Toyotale Kanaaride MM-rallilt nelikvõit. Hyundai ebaõnnestus

Toyota valitses Kanaaride rallit. Foto: Toyota

Möödunud nädalavahetusel sõidetud Kanaari saarte MM-ralli võitsid Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). 18 kiiruskatsest koguni 15 võitnud soomlased edestasid ralli finišis meeskonnakaaslaseid Sebastien Ogier´d / Vincent Landais´d (Toyota GR Yaris Rally1) 53,5 sekundiga.

Kolmandad olid MM-liidrid Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kes kaotasid soomlastele 1.17,1. Toyotale kindlustasid ajaloo viienda nelikvõidu Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Rally1) +2.02,9.

“See on olnud meie ja ka kogu meeskonna jaoks super nädalavahetus. Taas selline 1-2-3-4 tulemus on päris hämmastav. Oleme lihtsalt sõitmist nautinud. Auto on olnud ülikiire nii, et suur tänu kogu meeskonnale selle nii hea ettevalmistuse eest. Jonne on samuti teinud suurepärast tööd ja sõitsime hästi, nii et see on ilmselt üks minu parimaid võite. Pole just tihti selliseid nädalavahetusi, kus sa saad olla nii ühtlaselt kiire. Meie eesmärk oli saada maksimumpunktid ja Elfyniga on vahe endiselt suur, kuid vähemalt oleme nüüd sammu lähemal ja jätkame tööd,“ sõnas karjääri 16. MM-ralli võidu võtnud Rovaneperä.

MM-arvestuses tõusid soomlased kuuendalt kohalt teiseks ja jäävad Evans / Martinist maha 43 punktiga.

Toyota oli laupäeval teel ajaloolise viisikvõidu suunas, kuid Sami Pajari / Marko Salmineni (Toyota GR Yaris Rally2) 12. kiiruskatse viga ja väljasõit tähendas seda, et Lancia jätkab 1990. aasta Portugali rallist ka peale Kanaari saarte rallit ainsa tootjana, kes suutnud ühel rallil hõivata koguni viis esimest positsiooni.

Hyundai olematu ettevalmistus pani võistluspaarid terveks nädalavahetuseks väga raskesse seisu

Kui Kanaari saarte ralli eel oli palju juttu, et kuna MM-debütandi teedel pole palju lõikamise võimalusi, siis võib sellest kujuneda üks võrdsemaid heitluseid. Reaalsuses tõi küll Hyundai esimest korda asfaldil välja uuendused saanud i20 N Rally1 auto, kuid selle kõige juures oli täielikult tegemata jäetud kodutöö, mis tagaks Toyotaga võrdsed tingimused. Juba testikatsest oli aru saada, et Hyundaid ei saa Toyotadele vastu ja mida katse edasi, seda kindamaks see sai. 18 sõidetud kiiruskatsest võitsid Toyota võistluspaarid 18 ja vaid ühel katsel (SS16) suutsid Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) välja sõita jagatud esikoha.  Prantslased olid ühtlasi ka Lõuna-Korea meeskonna parim võistluspaar, kui lõpetasid viiendana. Võitjatele jäid Hyundai meeskonna uustulnukad alla 2.31,0.

Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid hooaja neljanda MM-ralli kuuendal kohal, kuhu nad tõusid viimasel päeval, kuid meeskonnakaaslaed Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally) rehvipurunemise tõttu aega kaotasid. Võitjatest jäid nad lõpuks maha 3.11,4.

Eestlased, kes proovisid koos inseneridega terve ralli jooksul leida paremat lahendust auto kehvale balansile, teenisid lisaks laupäeva õhtul 10-sekundilise ajakaristuse, kui nende autol mootor tuli vahetada ja selleks lubatust rohkem aega kulus. Meeskonna tehnilise direktori sõnul avastati eestlaste autol õhtuses hoolduses kütusepumba probleem ja kuna see asus keerulises kohas, siis oli targem kogu mootor välja vahetada.

Pühapäeva osas, kus jagati nii päeva, kui punktikatse punkte olid Tänak / Järveoja vastavalt seitsmendad ja kuuendad. Nädalavahetuse parimaks katseajaks jäi eestlastel kahel korral välja sõidetud viies resultaat. MM-arvestuses samuti viiendat kohta hoidvad Hyundai võistlejad jäävad esikohta hoidvatest Toyota võistlejatest maha  52 punktiga. 

“Raske on leida sõnu nii nõudliku nädalavahetuse kirjeldamiseks. Ma arvan, et see on kõigi kolme võistluspaariga kõige hullem seis, kus me oleme olnud, sest keegi meist ei saanud esiotsas võistelda. Kuumaga on keeruline, kuna auto muutub alajuhitavaks ja kui auto ei tööta on mul väga raske suruda. Me ei teinud oma kodutööd ära ja me ei olnud selleks võistluseks valmis. Toyota seadis lati väga kõrgele – see oli neilt suurepärane töö. Keeruline on aru saada, et kus me mured alguse said, kuid auto ei käitu nii nagu me ootame. Kruusal peaks olema naturaalsem, kuid me pole selle uue autoga veel kruusal sõitnud, seega ei tea mis meid ootab. See oli tore ralli sõita ja see, et kalendris on selline etapp on väga unikaalne ja mõnus on puhta kiirusega sõita,“ võttis Tänak pettumust valmistanud nädalavahetuse kokku.

M-Spordi võistlejatest hoidsid pühapäeva eel parimat kohta Josh McErlean / Eoin Treacy (Ford Puma Rally1), kuid 14. kiiruskatsel tehtud sõiduviga sundis iirlased katkestama. Laupäeval rajaäärest lisa võtnud ja samuti terve nädalavahetuse auto seadistusega raskustes olnud Gregoire Munster / Louis Louka ( Ford Puma Rally1) lõpukoht oli lõpuks 11. Võitjatele jäid nad alla 8.37,2.

Georg Linnamäe Rally2 arvestuse esikümnes. Romet Jürgenson kogus kogemusi, Robert Virves katkestas

Rally2 autodega võistles Kanaari saarte MM-rallil kolm Eesti võistluspaari, kellest parima tulemuse, üheksanda, sõitsid välja Georg Linnamäe (Toyota GR Yaris Rally2) ja tema britist kaardilugeja James Morgan. Möödunud nädalavahetusel WRC2 klassi punktidele mitte sõitnud meeste parimaks katseajaks jäi viimase katse neljas tulemus ja ralli kokkuvõttes jäid nad võitjatest, kelleks olid Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroen C3 Rally2) maha 4.25,1.

Kanaaridel asfaldil MM-debüüdi teinud Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally2) tegid kahjuks kohe ralli avakatsel vea, mis nad rajaäärde jättis. Laupäeval tagasi olnud M-Spordi võistlejate järelejäänud võistlus kulges kogemuste ja enesekindluse kasvatamise tähe all. Eestlaste nädalavahetuse Rally2 arvestuse parim katseaeg oli 13. kiiruskatse seitsmes aeg.

„Pärast meie varajast viga avakatsel, mis jättis meid reedestest katsetest ilma veetsime terve laupäeva enesekindlust kasvatades. Kui see oli olemas, oli näha, kuidas aeg ja hoog paranesid üsna palju. Pole kahtlust, asfaldil on mul veel palju õppida, kuid olen valmis endast kõik andma! Kogu M-Sport meeskonnale, suur tänu suure pingutuse eest! Aitäh ka kõikidele fännidele uskumatu toetuse eest, see oli midagi teistsugust,“ võttis Jürgenson võistluse oma sotsiaalmeedia vahendusel kokku.

Robert Virves / Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2) ei sõitnud Kanaaridel sarnaselt Linnamäele / Morganile WRC2 punktidele. Kui reede järel hoidsid nad Rally2 arvestuse seitsmendat kohta, siis laupäeva avakatsel tehtud väljasõidu järel oli küll õnneks meeste endiga okei, kuid kuna auto oli kokkupõrkes kiviseinaga saanud tugevalt kahjustada, siis tuli selleks korraks võistlus pooleli jätta.

Individuaalarvestuses jätkavad liidrikohal Evans / Martin ja tootjate arvestuses suurendas Toyota Hyundai ees edu 51 punktile.

Autoralli MM-hooaeg jätkub vähem kui kolme nädala pärast Portugali teedel, kus 15.-18. maini sõidetakse hooaja teine kruusaralli.

LOE KA NEID UUDISEID:

28. aprill 2025

Priit Sei võitis Rootsis ja teiste Eesti kardisportlaste välisstardid

Eesti kardisportlaste tegus nädalavahetus tõi Priit Seile võidu Rootsi Rotaxi sarja esimeselt osavõistluselt DD2 Masters klassis. Ragnar Veerus teenis...
27. aprill 2025

FOTOD ja VIDEOD. Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Balti hooaja avavõistlusel viis esikohta

Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Viljandimaal Raassillas toimunud Eesti ja Balti meistrivõistluste avaetapil kaheksast klassivõidust viis. Tagaveoliste autode klassis TouringCar oli...
25. aprill 2025

Laupäeval algavad rallikrossi Eesti ja Balti meistrivõistlused, tulekul otseülekanne

Laupäeval, 26. aprillil algavad Raassilla rajal Viljandimaal rallikrossi Eesti ja Balti meistrivõistlused, võistlusest on tulemas ka tasuta otseülekanne. Laupäeval...
24. aprill 2025

Lõppmäng Misano rajal: Korjus võtab üllatusvõidu, meister Parek aitab Laiksoo poodiumile ja Kursk tuleb AM-klassi meistriks

E-autospordi Katsviis GT Eesti meistrivõistlused jõudsid oma kulminatsioonini ikoonilisel Misano World Circuit Marco Simoncelli ringrajal. Hooaja viimane etapp tõi rajale palju...