E-autospordi vormelivõitja: pisiasjad loevad palju

E-autospordi Eesti meistrivõistlustel Euronics Vormelite sarjas kahe viimase etapi põhisõidu võitnud Alari Algpeus selgitab edu tagamaid ja toob olulisena välja tähelepanu pööramise detailidele.

„Lihtsalt ei tule midagi,“ ütleb Algpeus. „Võistlusstrateegia tuleb paika panna ja leida autole õige seadistus. Eks võidusõit võib muidugi algseid plaane muuta ja õnne peab ka olema. Võid küll kõik hoolikalt läbi mõelda, aga kui mõnest ringiga mahajääjast kiiresti mööda ei saa, siis läheb plaan või vähemalt osa sellest vett vedama.“

Seni sõidetud kolmest etapist viimane peeti Magny-Cours´i rajal. „Oli teada, et seal kasutatakse vaid ühte DRS-i ala, ehk möödumine on keeruline. Ülioluline oli saavutada kvalifikatsioonis hea tulemus ja teha korralik start, nende kahe õnnestumine võimaldas edaspidi sõitu kontrollida,“ selgitab ta. Plaan läks korda: kvalifikatsiooni Algpeus võitis ja start õnnestus samuti. Põhisõidu teine koht kuulus Sander Kallasele, kolmas oli Kevin Korjus. Sprint lõpetati järjestuses Rait Kilk, Paul August Lääne ja Korjus. Algpeus oli neljas.

Sama oluline kui autospordis laiemalt, on ka e-autospordis auto õige seadistamine. „Seade paika saamine võtab aega ja nõuab kogemusi, igal rajal on omad väiksed nõksud. Kas sobib pehmem seadistus, milline peaks olema pedaalitundlikkus, nüansse on palju. Kes harjutab vähem ja pisiasjadele tähelepanu ei pööra või neid ei märka, sel on võistlusel kindlasti raskem.“

Algpeus lisab, et seadistusvõimalusi on nii palju, et nende üles lugemine läheks liiga pikale. „Mitmed sõitjaid analüüsivad põhjalikult auto käitumist iseloomustavaid andmeid ja annavad seadistusele lihvi peamiselt nende põhjal. Ma vaatan andmeid samuti, aga peamine on siiski tunnetus, kuidas mul endal on hea. Samas tean, et mõningate seadistamisnüanssidega tuleb mul veel tööd teha.“

Kui võistlusradade põhiolemus on kogenud e-sportlastel peas, siis tööd tuleb teha detailidega. „Näiteks muudetakse radadel ajapikku äärekivide kõrgust või valge äärejoone laiust. On vahe, kas pidurdusmaal oled ühe külje ratastega valgel joonel või mitte, mängib rolli, kas ja kui palju saad kurvides äärekividele sõita. Sellised asjad tuleb endale selgeks teha, sest konkurents on tihe ja detailid loevad palju.“

Hooaja lõppsihiks on Saaremaalt pärit Algpeusil Eesti meistritiitel. „Pingutan selle nimel, aga eks palju sõltub ka õnnest. Esimesel etapil sattusin üldse mitte omal süül avariisse ja head punktid läksid kaduma. Mis parata, selliseid asju juhtub. Õnneks läheb arvesse kaheksa paremat tulemust üheksast.“

E-autospordi Eesti meistrivõistluste hooaeg jätkub 16. aprillil, mil käivitub rallisari, NB Quality GT-sarja kolmas etapp toimub 18. aprillil ja vormelid võistlevad taas 2. mail.

E-autospordi tegemistel saab jooksvalt silma peal hoida simracing.ee vahendusel, Alari Algpeusi sõitudel aga Facebooki ja Youtube vahendusel.

LOE KA NEID UUDISEID:

17. aprill 2025

Nädalavahetus autospordis: arvukalt sündmusi Eestis; jätkuvad MM-sarjad

Eestis sõidetakse nädalavahetusel auto- ja rahvakrossi, sprindivõistlusi, samuti toimub igamehe kiirendusvõistlus ja driftitreening ning võisteldakse e-autospordis. Sprindi Kehala Karika...
16. aprill 2025

Pihtla RT Saaremaa sprintralli avab kruusahooaja, registreerimine on täies hoos

10. mail sõidetakse Saaremaal noorteralli Eesti meistrivõistluste ja sprintralli Eesti karikavõistluste teine etapp. Ühtlasi on tegemist hooaja esimese kruusaralliga....
15. aprill 2025

Raassillas tuleb põnev krossilaupäev: veoautod alustavad hooaega, jätkub rahvakrossisari

Laupäeval, 19. aprillil algavad Raassillas OSC Eesti meistrivõistlused autokrossis ning jätkub rahvakrossi Raassilla Karikas. Raassilla sarja sprindid on kavas...
15. aprill 2025

Balti ringrajasarjas BaTCC debüteerib uus klass BMW Turbo Cup

Balti ringrajasari BaTCC täieneb uue klassiga BMW Turbo Cup, milles saavad võistelda BMW 3. seeria uusima põlvkonna G20 autod....