Keenia Safari ralli raputas EMV punktitabelit: Sinimäe võimsas hoos, Parekut tabas tehniline ebaõnn

Virtuaalse EMV punkte jahiti Keenia teedel. Pilt: ekraanikuva

Zone e-autoralli 2025 Eesti meistrivõistlused jätkusid Keenia Safari ralliga, mis on tuntud oma nõudlike ja muutlike olude poolest. Sõitjatel tuli rinda pista tolmuste ja kiviste teedega, äärmiselt ebatasase maastikuga ning pideva kuumusega. Rallile iseloomulikud hüpped ja järsud kurvid muutsid katsete läbimise tehniliselt keerukaks ning panid proovile nii sõidustiili kui ka auto seadistused.

EMV1 klass: Sinimäe ülivõimas, tasavägine duell teise koha nimel

Keenia Safari rallil näitas võimsat tempot Ander Sinimäe (Ford Puma Rally1 HYBRID 2024), kes võitis kõik üheksa kiiruskatset ja edestas teise koha saanud Artur Luigat (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID 2024) pea pooleteise minutiga. Kolmandale kohale platseerus Klaus-Kristjan Põlluste (Ford Puma Rally1 HYBRID 2024), jäädes Luigale alla vaid seitsme sekundiga.

Artur Luiga võttis oma ralli kokku järgmiselt: „Safari ralli on seljatatud, tahaks öelda, et edukalt, aga kahjuks nii ei ole. Peale Rootsi ralli ebaõnnestumist oli raske leida enesekindlust ning kohati sõitsin liiga ettevaatlikult, kaotades sellega umbes 20 sekundit oma parimale ajale. Üldpildis väga keeruline ralli, mida puhtalt läbi tulla – sõiduvigu ja üllatusi jagus igale katsele.”

Kolmandana lõpetanud Klaus-Kristjan Põlluste oli oma ralliga rahul, kuid leidis siiski arengukohti: „Ralli sai puhtalt läbitud, esimesel kahel katsel olin ehk liiga ettevaatlik. Pärast esimest teenindust kõva rehviseguga tundsin ennast päris hästi, kuid viimastel katsetel tundus, et olin need rehvid ära kulutanud. Kahe sõiduvea tõttu punktikatsel ei õnnestunud loodetud tulemust sellel katsel teha. Kokkuvõttes jäin hooaja esimese kruusaralliga rahule.”

EMV1 punktiseis pärast kolmandat etappi:
1. Ander Sinimäe – 90p
2. Klaus-Kristjan Põlluste – 53p
3. Rasmus Tammet – 49p

EMV2 klass: Ojaviir kasutas võimaluse ära, Parek langes viimastel katsetel

EMV2 klassis võttis Maikli Ojaviir (Škoda Fabia Rally2 Evo) esikoha, edestades Raimo Papstlit (Škoda Fabia Rally2 Evo) 16,508 sekundiga. Poodiumi viimase koha teenis Arti Plinte (Škoda Fabia Rally2 Evo), jäädes Ojaviirist maha 31,565 sekundiga. Kuigi Ojaviir võitis, domineeris rallit tegelikult Juss Parek (Toyota GR Yaris Rally2), kelle tehnilised probleemid lõpuosas kukutasid ta lõpuks 30. kohale.

Plinte võttis oma ralli kokku järgmiselt: „Juba rallit testides oli aru saada, et tegemist on väga raske ralliga. Seega otsustasin kindla peale sõita ja suuri vigu vältida. See ka õnnestus ning ralli sai suuremate probleemideta lõpetatud, välja arvatud kuues katse, kus auto läks kohe katse alguses spinni ja sai natuke kannatada. Aga sellise raske ralli peale on see loomulik ja läks niigi hästi. Seade oleks saanud alati parem olla ja autoga suuri probleeme polnud!”

Võidumees Maikli Ojaviir tunnistas, et ralli ei kulgenud ideaalset rada pidi: „Väga keeruline ralli, aga siiski võidukalt kohal. Tegelikult ei näidanud piisavalt tempot, et puhtalt kiirusega võita, aga kiirema konkurendi katkestamine ralli lõpul võimaldas esimeseks tõusta. Kiirus ei olnud järjepidev ja raske oli kindlust leida. Näiteks SS1 käisin põõsas ja ei saanud pärast seda rütmi kätte, aga SS 3-6 läksid juba päris hästi, kuigi napikaid ja apsakaid tuli ka ikkagi sisse. SS7 sain 5 sekundit karistada kohas, kus ma ei teadnud, et see isegi võimalik on. SS8 kaldusin teelt välja ja sain katse alguses radiaatorisse kõksu, mis pärssis auto jõudu. Punktikatsel viskas samuti auto spinni, aga ega sealt ei oleks midagi radiaatori tõttu saanud ka. Kuigi kiirust on olnud, siis viimase kahe ralli punktikatsed null saada on päris mõru.”

Teiseks jäänud Raimo Papstel hindas oma rallit nii: „Tehtud siis see hüplik Keenia. Kui siin tagasi vaadata, siis Monte Carlos läks rehv kuuendal katsel, Rootsis hea tulemus lendas kolmandal katsel mängu glitch’i peale – pärast seda polnud võimalik enam selle autoga kiiresti sõita. Ega ka Keenia äpardusteta ei läinud, kuid kiirus oli Škoda Evoga olemas ja ohtlikke momente jagus miskipärast ohtrasti. SS4 kaotasime pidamise ning saabus ka 5-sekundiline karistus, kuid peale seda juba kindlam sõit. Punktikatsel üritasin lihtsalt puhast sõitu hoida, nii et esialgu võib sõiduga rahule jääda. Paar konkurenti veel tulemata TOP10-st, seega hõisata veel ei saa.”

EMV2 punktiseis pärast kolmandat etappi:
1. Maikli Ojaviir – 49p
2. Juss Parek – 45p
3. Silver Jõffert- 45p

Historic klass: Põdra võttis võidu, Haugas maksimum punktid punktikatselt

Siim Põdra (Lancia Delta S4) domineeris Historic klassi, võites kuus kiiruskatset ja edestades teisena lõpetanud Hans-Kristen Leeti (Lancia Delta S4) rohkem kui kahe ja poole minutiga (+2:44.555). Poodiumi kolmanda koha saavutas Mario Haugas (Lancia Delta S4), kelle kaotus võitjale oli +3:05.728, kuid ta teenis maksimum punktid punktikatselt.

Põdra sõnul kulges ralli suuremate viperusteta, kuid probleemidest ei pääsenud ka tema: „Sai rahulikult peale mindud ja üritatud vigu vältida, aga pika loop’i alguses pikal sirgel hakkas ikkagi ebatasase teepinna tõttu auto vibama ja sirge lõpus sõitsin vastu puud, mis lõhkus ka radiaatori. Õnneks pidas auto hoolduspausini vastu ja liiga suurt ajakadu ei tulnud. Sealt edasi suuremaid probleeme ei olnud ja sai tervelt finišisse. Keeruline ralli igal juhul.”

Leet, kes lõpetas teisena, pidi silmitsi seisma tehniliste probleemidega: „Algus oli paljutõotav. Oli isegi lootust katsevõidule. Juhuste kokkulangevusel kordasin kuskil keskel Rootsi etapi avariid – hüppest nina ees maha ja lugematu arv üle katuse. Nii palju läks hästi, et rehvid jäid terveks ja sai sõitu võrdlemisi normaalselt jätkata. Küll aga lõhkus see ära radiaatori ja vedrustuse, nii et iga järgmine katse oli juba omaette katsumus. Auto ei teinud seda, mida pidi ja millega harjutatud. Eriti piinarikkad ja vigased olid pikad sirged lõigud, kus auto suvalistel hetkedel külge ette hakkas viskama.”

Historic klassi punktiseis pärast kolmandat etappi:
1. Siim Põdra – 89p
2. Vahur Himma – 55p
3. Hans-Kristen Leet – 49p

U20 klass: noored näitasid stabiilsust Keenia rängal rallil

U20 klassis võidutses Arti Plinte (Škoda Fabia Rally2 Evo ) , kes võttis 5 kiiruskatse võitu. Sellest piisas, et edestada Marten Ojapõldu ( Toyota GR Yaris Rally2 ) 35,298 sekundiga ja kindlustada esikoht. Kolmandaks platseerus Tom-Erik Roots ( Toyota GR Yaris Rally2 ), kes kaotas võitjale üle kahe minuti.

Roots kommenteeris oma rallit järgmiselt: „Eesmärk oli tulla kiirelt ja turvaliselt lõpuni. Teine eesmärk sai täidetud, kuid esimene jäi harjutamise taha. Läksin punktikatsele mõttega suruda, kuid suutsin kolmandas splitis maha pöördes auto välja suretada. Peale seda üritasin päästa, kuid tegin spinni – ja sinna mu lootused läksid.”

U20 klassi punktiseis pärast kolmandat etappi:
1. Marten Ojapõld – 61p
2. Arti Plinte – 59p
3. Heiro Mets – 52p

Kas Keenia Safari ralli parimad suudavad oma tempot säilitada või kerkivad esile uued näod?

Järgmine etapp viib võistlejad Portugali, kus neid ootavad kiired ja tehnilised kruusateed. Vodafone Rally de Portugal on tuntud oma mitmekesiste kiiruskatsete poolest, kus tuleb leida tasakaal agressiivsuse ja ettevaatlikkuse vahel.

LOE KA NEID UUDISEID:

10. märts 2025

Kardisportlaste välisstardid: Mark Martin Loomets Itaalias viies, Kyle Christon Tuhkru Belgias 13. kohal

Mark Martin Loomets lõpetas Itaalias Franciacorta kardirajal peetud WSK Super Master Seriesi neljanda etapi viiendal kohal. Mini Gr.3 klassis...
9. märts 2025

Mark-Egert Tiits / Rainis Raidma said väärt kogemusi ja olid võidukad Itaalias sõidetud asfaldirallil

Reedel ja laupäeval sõideti Itaalias Verona provintsis Veneto piirkonnas Rally del Bardolino. Võistlusele startinud 79 võistluspaari hulgas tegi asfaldiralli...
9. märts 2025

Patrick Enok / Aleks Lesk saavutasid Soomes klassivõidu

Patrick Enok võttis teise järjestikuse autoralli Soome meistrivõistluste SM2 klassivõidu ja tõusis esikohale ka hooaja kokkuvõttes. Laupäeval sõideti Savonlinnas...
7. märts 2025

Randar Veerus 17.10.1937 – 6.03.2025 (lisatud ärasaatmise aeg)

6. märtsil lahkus meie seast kardisportlane ning Eesti esimeste kartautode ja võistlusmootorite ehitaja Randar Veerus. Veeruste perekonda kardispordi juurde...