver Simm tuliuus Ford Fiesta, mis sarnaselt Kaur – Arneki võistlusautoga ehitatud Kaur Motorsport poolt.

Absoluutarvestuse kõrgete kohtade eest on koduteedel heitlemas kindlasti ka Siim Plangi, kelle number viite kandva N-rühma Mitsubishi Lancer Evo X kõrvalistmel istub kogenud Urmas Roosimaa.

Esimeste rahvusliku rühma sõitjatena saavad RR ESTONIA Tartu Rally stardi EMV4 (E12) klassi sõitjad Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Kui Bundsen - Loštšenikovi võistlusnumber on kuus, siis kohe nende järel saavad lähte E12 klassi punktiarvestuse liidrid Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI).

Kui eelpool sai juba mainitud kiireid WRC, proto ja N-rühma autostid, siis RR ESTONIA Tartu Rally´lt ei puudu ka R5 võistlusauto. Numbri all 11 toovad rajale Škoda Fabia R5 Mait Maaren – Mihkel Kapp ning kohe nende järel Citroën DS3 R5 Saku Vierimaa – Duncan McNiven.

Esimese kaheveolise võistlusauto leiab numbri alt 22, mille toovad rajale EMV7 (E11) klassi teised mehed Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3).

Kokku on rahvusliku E-rühma neljas erinevas klassis meistrivõistluste hooaja neljandale võistlusele startimas 40 võistluspaari, kelle hulgas ka kõikide klasside liidrid. Lisaks eelpool mainitud EMV4 (E12) liidtitele Aigro - Kärtmannile (Mitsubishi Lancer Evo VI) ka EMV7 (E11) liidrid Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3), EMV8 (E10) Ronald Jürgenson – Marko Kaasik (Peugeot 205), EMV9 (E9) Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105).

Kui Ringenberg – Heina võistlusauto on tagaveoline, siis esimese esiveolise autoga stardivad rallile EMV5 klassi liidrid Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R).

Tartu-, Põlvamaa ja Elva teedel jätkub ka Estonian R2 Challenge tiitliheitlus. Hooaja neljandale mõõduvõtule on end registreerunud kaheksa võistluspaari, kelle hulgas ka klassi liidrid Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2), kellest vaid kahe punkti kaugusele jäävad Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T).

Veoautode arvestuse hooaja kolmandale mõõduvõtule on end registreerinud 12 GAZ veoautodel võistlevat võistluspaari. Meistrivõistluste liidrina stardivad RR ESTONIA Tartu Rally´le Kaido Vilu - Erik Vaasa (GAZ 51).

RR ESTONIA Tartu Rally sõidetakse Tartu-, Põlvamaa ja Elva teedel. Ralli saab traditsiooniliselt alguse Tartu Raekojaplatsilt, kui reedel, 14.juulil kell 17:00 sõidab esimene võistlusauto stardipoodiumile. Enne kui sõitjad suunduvad ralli esimesele katsele saavad kõik piloodid spetsiaalsel rajal kätt proovida raadioteel juhitava mudelautoga. Kõige kiirema aja välja sõitnud piloot saab selle auto endale auhinnaks.

Reedet alustatakse kahel korral sõidetava 10,53 km pikkuse Sirvaste katsega ning päev lõpetatakse korduvkatsena sõidetava Põlva linnakatsega. Laupäeval ootab võistlejaid ja pealtvaatajaid kuus kiiruskatset, mille hulgas kahel korral läbitav väga tehniline ja paljude trampliinidega 31,26 km pikkune Hädaküla katse. Ka laupäeval saavad pealtvaatajad näha linnakatset, mis sõidetakse Elva linnatänavatel. Tänavuse ralli punktikatseks on SS9 Penetron (14,80km). Ühtekokku läbitakse kahe võistluspäeva jooksul 133,89 katsekilomeetrit. RR ESTONIA Tartu Rally 2017 võitjad sõidavad Tartu raekojaplatsil asuvale poodiumile laupäeval kell 17:15.

Mõlemal võistluspäeval on pealtvaatajaid ootamas ka meelelahutusprogramm. Reedel kella 15:00st saab Tartu Raekoja platsil näha erinevaid esinejaid, kelle hulgas on ka trummidega GRES Macieira De Quro- Kuldne Õunapuu. Laupäeval peale kuuenda katse esimest läbimist, kell 12:15, pakub suurepärast meelelahutust Lukuproff 24 pealtvaatajapunktis Hellad Velled.

Enne Elva linnakatset, kell 13:00, toimub Elva Linna kultuurikeskuse ees aga järjekordne kontsert GRES Macieira De Quro- Kuldne Õunapuu poolt.

RR ESTONIA Tartu Rally 2017 kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Kahepäevane rallipass, mis tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele, maksab täiskasvanutele 10 eurot.

Rallipasse saab soetada Euronicsi poodides Võrus, Põlvas ja Tartu Lõunakeskuses ning ralli ajal võistluskeskuses ning katsetelt.

Alla meetri mehed pääsevad ralliraja äärde tasuta. RR ESTONIA Tartu Rally 2017 võistlejate nimekirja, katsete kaardid jpm. leiab ralli nädala kolmapäeval ilmuva Autolehe vahelt, mis on saadaval ajakirjanduse müügipunktides üle Eesti.

Koostöös Delfi ja Baltic Broadcastinguga jõuab rallifännideni live pilt ka Tartu Rally avamis- ja finišipoodiumist Tartu Raekojaplatsilt ning samuti saavad fännid jälgida otsepildis ka nelja kiiruskatset – SS3/4 Põlva linnakatse, SS5 TV6 ja SS8 Elva linn.

Ralliraadio on Ring FM, mis levib Tartu sagedusel 104,7 ning Põlva ja Võrumaal 101,7 MHz. Stuudios tervitavad rallifänne Marek Lindmaa ja Simo Koskinen ning katselõpu intervjuusid toovad kuulajateni Gunnar Siiner ja Mikk Saarela.

Foto: Raivo Remmelgas

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas