Ott Tänak - Martin Järveoja Mehhikos taas poodiumil

Möödunud nädalavahetusel sõideti Mehhikos autoralli maailmameistrivõistluste kolmas etapp.

Ott Tänak - Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) startisid esimest korda oma karjääri jooksul MM-rallile MM-arvestuse liidritena.

Eestlased pidid küll reedel teistele teed puhastama, kuid sai selle ülesandega suurepäraselt hakkama ning lõpetasid avapäeva neljandal kohal, jäädes liidritest, kelleks olid Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) maha 37,1 sekundiga.

Laupäevase võistluspäevaga tõusid Tänak - Järveoja üldarvestuses veel koha võrra ning enne viimast võistluspäeva lahutas neid teisest kohast 2,2 sekundit.

Eestlased alustasid pühapäeva kahe järjestikuse katsevõiduga ning said viimasele katsele startida juba suhtleiselt kindlalt teiselt kohalt.

Kuigi eestlased soovisid hea nädalavahetuse kokkuvõtteks veel ka lisa punktikatselt, siis kahjuks purunes nende Yaris WRC-l katse teisel kilomeetril rehv ning mehed jäid esimesena punktideta.

„Teine koht, kui pead teistele teed puhastama, on väga hea tulemus. Siin pole küsimus ainuüksi kiires sõidus, vaid ka selles, kuidas auto terve hoida ja probleeme vältida. Minu strateegia oli anda endast parim ilma suuri riske võtmata. Sain sellega hakkama," sõnas Tänak pärast ralli lõppu Delfile.

„Tegin rehvivaliku vastupidiselt teistele ja õnnestunult. Ei pidanud liigselt pingutama, et teiseks tõusta. Ka punktikatsel oleks kõvad rehvid hästi toiminud, kuid kahjuks purunes üks neist seitse kilomeetrit enne lõppu. Parata polnud midagi, läks nii,“ jätkas Tänak. 

Mehhiko ralli võitsid Ogier - Ingrassia, kellest MM-liidrikoha säilitanud Tänak - Järveoja jäid maha 30,2 sekundiga. Ralli kolmas koht M-Sport võistlejatele Elfyn Evans - Scott Martin, kes jäid võitjatest maha 49,9 sekundiga.

Tänak - Järveoja võitsid 21 sõidetud katsest 6.

Eestlaste edu MM-arevstuses on Ogier - Ingrassia ees 4 ja Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul ees 10 punkti.

Autoralli MM-hooaeg jätkub kolme nädala pärast, kui 28.-31.märtsini sõidetakse Korsika saarel.

 

Foto: Toyota Gazoo Racing

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas