Zone e-autoralli Eesti meistrivõistluste teine etapp on nüüd selja taga ning see pakkus osalejatele talviseid tingimusi ja kiireid lumiseid teid.
Rootsi ralli eristus Monte Carlo etapist selgelt, sest siin mängisid suurt rolli lumerehvid, kitsad metsateed ja suured lumevallid, mis aitasid mõnel sõitjal eksimusi parandada, kuid karistasid teisi karmilt.
Kahe nädala jooksul läbisid võistlejad üheksa kiiruskatset, mille kogupikkus oli 107,86 km. Võistlus toimus neljas klassis: EMV1, EMV2, Historic ja U20.
EMV1: Sinimäe täielik ülekaal, Tammet ja Põlluste kindlalt poodiumil
Rootsi ralli EMV1 klassis näitas valitsev meister Ander Sinimäe (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID 2024) võimsat hoogu, võites kõik üheksa kiiruskatset ja noppides etapivõidu ajaga 46.40,855. Teisele kohale tuli Rasmus Tammet (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID 2024) kaotusega võitjale +1.12,901, kelle eesmärgiks oli puhas ja stabiilne sõit, ning kolmanda koha saavutas Klaus-Kristjan Põlluste (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID 2024) kaotus +1.29,657, kes pidi ralli käigus võitlema väiksemate tehniliste probleemidega.
Tammet jäi oma sõiduga rahule, kuid tõdes, et mõnes kurvis oleks võinud julgemalt vajutada: “Eesmärk oli puhtalt läbi tulla ning seda sai ka tehtud. Mõned pisivead lipsasid sisse, aga see käib ralli juurde, kui soovid konkurentsis natukenegi püsida. Enda sõiduga olen rahul, kuigi oleks võinud paljudes kurvides julgust rohkem olla.”
Põlluste sõitu mõjutas eelkõige viienda kiiruskatse eksimus ja hübriidisüsteemi väiksemad probleemid: “Viiendal katsel sõitsin auto esiosaga tugevasse lumevalli, mille tõttu pidin tagurdama, et rajale tagasi saada. Mõnel katsel oli ka probleeme hübriidiga – ilmselt on probleem pedaalidega, aga sellega palju aega ei kaotanud. Punktikatsel kõik toimis ja õnnestus ka sealt punkte saada.”
Sinimäe kindel esitus Rootsi lumistel teedel jättis konkurentidele vähe võimalusi ning valitsev meister läheb hooaega juhtima maksimaalse punktiskooriga.
EMV1 punktiseis pärast kahte etappi:
1. Ander Sinimäe – 60p
2. Rasmus Tammet – 43p
3. Klaus-Kristjan Põlluste – 37p
EMV2 klassi triller Rootsis – Parek napsas võidu viimasel katsel!
EMV2 klassis püsis võitlus kuni lõpuni, kus viimase kiiruskatsega napsas esikoha Juss Parek (ŠKODA Fabia Rally2 Evo), lõpetades ajaga 50.59,219. Maikli Ojaviir (Toyota GR Yaris Rally2) jäi teiseks, kaotades vaid 1,601 sekundiga. Parek ja Ojaviir võitsid mõlemad võrdselt neli kiiruskatset, kuid lõplikult otsustas ralli saatuse viimane katse, kus Parek oli Ojaviirist üle kaheksa sekundi kiirem. Kolmandana lõpetas Marti Torm (Ford Fiesta Rally2) kaotusega +12,272.
Parek kommenteeris oma rallit nii: “Kuna esimene etapp sai sõidetud Toyotaga, siis see etapp pidi mingi muu autoga sõitma. Teades ja ise proovides, et Toyota on teistest üle, siis läksin lootustega, et olen best of the rest. Rallil oli 2 üliõnnelikku katust, kuhu kokku läks ca 10 sekki, ülejäänud katsed olid suhteliselt ideaalilähedased. Praegu kui mõni tund on jäänud, on hea meel tõdeda, et juhin rallit ja ka punktikatset siiamaani. Eelmine etapp läks väikeste vahedega minu kahjuks, seekord minu kasuks.”
Ojaviir jagas samuti oma kommentaare peale ebaõnnestunud viimast katset: “Üldiselt läks väga hästi. Kiirust oli rohkem, kui oskasin algul arvata ja enam-vähem suutsin auto ka teel hoida, kuigi paaril juhul ikka ralli jumalad olid armulised. Mõned korrad mängisin ka sahka, aga sinna ei läinud palju kaduma. Enne kahte viimast katset ei saanud autot täielikult korda ning oli tunda, et jõudu pole päris nii palju, nagu peaks olema. Kirss tordil oli muidugi punktikatse, kus täpselt enne finišit suutsin sõita vastu seda kaart, kus erinevad sponsorid jne peale märgitud. Muidugi on see EA WRC-s betoonist valmistatud. Purunes rehv ja jäin ka korraks auto põhjaga lume vallile kinni. Pole hullu. Edu neile, kes pole veel sõitnud ja järgmisena Keeniasse!”
