Möödunud nädala reedel ja laupäeval sõideti Põhja-Hispaanias, Oviedos Hispaania Super meistrivõistluste hooaja viies etapp Rally Blendio Princesa de Asturias – Ciudad de Oviedo.
Võistlusele startinud 56 võistluspaari hulgas läks Hispaania meeskonna Past Racing värvides rajale Romet Jürgenson, kelle tavapärase kaardilugeja Siim Oja asemel võttis sel korral koha sisse tänavune Humus Paide Rally üldvõitja Aleks Lesk.
Võistluse avapäeval sõideti neli kiiruskatset ja läbiti 53,82 katsekilomeetrit. Jürgenson / Lesk alustasid endale uut kruusrallit kohe katsevõiduga. Avakatsel tegid sõiduvea ja katkestasid ka MM-rallidelt tuttavad Pepe López / David Vázquez (Hyundai) ja kuna selle õnnetuse tõttu pidid kaks kiiret konkurenti hoo maha võtma, siis anti neile eestlastega võrdne katseaeg.
Kui järgmise katse järel kukkusid Jürgenson / Lesk teiseks, siis nende korduvläbimistel olid parimad taas Past Racing meeskonna võistlejad, kes läksid liidritena ka ööpausile.
Reede järel teist kohta hoidnud José Antonio Suárez / Alberto Iglesias Pin (Škoda), kes tänavu võitnud Hispaania meistrivõistluste neljast etapist kolm jäid Jürgenson / Leskist 20,9 sekundi kaugusele.
„Võimalus Hispaanias sõita tekkis M-Sporti ja Past Racingu meeskondade koostöös ja Hispaania meeskonna initsiatiivil, et nad saaksin enda ridadesse veel ühe konkurentsis sõitja juurde, kes suudaks meeskonnale hea koha tuua ja kohalikega võidelda. Esimese päeva olud olid päris rasked, sest metsa all olid väga libedad lõigud mille sarnaseid ma varem polnud näinud. Pinnas oli eelmise päeva niiskusega harjumatult libe ja seal tuli teha enda sõidus korrektuure. Seal samas lõpetas oma sõidu kiire sõitja Pepe Lopez,“ rääkis Jürgenson ralli järgselt.
Võistlus jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega, mille jooksul ootas võistlejaid ees 75,36 katsekilomeetrit. Hommiku kaks esimest katsevõitu võtsid küll Suárez / Iglesias Pin, kes vähendasid eestlastele edu 12 sekundi peale, kuid üsna pea selgus, et 2021. ja 2023. aasta Hispaania meistrid olid päeva teisel katsel kasutanud mittelubatud sõiduvõtteid ja kohtunikud määrasid nendele selle eest minutilise ajatrahvi.
Liidrid Jürgenson / Lesk end konkurentide tegudest häirida ei lasknud ning kirjutasid hoolduspausi eel enda nimele nädalavahetuse neljanda katsevõidu. Nende üldedu oli enne viimast katseteringi lähimate jälitajate ees 1.02,9.
Katsete korduvläbimistel tekkis sama muster, kus kaks esimest katevõitu võtsid enda nimele koduteedel võistelnud hispaanlased ja viimasel olid parimad eestlased.
Rally Blendio Princesa de Asturias kokkuvõttes üldvõidu võtnud Romet Jürgenson / Aleks Lesk edestasid lõpuks lähimaid jälitajaid, kelleks olid meistrivõistluste punktiliidrid Javier Pardo Siota / David de La Puente (Škoda) minuti ja 21,2 sekundiga.
Eestlaste meeskonnakaaslased Gil Membrado / Alejandro López kaotasid juba avakatsel väljasõitu tõttu palju aega ja pidid kahjuks kuuendal katsel lõplikult rajaäärde jääma. Enne seda näitasid hispaanlased katse neljandaid ja viiendaid aegu.
„Kuna edu oli juba sees, siis oli teisel päeval oluliselt ühtlasem ja lihtsam sõita. Proovisime teha sujuvamat sõitu ja rehve hoida, sest pinnas oli abrasiivne ja rehve kasutada vähe. Loomulikult jälgisime ka konkurente, et kus nad oma kiirusega asuvad. Teisel katsel oli Suárez küll kiirem, kuid ebaausate võtetega ja ta sai nende päris suurte lõikamiste eest minutilise karistuse. Aleksiga koostöö sujus esimesel korral kohe üllatavalt hästi ja on tunda, et ta on saanud erinevates kiiretes autodes kaardilugeja tööd teha. Testist piisas ja saime koostöö hästi sujuma ning rütmis püsimise vms. osas küsimust polnud. Past Racing on väga korralik tiim ja koostöö nendega sujus samuti hästi. Kindlasti teevad nad oma asja hästi ja nendel on väga viisakas kompleks nii võistluse, kui kogu baasi mõttes,“ jätkas Jürgenson.
Eestlaste hea esitus ei jäänud lisaks Past Racingule märkamata loomulikult ka M-Sport meeskonnal ja rehvitootjal Hankook.
„Malcolm Wilsoni ja Rich Milleneri tagasiside oli loomulikult peale võitu positiivne, sest see toob ka M-Sport meeskonnale ja Fordile endale positiivset kaasa, kui nende auto võidab. Väga rahul oli ka Hankook, et konkurentide brändid seljataha jäid.
Minu järgmine start saab olema oktoobri esimesel nädalavahetusel ERC Horvaatia etapil. Saaremaa rallil osalemise osas ei oska hetkel veel midagi öelda, pigem on see sel korral keeruline,“ sõnas Jürgenson lõpetuseks tunnustuse ja eesootava osas.