Kataloonia MM-ralli võit legendaarsetele Loeb – Elenale! Tänak – Järveojal endiselt tiitli võimalus

Kataloonia ralli jätkus pühapäeval nelja kiiruskatsega ning viimast võistluspäeva alustasid liidrina Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes edestasid Sebastien Ogier – Julien Ingrassiat (Ford Fiesta WRC) 4,7 ja Sebastien Loeb – Daniel Elenat (Citroen C3 WRC) 8 sekundiga.

Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid Kataloonia ralli viimast võistluspäeva kaheksandalt kohalt ning jäid liidritest minuti ja 0,7 sekundi kaugusele.

Päeva avakatse võitsid Kataloonia ralli kaheksakordset võitjad Loeb – Elena, kes tegid katsele õige rehvivaliku, mille tulemusel ka ralli liidriteks tõusti. Senised liidrid Latvala – Anttila kukkusid teiseks ning jäid nüüd esikohast maha 2,6 sekundiga

Tänak – Järveoja alustasid päeva viienda ajaga ning jäid katsevõitjatest maha 8,2 sekundiga.

Ka päeva teise katse parimad olid Loeb – Elena, kes suurendasid nüüd oma üldedu Latvala - Anttila ees 7,1 sekundi peale.

Tänak - Järveojale enne hoolduspausi sõidetud katselt teine aeg. Loeb – Elenale kaotati 2,7 sekundiga. Ralli üldarvestuses tõusid eestlased seitsmendale kohale.

Peale hooldust sõidetud katsevõidu võtsid Ogier – Ingrassia, kes edestasid meeskonnakaaslaseid Elfyn Evans – Daniel Barrittit 3,5 sekundiga. Tänak – Järveojale katse kuues aeg ja 10,3 kaotussekundit. Katsel tegi sõiduvea ning lõhkus rehvi Latavala, kes üldarvestuses kukkus kuuendaks.

Enne võistluse viimast katset oli Loeb – Elena ja teiseks tõusnud Ogier – Ingrassia vahe 3,6 sekundit. Põnevus püsis ka veel kolmanda koha heitluses, kus Neuville – Gilsouli ja Evans – Barrittit lahtuas 2 sekundit.

Ralli viimase katse võit ja 5 Powerstage punkti Tänak – Järveojale. Eestlased lõpetasid ralli üldarvestuse kuuendana ning jäid võitjatest maha minuti ja 3,9 sekundiga.

Ralli võidu ja karjääri 79. etapivõidu teenisid Loeb – Elena, kes edestasid lõpuks kaasmaalasi Ogier – Ingrassiat 2,9 sekundiga. Viimasel katsel lõhkusid parema tagumise rehvi Neuville – Gilsoul, kes lasid endast mööda Evans – Barritti.

„Oleme pettunud ja meie tiitlivõitmine on peaaegu, et võimatu, kuid me ei anna kunagi alla ja pingutame kuni viimase hetkeni. Ma armastan rallit,“ sõnas Tänak nädalavahetuse kokkuvõtteks viimase katse finišis.

Autoralli MM-sarja üldliidriteks tõusid Ogier – Ingrassia, kelle edu on nüüd teiseks kukkunud Neuville – Gilsoul ees 3 ja Tänak – Järveoja ees 23 punkti.

Autoralli MM-sarja viimane etapp sõidetakse 15.-18.novembrini Austraalias, kus selguvad tänavused nii sõitjate, kui tootjate maailmameistrid.

 

Foto: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas