Ott Tänak – Martin Järveoja krooniti Hispaanias autoralli maailmameistriteks!

Möödunud nädalavahetusel sõideti Hispaanias hooaja eelviimane MM-ralli. Järjekorras 55. Kataloonia rallile startisid MM-liidritena Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle edu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) oli 28 punkti ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 41 punkti. Kui Ogier – Ingrassia kukkusid hüdraulika probleemide tõttu tiitliheitlusest juba avakatse järel, siis Neuville – Gilsoul võitsid Kataloonia ralli ning hoidsid pinget kuni viimase kiiruskatse finišini. Tänak – Järveoja läksid viimasel katsel võtma maksimumi ning kindlustama tänavust MM-tiitlit. Eestlased võitsid ülivõimsalt ralli lõpetanud punktikatse ning tõusid sellega ka üldarvestuses koha võrra, lõpetades teisel kohal.

Sellest piisas, et üks ralli enne hooaja lõppu kindlustada esimeste eestlastena autoralli MM-tiitel.Tänak – Järveoja lõpetasid selle ajaloolise ja suurepärase saavutusega 15 aastat kestnud prantslaste domineerimise MM-sarjas.

„Oti ja Martini võit on Eesti spordile ajalooline saavutus. See on olnud pikk, käänuline ja konarlik teekond Saaremaalt WRC poodiumi kõrgeimale astmele. MM-tiitel on nii andekuse kui raske töö tulemus.

See võit julgustab iga eestlast uskuma nii endasse kui oma väikesesse ent suurepärasesse riiki. Mitte miski pole võimatu. Suured tänud kõigile, kes on Otti ja Martinit aidanud ning minu erilised tänud lähevad Oleg Grossile, kelle usk Otti on teinud selle ajaloolise võidu võimalikuks,“ võttis Eesti Autospordi Liidu president Ari Vatanen eestlastele esimese autoralli MM-tiitli toonud sündmused kokku.

„Ma pole kordagi Otis kahelnud ja nüüd viimastel aastatel on usk sellesse, et ta võidab MM-tiitli, aina suurem olnud. Me teame, et tema areng on olnud üle kivide ja kändude, kuid selles mehes on alati see vaim ja võimekus olemas olnud. Ka siis, kui tal kriisiaastad olid ja ta eemale tõrjuti, siis mina ei kaotanud usku temasse kunagi. Ralli viimasel katsel tundus iga sekund kui igavik, aga kui katse lõppes, oli meeletu rahulduse tunne. See, et ta veel viimase katsega Sordo ka ära võttis, näitas ülimat jõudu ja võimu. Läheb nüüd natukene aega, enne kui kõik lõpuni kohale jõuab,“ sõnas Ott Tänaku toetaja ja sõber Oleg Gross tiitlivõidu järgselt.

Ott Tänak tegi esimese MM-ralli stardi koos Kristo Kraagiga aastal 2009 Portugali rallil. Esimese MM-punkti teenis saarlane koos Kuldar Sikuga 2011 .aasta Mehhiko rallil. Esimese katsevõidu ning poodiumikoha tõi aasta 2012 ja seda vastavalt Rootsi ja Sardiinia rallidelt. Karjääri esimese MM-ralli võiduni jõudis Tänak koos Martin Järveojaga 2017. aasta Sardiinia MM-rallil. MM-tiitli tõi Tänakule tema karjääri 105. MM-ralli start.

Martin Järveoja esimene MM-ralli start oli koos Karl Kruudaga 2010.aasta Jordaania rallil. Esimese absoluutarvestuse katsevõidu ja poodiumikoha teenis Järveoja koos Ott Tänakuga 2017.aasta Monte-Carlo rallil. Kui Tänakule oli tiitli toonud Kataloonia ralli 2019 karjääri 105. MM-ralli, siis Elvast pärit Järveojale 76.

Foto: Toyota Gazoo Racing

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas