Monte-Carlo ralli võitsid Neuville – Gilsoul. Tänak – Järveoja elasid üle väga hirmsa, kuid õnneliku õnnetuse

Möödunud nädalavahetusel sõideti Prantsusmaa ja Monaco pinnal autoralli MM-sarja avaetapp. Järjekorras 88. Monte-Carlo rallile startis 88 võistluspaari, kelle hulgas ka 2019.aasta maailmameistrid Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle jaoks oli see esimeseks stardiks Hyundai Motorsport värvides.

Kolmapäeval sõidetud testikatse läbisid eestlased neljal korral ning näitasid parimal korral aega 1:58,3, mis andis paremusjärjestuses neljanda koha.

Legendaarne ja alati väljakutseid pakkuv Monte-Carlo ralli sai stardi neljapäeval Monacost, mille järel siirdusid võistlejad kahele õhtupimeduses sõidetud kiiruskatsele.

Tänak – Järveojale nendelt teine ja kolmas katseaeg. Avapäeva lõpetasid eestlased kolmandal kohal, jäädes liidrikohta hoidnud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoulist (Hyundai i20 Coupe WRC) maha 25,1 sekundiga.

Võistlus jätkus reedel kuue kiiruskatsega, millest esimese võitsid Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota Yaris WRC). Tänak – Järveojale hoolimata spinnist katse kolmas aega ja 5,2 kaotusekundit. Kokkuvõttes langesid eestlased koha võrra ja jäid liidritest maha 10,3 sekundiga.

Järgnevana ootas võistlejaid ees katse, mis polnud kellelegi varasemast tuttav. Katsele esimesena startinud Tänak – Järveoja sõitsid katsel legendivea tõttu väga suurel kiirusel rajaltvälja.

Eestlaste Hyundai käis mitu korda üle katuse ning peatus alles 14 sekundit hiljem peale kaljult alla kukkumist.

Kuigi eestlaste võistlusauto oli saanud tõsiseid kahjustusi, siis õnneks tegi turvavarustus oma tööd perfektselt ning mõlemad mehed said autost omal jõul välja. Tänak – Järveoja viidi koheselt helikopteriga haiglasse, kus neil õnneks ei tuvastatud ühtegi luumurdu ega midagi muud tõsist. Kindluse mõttes jäeti eestlased ööseks haiglasse.

„Martin ja mina tunneme end hästi. Taastume sellest õnnetusest ja oleme varsti vormis tagasi. Oleme uue autoga samm-sammult harjumas. Eile õhtul ei saanud ma kõigest aru, kuid tegime ööga koos inseneriga palju tööd ning auto tundus hommikul juba parem. Oleks olnud parem seda head tunnet kauem nautida, kui on nagu on. Meil oli juba momente enne väljasõitu. Kohe hommikusel katsel sattusime mustale jääle ja tegime spinni. Pean tunnistama, et see on olnud tõeline Monte-Carlo. On olnud keerulisi olusid ning see on pakkunud korraliku väljakutse. Olen kindel, et kõigil on sellel rallil momente olnud ja sellistes tingimustes on see normaalne,“ sõnas Ott Tänak Hyundai Motorsport pressiteate vahendusel.

Kuna eestlased rohkem Monte-Carlo rallil rajale ei tulnud, käis edasine heitlus esikohale kolmiku Evans – Martin, Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) ja Neuville – Gilsoul vahel.

Nii reedese, kui ka laupäevase võistluspäeva lõpetas esikolmik 6,4 sekundi sees.

Pühapäeva alustasid liidrina küll Evans – Martin, kuid tõelises hoos viimasel võistluspäeval eestlaste meeskonnakaaslased Neuville – Gilsoul, kes võitsid kõik neli katset ning said ralli finišis oma karjääri esimest Monte-Carlo ralli võitu tähistada.

Belglaste järel lõpetasid 12,6 sekundi kaugusel Ogier – Ingrassia ja kolmandad olid Evans – Scott, kes jäid võitjatest maha 14,3 sekundiga.

Eesti meeskond Red Grey Team oli Monte-Carlos esmakordselt ametis Hyundai meeskonna R5 autodega. Eesti rallifännidelegi tuttavad Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov (Hyundai i20 R5) lõpetasid hooaja avaetappi WRC2 klassi kolmandana ja jäid võitjatest maha 5.25,6.

Autoralli MM-sari peaks 13.-16.veebruarini jätkuma Rootsi talveralliga, kuid nii nagu ka Eesti meistrivõistluste avaetapid on kehvade ilmaolude tõttu edasi lükatud, ei ole kindel veel ka Rootsi ralli toimumine.

 

Fotod: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas