Soome MM-ralli võitsid teist aastat järjest Ott Tänak – Martin Järveoja

Nädalavahetusel sõideti Soomes, Jyvaskyläs autoralli MM-hooaja üheksas võistlus.

MM-liidrina saabusid Soome Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), mis tähendas, et eestlased pidid reedel esimesena startides konkurentidele teed puhastama.

Tänak – Järveoja said tuhandete Eesti rallifännide marulise kaasaelamise saatel neile antud ülesandega suurepäraselt hakkama ning lõpetasid reede absoluutarvestuse neljandal kohal.

Liidritest, kelleks olid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), jäid Toyota meeskonna esisõitjad maha 2,6 sekundiga. Eestlased võitsid reedel ka ühe kiiruskatse, mis tähendas, et nad on nüüd vähemalt ühe katse võitnud 31 MM-rallit järjest.

Laupäeva alustasid Tänak – Järveoja kohe katsevõiduga ning tõusid ise ka ralli liidriteks. Järgneval katsel võtsid Latvala – Anttila meeskonnakaaslastelt küll esikoha tagasi, kuid seda vaid katseks, sest tegid Kakaristo katse esimesel läbimisel sõiduvea ja lõhkusid rehvi. Hoolduspausile said liidritena eestlased ning juhtisid teiseks kukkunud Latvala – Anttila ees 13,8 sekundiga. Kolmandad olid Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroen C3 WRC), kes jäid maha 16,1 sekundiga.

Laupäevaste katsete teiselt ringilt Tänak – Järveojale üks katsevõit ning 132,98 katsekilomeetri pikkuse päeva järel liidrikoht. Eestlaste edu teiseks tõusnud Lappi – Fermi ees oli 16,4 ja Latvala – Anttila ees 28,8 sekundit.

Pühapäeval jäi sõita veel neli katset ja 45,74 katsekilomeetrit. Tänak – Järveoja alustasid sarnaselt laupäevaga kohe katsevõiduga ning katsevõidu võtsid eestlased ka rallit lõpetanud punktikatselt.

Teist aastat järjest astusid Ruuhimäki punktikatse poodiumi esikohale Tänak – Järveoja, kes said koos tuhandete Eesti rallifännide ja Eesti lippude lehvimise saatel üheskoos nautida Eesti hümni kõlamist.

See oli eestlastele nende karjääri kümnendaks ja tänavuse hooaja neljandaks MM-ralli võiduks.

23 kiiruskatse kokkuvõttes edestasid Tänak – Järveoja, Lappi – Fermi 25,6 ja Latvala – Anttilat 33,2 sekundiga.

„Tunnen ennast hästi ja see oli väga vinge nädalavahetus. Usun, et suve paus tuli õigel ajal, sest pärast Sardiiniat oli tunne päris kehv. Meil saime perfektse tulemuse ja meil oli suurepärane nädalavahetus ning peame nii ka jätkama. Sõita on jäänud veel viis rallit ning meid ootab ees suur töö,“ sõnas Tänak võiduka Soome MM-ralli finišis.

MM-arvestuses jätkavad Tänak – Järveoja liidritena ning on nüüd üheksa sõidetud ralliga kogunud 180 punkti. Ogier – Ingrassia jäävad teisena eestlastest 22 ja Neuville – Gilsoul kolmandana 25 punki kaugusele.

Tootjate arvestuses jätkab liidrina Hyundai, kelle edu kahanes Toyota ees 24 punktile. 198 punktiga hoiab kolmandat kohta Citoren ning 158 punktiga neljandat Ford.

Autoralli MM-hooaeg jätkub kolme nädala pärast Saksamaal, kui 22.-25.augustini sõidetakse Saksamaa asfaldil, kus kahel järjestikusel aastal võidu võtnud Ott Tänak – Martin Järveoja. 

 

Soome MM-ralli lõppjärjestus

1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 2:30:40.3

2.Lappi / Ferm Citroën C3 WRC +0:25.6

3.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:33.2

4.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +0:53.4

5.Ogier / Ingrassia Citroën C3 WRC +0:56.1

6.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:32.4

7.Breen / Nagle Hyundai i20 WRC +1:38.2

8.Suninen / Lehtinen Ford Fiesta WRC +2:33.8

9.Rovanperä / Halttunen Škoda Fabia R5 evo +7:54.1

10.Gryazin / Fedorov Škoda Fabia R5 +10:28.7

 

Poom - Järveoja teenisid Soomes JWRC hooaja teise poodiumikoha

Soome MM-rallil olid stardis ka JWRC klassi võistlejad, kelle hulgas ka Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T19). Reedese võistluspäeva lõpetasid Poom – Järveoja juunioride MM-arvestuse neljandal kohal ning jäid liidritest, kelleks olid rootslased Tom Kristennson – Henrik Appelskog 42,6 sekundi kaugusele. Eestlased jõudsid katsetel TOP3 kolmel korral.

Laupäeva alustasid Poom – Järveoja hästi ning 13. kiiruskatse järel tõusid eestlased JWRC arvestuse viimasele poodiumikohale ning näitasid kahel järjestikusel katsel teist aega.

Katsete teiseks ringiks oli tee päris katki ning R2 autoga oli seal raske sõita. Rolandi ja Keni autol läksid nendes rasketes oludes kõveraks tagasild ja õõtsad.

Päeva viimasel katsel tegi Roland sõiduvea ning kahjuks lõppes nende päeva väljasõidu tõttu rajaääres.

Kuna laupäeval katkestas JWRC arvestuses koguni kaheksa võistluspaari, siis startisid Roland ja Ken pühapäevastele katsetele neljandalt kohalt. Pühapäeva alustasid Roland ja Ken vaikses tempos ja selle põhjuseks olid, et nende autol ei töötanud turbo.

Päeva teisel katsel tõusid eestlased tänu konkurendi katkestamisele tagasi poodiumikohale ning hoidsid seda lõpuni.

Soome MM-ralli Junior WRC arvestuse võidu võtsid Tom Kristensson – Henrik Appelskog, kes edestasid Jan Solans – Mauro Barreirot minuti ja 28 sekundiga.

Roland Poom – Ken Järveoja lõpetasid hooaja neljanda JWRC etapi kolmandal kohal, mis tähendab, et eestlased on nüüd kahel korral sel aastal JWRC arvestuses poodiumile jõudnud.

JWRC arvestuses Soome MM-ralli võitnud rootslastest jäid nad ralli lõpuks maha 11:54,8.

„Laupäeval näitasime head kiirust ja võitlesime katsevõitude eest. Pealelõunasel ringil olid teed juba väga katki ja väiksed R2 autod ei pidanud nendele tingimustele enam vastu. Kivides sõites läks meil tagasild ja õõtsad kõveraks ning käigukasti tuli auk. Kahjuks päeva lõpus tegin veel ka sõiduvea, mis maksis valusalt kätte. Tänastel katsetel sõitsime ilma turbota, seega autol jõudu polnud. Väga palju on õppida sellest nädalavahetusest. Positiivne on see, et eile õhtul küll katkestasime kolmandalt kohalt, kuid täna lõpetasime ralli siiski samal positsioonil,“ võttis Roland hooaja teise JWRC poodiumikoha toonud võistluse kokku.

Soome MM-ralli JWRC lõppjärjestus

1.Kristensson – Appelskog 2:55:17,9

2.Solans – Barreiro +1:28,0

3.Poom – Järveoja +11:54,8,6

4.Röyhkiö – Mannisenmäki +13:25,2

5.Johnston – Kihurani +13:42,3

6.Oldrati – De Guio +19:38,4

Junior WRC hooaeg jätkub oktoobris, kui 3.-6.oktroobrini sõidetakse Walesis.

 

Foto: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas