E-autospordi Monza võistlus pakkus draamat, vihma ja põnevust – Kööts triumfeeris, Talvar ja Korjus poodiumil

E-autosprdi meistrisari jätkus Monzas. Foto: ekraanikuva

EVAL SFL Eesti meistrivõistlused 2025 jätkusid hooaja teise etapiga Itaalias Monza ringrajal. Kiiruselt tuntud ja dramaatilisi hetki pakkuv rada pani sõitjad proovile juba varasest stardist alates.

Monza vabatreeningud tõid rajale koguni 72 sõitjat, kes läbisid kokku 5763 ringi. Kiireimat aega näitas Andro Halliko (TCM RIAB), andes selge signaali, et temagi võib kõrgetele kohtadele heidelda sel etapil.

Kvalifikatsioon

Kvalifikatsioonis näitas parimat kiirust taas Rainer Talvar (Charging Zebras by BS+ RDX), kes võttis hooaja teise kvalifikatsiooni võidu järjest. Konkurents Monzas oli erakordselt tihe – koguni 37 sõitjat mahtusid ühe sekundi sisse, mis lubas finaaliks tulist heitlust igal positsioonil.

Eelsõidud ja lohutussõit

Avastart Monzas ei möödunud draamata – juba neljanda kurvi eel põrkasid kokku Reno Kööts (TCM BoBo Fishing) ja Talvar, mille tagajärjel lendas viimane seina, lõhkus oma vormeli ning langes kaugele tahapoole. Liidrikohale jätkus võitlus Kevin Korjuse (Torpedo Boyz) ja Silver Tamme (Charging Zebras by BS+ RDX) vahel, samal ajal kui Kööts asus tegema taastumis sõitu, tõustes vahepeal juba TOP15 sekka.

Kaheksandal ringil pakkusid pinget Mario Haugas (Torpedo Boyz) ja Silver Jõffert (Radix Racing Blue), läbides stardisirge järgsed kurvid kõrvuti, kuid lõpuks jäi Jõffert oma positsioonile püsima. Finišis võttis kindla võidu Korjus, kellele järgnesid Tamm ja Juss Parek (TCM BoBo Fishing).

AM-kategoorias teenis võidu Rene Kopso (Ekes Racing Aider), edestades Uko Melist (Ekes Racing Viksit) ja Andre Puuseppa (RedLights).

Teises eelsõidus sai parima lähte Rasmus Varblane (Charging Zebras by BS+ RDX), kes kaitses end edukalt Dmitri Janise (TCM BoBo Fishing) rünnakute vastu. Avaring ei möödunud aga probleemideta – Gregor Laur spinnis Ascari šikaanis ja võttis endaga kaasa ka Hannes Tammpere (EST1 Racing). Esikolmik libises teistelt varakult eest, nende seas ka Rasmus Uustulnd (Team Cruising Missiles), kes hoidis stabiilselt kolmandat kohta. Kolmandal ringil pakkus põnevust Lauri Laidna (Ekes Racing Viksit), kes sirge lõpus sooritas eduka möödasõidu, ent samas situatsioonis paiskas Oskar Toomas Bammer rajalt välja Kaur Pikhoffi (SickFrag Racing), ning sekeldustesse sattusid ka Rait Vakrõõm (Team Cruising Missiles) ja Martin Tuisk (Radix Racing Green).

Edasi käis  tuline heitlus mitmes grupis – Johannes Moor (Torpedo Boyz) möödus Mihkel Parist (TCM ESB), tagapool jagasid kohti Janar Tiitus (TCM Lasermeister), Romi Tammann (Euronics STR) ja Joosep Laiksoo (TCM ESB). Esikoha heitlus kulmineerus kuuendal ringil, kui Janis möödus lõpuks Varblasest.

Viimased ringid pakkusid endiselt närvikõdi, kuid Varblane püsis kindlalt teisena ja Uustulnd lõpetas kolmandal kohal. AM-kategoorias teenis võidu Laidna, kellele järgnesid Karl Olaf Kappel ja Marvin Mardiati (Print Production Racing).

Lohutussõit algas hoogsalt – Tauno Orumets (Radix Racing Green) tegi tugeva stardi, kuid kohe esimesse kurvi pidurdades eksis Armo Karu (TCM Lasermeister), blokeeris rattad ja spinnis rajalt välja. Varakult lõppes sõit ka Robert Lutsul (Print Production Racing)., kes 4. kurvi läbimisel eksis ja jäi vormeli põhjaga raja ääres olevale lamavale politseinikule kinni.

Teisel ringil lisandus draamat, kui Martin Seppam (TCM RIAB) üritas esimeses kurvis mööduda, ent põrkas kokku Kristofer Piirmetsaga (Silver Motorsport). Piirmets lõpetas olukorra tulemusel kaks korda üle katuse keerates. Hetkeks liidrikohal olnud Orumets eksis ise teises Lesmos väljumisel ning kukkus kolmandaks.

Sõidu keskosas kerkis esile Tammpere, kes kasvatas pea kolme sekundilise edu, samal ajal kui Talvar tegi muljetavaldava tõusu, möödudes nii Gabriel Veidest (RedLights ProPromo) kui ka Tammannist ning jõudes neljandale kohale. Seitsmendal ringil kaotas Tammann pidurdusmaal kohti ning sõitis seejärel 4. kurvist väljudes vastu Laiksoo ratast. Kontaktis libises ta otse Paul August Lääne (RedLights) ette, lõhkudes viimase vedrustuse ja kukutades ta 17. positsioonile.

Finaalipääsmed kindlustasid lõpuks Tammpere, Talvar, Orumets, Laur, Veide ja Rudi Reinkort (Euronics STR Bittensor).

Finaal

Finaal pakkus draamat juba esimestest ringidest. Stardis haaras liidrikoha Korjus, kuid Janis ja Tamm eksisid šikaanis, sõites otseks, hiljem loovutades võidetud positsioonid tagasi. Teisel ringil kasutas segadust ära Janis, kes möödus Korjusest ning tõusis esikohale.

Kolmandal ringil nähti stardisirgel harukordset hetke – neli autot kõrvuti! Sisemisel trajektooril olnud Talvar suutis pidurdusmaa lõpuks endale võita koguni kolm positsiooni. Hiljem samal ringil eksis Melis Ascari šikaanis ja lendas rajalt seina. Viiendal ringil tabas ebaõnn Siim Loogi (TCM RIAB), kes neljandast kurvist väljudes seina sõitis. Sellesse kurvi jõudes hakkas rajal kohati ka vihma tibutama, mis muutis sõidutingimused keerulisemaks.

Seitsmendal ringil kiirustas enamik sõitjaid vihmarehve alla vahetama, kuid liider Janis otsustas jätkata slikkidega – see osutus veaks, sest ta eksis teisest Lesmost väljudes. Mõne ringi jagu juhtis veel Gert Raudsepp (Euronics STR), kes edu slikkidel sõites kahanes, kuid lõpuks oli sunnitud ka boksi minema. Kümnendal ringil tõusis liidriks Kööts, möödudes stardisirgel Korjusest. Tagapool jätkas muljetavaldavat tõusu Talvar – esmalt möödus ta Parabolicas Uustulndist, seejärel 11. ringil Janisest, 12. ringil Parekust ja 13. ringil ka Korjusest. Poole distantsi möödudes oli Köötsi edu Talvari ees ligi kuus sekundit.

Sõidu teises pooles jagus veel draamat. Janis kaotas kohti ja eksis korduvalt, Uustulnd ja Varblane põrkasid kokku ning mõlemad kaotasid palju. Ka Carl Markus Tammeveski (Radix Racing Blue) ja Tamm eksisid, lubades konkurentidel mööduda. Viimastel ringidel ründas Eke Tom Paat (Euronics STR Simtech) visalt Tamme, kuni lõpuks 25. ringil Parabolicas positsiooni üle võttis.

Finišis ei vääranud enam keegi Köötsi, kes võttis kindla etapivõidu 9,8-sekundilise eduga Talvari ees. Kolmandana lõpetas Korjus, kes tõi endale Monzast poodiumikoha. AM-kategoorias võidutses Kopso, kellele järgnesid Melis ja Laidna.

Punktiseis

Monza etapp tõi kaasa palju draamat ja muutis ka hooaja üldpilti. Kui Laguna Secas oli võidukas Talvar, siis nüüd kerkis Kööts kindla esitusega poodiumi kõrgeimale astmele. See tähendab, et tiitliheitlus on saanud uue hoo sisse. Ametlikud tulemused avalikustatakse peagi, kuid mitteametliku arvestuse põhjal on hooaja TOP3 seis hetkel järgmine:

1. Reno Kööts – 126 punkti

2. Rainer Talvar – 125 punkti

3. Silver Tamm – 102 punkti

Järgmine etapp sõidetakse 28 septembril Mexico City ringrajal.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV YouTube’i kanalilt siit lingilt.

LOE KA NEID UUDISEID:

20. september 2025

Eesti hooaja viimane driftivõistlus algas Kehalas – superfinaalid jätkuvad laupäeval

Reedel sai alguse selle hooaja viimane ning kõige oodatum driftivõistlus – „Superfinaalid“, kus on võistlustules kõik kolm võistlusklassi – Street,...
18. september 2025

FOTOD. LaitseRallyPark´is toimus Oldtimer Camp

Vanavanemate päeval peetud Oldtimer Camp 2025 läks täismajale, tuues LaitseRallyPark-i kokku palju vanu autosid, vanaisasid ja vanaemasid. Kokku saabus...
18. september 2025

Rahvarallihooaeg jätkub Türil, kavas on ka linnakatse

Noorteralli Eesti karikavõistlused ja rahvaralli EAL-i karikavõistlused jätkuvad 19. ja 20. septembril sõidetava Türi rahvaralliga, mille kavva kuulub ka...
18. september 2025

Nädalavahetus autospordis: seitsmel alal Eesti meistri- ja karikavõistlused, mitmed välisstardid

Nädalavahetusel on Eesti meistri- ja karikavõistluste punktid mängus seitsmel alal. Mitmed Eesti autosportlased võistlevad välismaal. Drifti Eesti meistri- ja...