EMV2 punktiseis pärast kahte etappi:
1. Juss Parek – 45p
2. Marti Torm – 37p
3. Silver Jõffert – 32p
Põdra võttis Historic klassis kindla võidu, Himma ja Haugas lõpetasid pjedestaalil
Eesti e-autoralli meistrivõistluste teisel etapil, Rootsi rallil, noppis Historic klassi võidu Siim Põdra (Peugeot 205 T16 Evo 2), kes lõpetas ralli ajaga 48.22,640. Teise koha teenis Vahur Himma (Audi Sport quattro S1 E2), kes jäi võitjale alla +2.15,699, ning kolmandana lõpetas Mario Haugas (Peugeot 205 T16 Evo 2), kaotades võitjale +3.20,181.
Kaheksa kiiruskatset üheksast võitnud Põdra kommenteeris oma rallit järgmiselt: “Rootsi on tõenäoliselt üks raskemaid rallisid selle klassi autoga, kuna kiirus kerkib väga kiirelt kolossaalseks ja kui midagi peaks valesti minema, siis autost palju alles ei jää. Harjutades sai Rootsis seitsmel rajal tehtud maailma top ajad, kuid ükski recce ei õnnestunud ilma probleemideta läbi sõita. Samuti ka õiges sõidus mõned väiksemad vead ja teelt väljas käimised, kuid suures pildis siiski auto tervelt kodus ja lõppaegaga rahul. Keskmine kiirus sellel korral 133,8 km/h.”
Teisena lõpetanud Himma kommentaar oli alljärgnev: “Trenni tehes üritasin setup’i paika saada, kuid vedrustus ei saanudki hea ja võrreldes Siimu aegadega jäin väga kaugele. Otsustasin mitte suruda ja üritasin hea rütmiga ralli läbi tulla. SS8-l aga läks ühes vasakkurvis sõidujoon laiaks ja auto sabaga vastu lumevalli, millele järgnes üle katuse avarii. Peale seda käitus auto imelikult ja muutus väga alajuhitavaks. SS9 powerstage’i keskel kerge puude lumevalliga viskas auto jälle üle katuse, sealt häid punkte enam loota polnud. Ralli üldaeg jäi mu enda trenni ajast 38 sekundit kehvem.”
Historic klassi punktiseis pärast kahte etappi:
1. Siim Põdra – 60p
2. Vahur Himma – 41p
3. Hans-Kristen Leet – 30p
Plinte võidukas U20 arvestuses
U20 klassis võitis Rootsi ralli Arti Plinte (Toyota GR Yaris Rally2) ajaga 51:33.919, näidates head kiirust ja võites kuus kiiruskatset üheksast. Teisele kohale tuli Heiro Mets (Toyota GR Yaris Rally2), kes kaotas võitjale +14.769, ning kolmandana lõpetas Marten Ojapõld (ŠKODA Fabia Rally2 Evo) kaotusega +1:03.949.
Plinte oli oma tulemusega rahul ja sõnas: “Eesmärgiks oli leida hea rütm ja mitte liigselt suruda. Eesmärk sai täidetud! Esimene ralli edukalt lõpus ja enda arust viisaka kiirusega. SS5 oli väike spin ja SS8 väike kraavis käimine, aga see käib Rootsi ralli juurde. Seade oli hea ja auto töötas hästi! Eks ole näha, mida teised teevad, ja siis saab mingi üldpildi enda kiirusest ette.”
Mets kommenteeris oma rallit sedasi: “Seekord küll ei läinud ootuspäraselt, kuid lühidalt kokkuvõttes: jamad hakkasid alates SS3st (Hof-Finnskogst), mis pälvis katse lõpu poole katusega ning Yaris sai ootamatult palju kahjustada. See tähendas, et kogu ring oli aja taha läinud. Peale Servicest oli enesetunne parem, kuid kordusläbimisel (Hof-Finnskog) tegin taaskord sõiduvea, mis läks maksma ligi 10s. Päeva viimase ringi pikkus andis lootust jõuda tagasi konkurentsi U20 arvestuses, kuid sõiduvead Asnesil ja Power Stage’i põrumine hävitasid võimaluse sõita veel võidu peale. Kokkuvõtteks – oleme kenasti lõpus ja näeme juba Safari rallil, mis saab olema veel karmim.”
U20 klassi punktiseis pärast kahte etappi:
1. Heiro Mets – 50p
2. Marten Ojapõld – 38p
3. Arti Plinte – 30p
Hooaeg jätkub Keenia karmidel kruusateedel
Rootsi ralli pakkus sõitjatele lumiseid teid ja kõrgeid kiirusi, kuid hooaeg on alles noor. Järgmine etapp viib võistlejad Keenia Safari rallile, kus tuleb toime tulla rasketes tingimustes ja keerulisel maastikul. Võistlus kestab veel järgmise laupäevani, nii et kel veel ralli sõitmata, on viimane aeg end proovile panna!