Rovanperä/Halttunen võitsid Kesk-Euroopa ralli, Tänak/Järveoja kolmandad

Austral Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen võitsid Kesk-Euroopa MM-ralli. Ott Tänak / Martin Järveoja pidid viimasel katsel endast mööda laskma MM-liidriks tõusnud Elfyn Evans / Scott Martini.

Möödunud nädalavahetusel sõideti Austria, Saksamaa ja Tšehhi teedel autoralli MM-hooaja 2025 12. etapp Kesk-Euroopa ralli. Lisaks konkurentidele pakkus võistlejatele väljakutse vahelduvad olud ja see, et iga viga võis minna kalliks maksma, sest ühelgi võistluspäeval ei olnud lõunast hoolduspausi.

Hooaja kolmanda asfaldil sõidetud ralli avapäeval sõideti kaks kiiruskatset, mille järel hoidsid esikohta MM-liidrid Sebastien Ogier / Vincent Landais, kelle edu oli Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen ees 1,6 sekundit. Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid neljapäevase võistluspäeva kuuendal kohal ja jäid liidritest 6,1 sekundi kaugusele.

Ogier ja Rovanperä lähevad oma teed. Tänak / Järveoja poodiumi heitluses

Kuigi reede avakatsel võtsid kolmikvõidu Hyundai võistluspaarid, siis sealt edasi jagasid katsevõidud omavahel ära Toyota võistluspaarid, kellest Rovanperä / Halttunen võitsid kolm ehk pooled reedel sõidetud katsetest. Kui hommikuse ringiga suutsid esikohta hoidnud prantslased oma edu meeskonnakaaslaste ees suurendada 3,9 sekundi peale, siis pärastlõunal sõidetud korduvkatsetel vähendasid soomlased vahe minimaalseks ja jäid päeva lõpuks esikohast maha vaid 0,6 sekundiga. Sarnaselt avapäevaga jõudsid Tänak / Järveoja katsetel vaid korra TOP3, kuid palju olulisem sellest oli, et üldarvestuses lõpetati küll päev neljandal kohal, kuid viimasest poodiumikohast lahutas eestlaseid vaid 3,3 sekundit.

Kui Tänak / Järveoja teine võistluspäev möödus tõusvas suunas, siis valitsevate maailmameistrite Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe  autol purunes esmalt päeva pikimal katsel sõiduvea järel parem tagumine rehv ja selle korduvläbimisel tuli nende autol kapoti parem esimene nurk lahti, mis tugevalt piloodi nähtavust paremkurvidesse sisse keeramisel piiras.

Purunenud rehv viib MM-liidrid esikoha heitlusest

Sarnaselt reedega ootas võistlejaid ka laupäeval ees kuus kiiruskatset. Kui seni sõidetud katsed olid olnud kuivad, siis nüüd ootasid võistlejaid ees ka vihmamärjad katsed.

Paremini alustasid muutunud oludes Rovanperä / Halttunen, kes avakatse võiduga Tänak / Järveoja ees 0,7 sekundilise eduga ralli liidriteks tõusid. Juba järgmine katse viis esikoha heitlusest Ogier / Landais´i, kelle autol ühe kiire paremkurvi eel rehv oli tühjenenud, mille järel teeäärsesse kraavi ja sealt edasi puusse sõideti ning katkestati.

„Kahjuks saime katse lõpu eel rehvi puruks ja paha uudis oli see, et meie rehvi sensor ei töötanud ning me ei saanud seda infot, et rõhk on kadunud. Paar kurvi enne seda tundsin, et auto on paremkurvis laisk, kuid ma ei teadnud, et see olukord on juba nii halb. Kahjuks oli ees veel üks kiire sektsioon koos vasakkurvidega ja järgmises paremkurvis olime juba lihtsalt reisijad. Sõitsime seal kraavi ja lõpetasime puus. Vahel on asi õnnes, kuid hea uudis on see, et me oleme homme rajal tagasi ja eesmärk saab olema vaid üks – võtta 10 punkti,“ sõnas Ogier.

