Sarma ralli võitsid Nikolay Gryazin - Yaroslav Fedorov

Laupäeval sõideti Lätis, Gulbene ümbruses Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste ning Estonian R2 Challenge teine etapp. Kui jaanuaris sõidetud meistrivõistluste avaetapil Aluksne rallil olid ilma ja teeolud kohati mitte talvised, siis Sarma ralli kiiruskatsed olid talverallile kohased.

Kohe esimestest meetritest haarasid liidriohjad Nikolay Gryazin - Yaroslav Fedorov, kes katse katselt lähimate konkurentide ees edu suurendasid. Škoda Fabia R5 autol võistelnud venelased võitsid kõik kavas olnud üheksa kiiruskatset ning vahetasid oma möödunud aastase Sarma ralli teise koha võidu vastu. Kui ralli võitjad läksid oma teed kohe algusest, siis poodiumi teistele kohtadele käis tihe heitlus kolme võistluspaari vahel. Lõpuks väljusid sellest heitlusest parimana Egon Kaur – Annika Arnek (Ford Fiesta), kes küll võitjatest jäid minuti ja 21,6 sekundi kaugusele, kuid edestasid ise 25,9 sekundiga jaanuaris sõidetud Aluksne ralli võitjaid Valeriy Gorban - Sergei Larensit (Mini John Cooper Works WRC).

„Nagu arvata oli, siis paks lumi tegi olud keeruliseks ning pidamise väga muutlikuks. Koha mõttes tänastes oludes paremat kohta polnud võimalik välja sõita, aga ajalises mõttes jäi ikka sekundeid ühtteist rajale,“ võttis Kaur hooaja teise Eesti meistrivõistluste stardi kokku.

Terve ralli poodiumikonkurentsis sõitnud ja viimase katse finišisse absoluutarvestuse neljandana jõudnud Rainer Aus – Simo Koskinen (VW Polo) pidid aga finišijärgselt käigukasti rikke tõttu katkestama.

Tänu konkurentide ebaõnnele tõusid neljandaks Aluksne ralli parimad eestlased Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII).

Kuna Gryazin – Fedorov ei sõitnud Eesti meistrivõistluste punktidele siis EMV1 arvestuse esikolmiku moodustasid Kaur – Arnek, Gorban – Larens ja Bundsen – Loštšenikov.

Klassi EMV3 esikoht kuulus absoluutarvestuse kuuenda koha meestele Allan Popov - Aleksei Krylovile (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes edestasid 14,4 sekundiga lätlasi Jānis Berķis - Edgars Čeporjus (Ford Fiesta R5). Klassi kolmandad olid Denis Rostilov - Dmitry Eremeev (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid klassivõitjatest maha 1.14,8.

EMV4 arvestuse hooaja teised etapi võidu jätsid Lätti Emils Blums - Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX), kelle edu kaasmaalaste Guntis Lielkājis - Ivars Grošus (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees oli 1.34,7 ja Ronalds Baldinš - Ingars Sakne (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees 1.44,1.

Kui EMV4 klassis moodustasid kogu esikolmiku koduteedel sõitnud lätlased, siis EMV5 klassi TOP3 oli eestlaste päralt. Sarma ralli parimad olid Karel Tölp – Martin Vihmann (Honda Civic Type-R), kelle edu Kristo Subi - Lauri Latt (Honda Civic Type-R) ees oli 2:47,4 ja Rico Rodi – Ilmar Pukk (Honda Civic Type-R) ees 2.56,6

Teist meistrivõistluste etappi järjest ei olnud klassides EMV2 ja EMV6 ning Estonian R2 Challenge arvestuses vastast võistluspaarile Mārtiņš Sesks - Renārs Francis (Peugeot 208 R2). Koduteedel sõitnud lätlaste järel said teise koha norrakad Oliver Solberg - Veronica Gulbæk Engan (Peugeot 208 R2), kes jäid võitjatest maha 1.04,4. Eestlaste parima tulemuse eest hoolitsesid eelpool nimetatud arvestustes Rasmus Uustulnd- Kauri Pannas (Peugeot 208 R2), kes jäid Sesks – Francisest üheksa kiiruskatse järel maha minuti ja 50,5 sekundiga.

EMV7 klassis jätsid võidu koju Jānis Vorobjovs - Ivo Pūķis (BMW M3). Lätlaste järel said teise koha Aluksne ralli EMV7 klassi parimad Madis Vanaselja - Jarmo Liivak (BMW M3), kes jäid Vorobjovs – Pūķisest maha minuti ja 9,9 sekundiga. Rahvasuus BMW klassiks kutsutava arvestuse kolmas koht Marko Ringenberg - Allar Heinale (BMW M3), kes kaotasid lätlastele 2.13,9.

EMV9 klassis jõudsid neljast startinust finišisse vaid Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105).

Ainsate eestlastena klassis võistelnud Timmu Kõrge – Erik Vaasa (VAZ 2105) pidid peale kolmandat kiiruskatset elektriprobleemide tõttu võistluse EMV9 arvestuse teiselt kohalt katkestama.

Sarma ralli detailsed tulemused leiab Läti autoralli meistrivõistluste lehelt: lrc.lv

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad mais, kui 11.-12.maini sõidetakse Tallinn ralli.

Foto: Ray Põder.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas