Hardo Mere võitis Euroopa Dakariks nimetatava maastikuralli Poolas

Hardo Mere võitis Poolas maastikuralli. Foto: Rally Breslau / erakogu

Hardo Mere ja tema poolakast navigaator Piotr Kujawski võitsid Euroopa Dakariks nimetatava Rallye Breslau Poolas.

Mere/Kujawski (HM7 Proto) olid parimad autode klassis Extreme Open. SSV-de konkurentsis saavutasid Indrek Reisenbuk / Vaido Kalm (Can-Am Maverick X3) kolmanda koha, Alar Veski / Andre Säre (Can-Am Maverick) olid 24., Taavi Raadik / Alar Kulp (Can-Am Maverick X3) 31., ja Urvo Männama / Kris Männama (Can-Am Maverick X3) 34.

Mere/Kujawski edestasid viis päeva kestnud 1250 kilomeetri pikkuse võistluse finišis lähimad konkurente Thomas Jolliffet / Mark Fosterit (JFT Land Rover Defender) kahe tunni, 50 minuti ja 21 sekundiga. Võitjate aeg oli 11:45.56,44.

Eesti/Poola ekipaaž alustas rallit proloogi klassivõiduga ja jätkas esimesel täispikal võistluspäeval absoluutvõiduga. “Panime kõik välja, tempo oli maksimaalne,” rääkis kuuendat korda Breslau rallil osalenud Mere. “Ei tea ju, mida konkurendid teevad ja millise tempoga liiguvad.”

Teisele päevale said nad startida esimesena, aga teadmisega, et kinni jääda ei tohi. “Eesmine vints ei töötanud, tagumine oli küll korras, kuid selle tõmbejõud on väiksem. Õnneks ei läinud vintsi kordagi vaja.”

Vahekastis õli vahetades avastas tiim, et selle hammasratastel on hammaste servad hakanud maha kuluma. “Panime varukasti alla ja sõit sai jätkuda. Vahekasti ja vintsi probleem olidki ainsad tehnilised mured kogu võistluse jooksul.”

Kolmas päev viis raskele osale, mida tuntakse ka Hannibali teena. “Seadistasime auto vedrustuse pehmeks, aga poleks pidanud. See ei suutnud tee ebatasasusi vastu võtta ja hakkas läbi lööma,” rääkis Mere. “Muutsime seade tagasi jäigemaks.”

Neljas võistluspäev viis veetakistustega mudasele osale. “Mõni väiksema klassi auto uppus seal päris ära. Tegime mõistlikku tempot ja tulime läbi.”

Järgnes öökatse, mille Mere/Kujawski võitsid viiendat rallit järjest. “See on meie leivanumber, öökatse mulle väga meeldib.”

Viimasel kolmel päeval pandi võistlejate vastupidavus tavapärasest rohkem proovile, sest pikale n-ö mudapäevale järgnes väikese ajavahega öine võistlus ja kohe ka ralli viimane katse. “Edu oli kindel, mingeid riske võtma ei pidanud. Saime viimasel katsel teha ka väikese pausi, et valutama hakanud seljale puhkust anda.”

Ehkki Mere on Rallye Breslaul osalenud kuuel korral, ei ole ta kunagi kogenud kahte ühesugust rallit . “Üldjoontes ma muidugi tean, mida oodata, piirkond on ju tuttav. Samas on tegemist väga suure polügoonialaga, kus on palju teid, õppuste käigus maastik muutub, ilm muudab tingimusi. Nii et kogemus küll loeb, kuid seda, et kõik oleks varasemast tuttav, küll ei ole.“

Rallye Bresalud on korraldatud üle 30 aasta. Võistlus toimub Zagani ja Drawsko polügoonidel.

LOE KA NEID UUDISEID:

3. juuli 2025

Ringrajasõitja Romet Reisin seab sihte GT-autode maailmas

Ringrajasõitja Romet Reisin osaleb juuli keskel Leedus Palangas 1006 kilomeetri kestvussõidul ja töötab selle nimel, et asuda võistlema mõnes...
3. juuli 2025

Nädalavahetus autospordis: ralli, ringrajasõit ja offroad Eestis; mitmed välisstardid

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis rallis ning ringraja- ja maastikusõidus, mitmed Eesti autosportlased stardivad välismaal. Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused, noorteralli Eesti...
3. juuli 2025

Ajaloolised vormelid alustavad hooaega Pärnu Summer Race´il, stardis on ka kaks naisvõidusõitjat

Laupäeval ja pühapäeval, 5. ja 6. juulil Porsche Ringil toimuval Pärnu Summer Race´il alustavad oma Eesti meistrivõistluste hooaega ajaloolised...
3. juuli 2025

Kardispordi FIA World Cupi valikvõistlus toimub 20. juulil Aravetel, registreerimine on avatud 6. juulini

Käesoleva aasta 25.-28. septembrini peetakse Itaalias Cremona kardirajal uute võistlusklasside OK-N ja OK-N Junior FIA World Cup (FIA maailma...