Prantslaste katkestamine tähendas, et laupäeva avakatsel esikohale tõusnud Rovanperä / Halttuneni edu oli nüüd teiseks tõusnud meeskonnakaaslaste Elfyn Evans / Scott Martin ees 38,4 ja Tänak / Järveoja ees 41,7 sekundit. Kui esikohta hoidnud soomlased ei pidanud enam suuri riske võtma, siis põnev heitlus, mis oli seni olnud esikohale, käis nüüd teise koha nimel peale. Tänak / Järveoja alustasid päeva teist poolt katsevõiduga, mis jäi nende nädalavahetuse ainsaks, kuid sellest piisas, et tõusta teiseks. Päeva lõpetanud kahel katsel näitasid eestlased teist aega ja edestasid mõlemal Evans Martini, kes jäid neist pühapäeva eel maha 8,4 sekundiga.

Tänak / Järveoja peavad viimasel katsel loovutama positsiooni. Toyota on hooaja 2025 tootjate meister

Kesk-Euroopa MM-ralli jätkus pühapäeval nelja kiiruskatsega, millest esimene peale Neuville / Wydaeghe rajalt väljasõitu tühistati. Õnneks oli belglastega kõik korras, kuid niigi kehvalt kulgenud nädalavahetus tuli katkestada. Pühapäeva eel oli õhus kaks küsimust – kas Ogier / Landais suudavad võtta pühapäevast maksimumpunktid ja kas Tänak / Järveoja suudavad Evans / Martini seljataga hoida?

Peale pettumust valmistanud laupäeva rajal tagasi olnud Ogier / Landais konkurentidele võimalusi ei jätnud ja saavutasid seatud eesmärgi ehk pühapäeva arvestuse ja ka punktikatse võidud.

Laupäeva teises pooles Tänak / Järveojale selgelt alla jäänud Evans / Martin olid pühapäeva laiematel ja kiirematel teedel taas löögihoos ja vähendasid vahe eestlastega viimase katse eel 1,1 sekundi peale. See tähendas, et kõik jäi viimase ja ajaloo ühe pikima (26,52 km) asfaldil sõidetud punktikatse otsustada. Kahjuks olid britid seal eestlastest selgelt kiiremad ja lõpuks jäi kahte võistluspaari brittinde kasuks lahutama 5,6 sekundit.

Hea tulemus tähendas Elfyn Evansile ja Kesk-Euroopa teedel karjääri 200. MM-ralli stardi teinud Scott Martinile, et nad tõusid tagasi MM-liidriteks.

Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid hooaja 12. ralli kolmandal kohal ja jäid lõpuks võitjatest 49,3 sekundi kaugusele.

„Tegime sel nädalavahetusel kõik endast oleneva ja peame tulemusega rahul olema. See oli raske nädalavahetus – reedel pingutasime ja andsime palju ära, kuid laupäeval suutsime natuke tagasi võidelda. Täna olid väga hea haarduvusega olud, tee muutus ka väga kiireks ja meil polnud lihtsalt Toyotadele vastust. Nautisin võitlust ,kuid kaotamine ei meeldi mulle. Õppisime enne Jaapanit palju, seega vaatame, et kas saame teha mõned väiksemad muudatused, et veidi paremaks saada,“ sõnas Tänak nädalavahetuse kokkuvõtteks.

Kesk-Euroopa MM-ralli võitjatena finišeerisid Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen, kellele oli see karjääri 18. ja hooaja kolmandaks võiduks. Nende edu oli lõpuks lähimate jälitajate ees 43,7 sekundit. Toyota ralli kaksikvõit, pühapäeva nelikvõit ja punktikatse viisikvõit tähendas ühtlasi seda, et  Jaapani autotootja kindlustas kaks etappi enne hooaja lõppu tänavuse tootjate MM-tiitli. See on Toyota viies järjestikune ja ajaloo üheksas MM-tiitel. Neist enam on suutnud vaid legendaarne Lancia, kes teatas möödunud nädalal, et osalevad aastal 2026 täisprogrammiga WRC2 sarjas.

