VIDEO. 61 kilomeetrit lahutab Urvo Männamad ja Risto Lepikut tänavuse Dakari finišist

Foto: MM Productions

Kui detailselt täpne olla, siis 131 kilomeetrit, sest lisaks kiiruskatsele tuleb selle aasta Dakari viimasel päeval võistlejatel sõita ka 70 kilomeetrine ülesõit. Shubayath on koht, kus selle aasta Dakar lõpeb ja ralli viimasele päevale lähevad Urvo Männama ja Risto Lepik (Toyota GR DKR Hilux EVO) vastu üldarvestuse 13. kohal.

Eelviimane katse oli taas paras pähkel võistlejatele, pikkust sellel 275 kilomeetrit. Hommikune start viibis pisut, kuna piirkonnas oli korralik udu ja turvalisuse huvides lükati nii autode kui tsiklite starti edasi. Kuna eelmise päeva tulemus oli Overdrive Racing meeskonnas sõitvate eestlaste jaoks tagasihoidlik, tuli startida tagantpoolt. Ühest küljest oli see hea, rada oli sees. Teisest küljest tähendas see palju möödasõite ja see on liivadüünides tegevus omaette. Finišis oldi üldarvestuse 19. kohal, omas, Ultimate klassis oli nende koht 12. Kaotust katse võitnud Fordi tiimile Mattias Ekström ja Emil Bergkvist kogunes 29 minutit ja 54 sekundit. 

“Raske katse oli. Viimane korralik pingutus ja korraldajad panevad tavaliselt siia veel sellise maasika, mis võib paki segamini lüüa. Hommikul oli uduga segadus, et kas stardime, kui pikk on katse jne. Kuna ootamine oli pikk, siis otsustasime süüa aga see polnud kahjuks parim mõte. Katse hakkas pihta ja düünides sõit ajas kergelt iiveldama. Õnneks see pikalt ei kestnud aga jälle õppetund. Katse algus oli ikka maru tiheda liiklusega, kogu aeg sõitsime kellegist mööda. Hoidsime täna oma taktikast kinni, ei olnud enam eesmärk nö suurt lindu püüdma minna. Olime arvestanud, et Baciuska meist mööda läheb ja ei lasknud ennast sellest häirida. Meil on selge eesmärk see sõit lõpuni tulla. Korraks jäime kinni, kui ühest düünist tulles maandusime nina peale aga saime liikuma. See lõi ka armatuuri lahti ja Ristol oli kõvasti tegemist, et oma ekraane paigal hoida ja samal ajal neid uuesti kinnitada,” rääkis Urvo Männama.

Üldarvestuses on Männama ja Lepik 13. kohal. Liidrikoha võitlesid tagasi Yazeed Al Rajhi ja Timo Gottschalk, kelle edu Henk Lategani ja Brett Cummingsi eeson  enne viimast päeva 6 minutit ja 11 sekundit. Eestlased kaotavad liidritele 3 tundi, 51 minutit ja 39 sekundit.

Viimasel päeval saab näha ühisstarte, kus küll päris kogu seltskonda korraga rajale ei päästeta. Minnakse gruppide kaupa ja väikeste vahedega gruppide vahel. Võistlejad stardivad esmalt 70 kilomeetrisele ülesõidule, et siis tulla läbi düünide 61 kilomeetrit katset ja lõpetada tänavune Dakar Shubaytah’s asuvas laagris.  

LOE KA NEID UUDISEID:

22. detsember 2025

Rallikrossisõitja Romet Tsirna võistleb uuel hooajal nelikveolise ja üle 500 hj arendava autoga

Varem RallyX sarjas krosskartide konkurentsis võistelnud rallikrossisõitja Romet Tsirna osaleb järgmisel aastal Team OMSE värvides FC2 klassi autoga. „Team...
22. detsember 2025

Rahvarallide ja -sprintide hooaeg algab jaanuaris

Eesti Autospordi Liidu rahvaspordikomitee avaldas 2026. aasta hooaja rahvarallide ja -sprintide Eesti karikavõitluste kalendri. Rahvaralli ja noorteralli Eesti karikavõistluste...
22. detsember 2025

Rahvakrossi Piiroja Karika avaetapp jääb ära

27. detsembrile planeeritud rahvakrossi ja krossisprindi Piiroja Karika esimene etapp jääb soojade ilmade tõttu ära. Soojad ja sajused ilmad...
20. detsember 2025

M-Sport tutvustas meeskonna ja Romet Jürgensoni / Siim Oja 2026. aasta WRC2 plaane

M-Sport Ford World Rally Team andis reedel saadetud pressiteate vahendusel teada, et 2024. aasta juunioride maailmameistrid Romet Jürgenson ja...