„Suured õnnesoovid kogu meeskonnale, kaasa arvatud kõigile töökojas ja siin hoolduspargis viibijatele. Tootjate meistritiitli taas võitmine tõestab, et oleme parim meeskond. Kõik töötavad super hästi koos, seega tänan teid. See oli meie jaoks tõeliselt hea nädalavahetus. Oli tore asfaldil tagasi olla ja tempo, mis meil oli, oli päris kiire, seega tegime meeskonnaga koos suurepärast tööd. Sõitjate meistritiitlit püüda ei saa kerge olema, kuid vähemalt suurendasime selle tulemusega oma võimalusi ja püüame Jaapani rallil nii jätkata,“ võttis Rovanperä eduka nädalavahetuse kokku.

Kui tootjate MM-tiitel sai Kesk-Euroopa ralliga lahenduse, siis individuaalse MM-tiitli eest läks seis veel põnevamaks. Evans / Martini edu on nüüd teist kohta jagavate Ogier / Landais ja Rovanperä / Halttuneni ees 13 punkti. Kesk-Euroopa teedel endast maksimumi andnud Tänak / Järveoja jätkavad neljandal kohal ja jäävad liidritest 50 punkti kaugusele.

WRC2 klassi debüütvõidu võtsid Kesk-Euroopa teedel tšehhid Jan Černý / Ondřej Krajča (Škoda). Rally2 autode arvestuse parimad olid tänavused WRC2 klassi maailmameistrid Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Toyota), kes edestasid ralli kokkuvõttes WRC2 klassi võitjaid ligi 2 minutiga.

Väga põneva lõpu sai tänavune Junior WRC meistritiitli jaht. Kesk-Euroopa ralli eel sarja liidrid olnud austraallased Taylor Gill / Daniel Brkic (Ford) juhtisid ka viimase kiiruskatse eel 7 sekundiga, kuid Mille Johansson / Johan Grönvall (Ford) viimase kiiruskatse ülivõimas sõit tõi 1,6 sekundiga ralli võidu ja ka tänavuse MM-tiitli rootslastele.

Autoralli MM-hooaeg jätkub novembri teisel nädalavahetusel Jaapani teedel, kus sõidetakse 6.-9.novembrini.

LOE KA NEID UUDISEID:

17. oktoober 2025

Talvari võidukäik jätkub: Okayama etapp tõi järjekordse esikoha

EVAL SFL Eesti meistrivõistlused 2025 jätkusid hooaja neljanda etapiga Jaapanis Okayama ringrajal. Kitsas ja tehniline rada pakkus sõitjatele täpsust...
16. oktoober 2025

Maastikuvõistlus MudEST Offroad nõudis täpset navigeerimist

Ida-Virumaal keskusega Alutagusel toimunud maastikusõiduvõistlusel MudEST Offroad oli ülioluline täpne navigeerimine. “Võistlus toimus suhteliselt väikesel maa-alal, kus on palju...
16. oktoober 2025

Nädalavahetus autospordis: ralli MM, vormel 1 ja mõndagi veel

Nädalavahetusel võisteldakse MM-punktidele rallis ja vormel 1 sarjas ning toimub muudki. Kesk-Euroopa MM-ralli toimub tänasest pühapäevani Saksamaa, Austria ja...
15. oktoober 2025

Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad Kesk-Euroopa rallile võitu kaitsma

Eesti aja järgi neljapäeva hommikul kell 09.01 antakse start Kesk-Euroopa MM-ralli testikatsele. WRC hooaja 12. etapile on registreerunud 47...