Möödunud nädalavahetusel sõideti Jaapanis autoralli MM-hooaja 2025 eelviimane etapp. Eesti aja järgi öötundidel sõidetud Jaapani MM-ralli nelja võistluspäeva jooksul tuli võistlejatel nii kuivades, kui märgades oludes läbida 20 kiiruskatset ja 305,34 katsekilomeetrit.
Neljapäeval sõidetud avakatse järel läksid 0,1 sekundilise eduga Ott Tänaku / Martin Järveoja ees (Hyundai) võistlust juhtima Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota), kes aga reede teisel katsel auto tagumise vasaku vedrustuse lõhkusid ja 19. kohale kukkusid. Samal katsel sõitsid teelt välja vastu puud Josh McErlean / Eoin Treacy, kelle Ford Puma kahjustused olid nii suured, et iirlaste jaoks oli võistlusnädalavahetus lõppenud.

Päeva lõpetasid liidritena Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota), kes võitsid pooled reedestest katsetest ja läksid laupäevale vastu 7,9 sekundilises edus. Autoga mitte rahul olnud Tänak / Järveoja hoidsid reede järel kuuendat kohta ja kaotasid prantslastele 1.12,3.
Takamoto Katsuta unistus koduralli võidust puruneb
Jaapani MM-ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega ja päevale läksid kolmikjuhtimisel vastu Toyota võistluspaarid. Kui võistluse esimesed seitse katsevõitu olid kuulunud vaid Jaapani autotootja võistluspaaridele, siis laupäeva kahe avakatse võidud võtsid Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Hyundai). Kui prantslaste hommik oli alanud hästi, siis nende meeskonnakaaslaste Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe hommik sai tagasilöögi, kui neil avakatse eel veovõll purunes ja nad tagasi hooldusesse sõitma sundis. Kui hommiku eel lahutas kolmandat kohta hoidnud Elfyn Evansit / Scott Martinit esikohast rohkem kui 10 sekundit, siis lõunapausiks olid MM-liidrid tõusnud teiseks ja jäid meeskonnakaaslastest vaid kahe sekundi kaugusele. Kahjuks sai vaid 5,2 sekundilise kaotusega kolmandat kohta hoidnud Takamoto Katsuta / Aaron Johnstoni ralli suure tagasilöögi esimesel korduvkatsel, kus nad vett täis rajatakistuste sektsioonis auto lõhkusid. Sellega oli jaapanlase unistus koduralli võita purunenud ja ees ootas katkestamine.
Kui laupäeva pärastlõuna esimese katsevõidu võtsid Evans / Martin, kes vähendasid vahe 1,4 sekundi peale, siis sealt edasi võtsid kõik laupäevased katsevõidud Ogier / Landais, kes läksid pühapäevale vastu liidritena ja edestasid meeskonnakaaslaseid 6,5 sekundiga.
Hommikul suurepärast tempot näidanud Fourmaux / Coria, kes tõusid Katsuta / Johnstoni katkestamise järel poodiumi viimasele astmele ja jäid liidrikohta hoidnud kaasmaalastest maha 23,6 sekundiga. Ralli finišit oodanud Tänak / Järveoja lõpetasid laupäeva viiendal kohal ja jäid liidritest 2.34,5 kaugusele.
Ogier / Landais võtavad maksimumpunktid
Kui kolmel eelneval päeval olid Jaapanis, Toyota piirkonnas olnud kuivad olud, siis viimaseks võistluspäevaks oli kohale jõudnud tugev vihmasadu, mis kestis viimase katse finišini. Sarnaselt laupäevaga algas möödunud aastal just Jaapanis karjääri esimese MM-tiitli kindlustanud Neuville / Wydaeghe päeva tehnilise probleemiga, mis nad taaskord katkestama sundis. Sel korral ei töötanud belglaste Hyundai klaasipuhastid, milleta oleks vihmas olnud keeruline võistelda. Laupäeval suurepärases hoos olnud Fourmaux / Coria tegid viimase võistluspäeva avakatse finiši eel sõiduvea, mis nende auto parema külje koos kaassõitja ukse, ajakaardi ja kaardilugeja telefoniga küljest rebis ja ees ootas katkestamine.
Kõige paremini said keerulistes ja märgades oludes hakkama võistluse liidrid, kes võitsid pühapäeva kuuest katsest neli, mille hulgas ka napi 0,1 sekundilise eduga võistluse lõpetanud punktikatse. Ka pühapäeva arvestuse parimad olnud Ogier / Landais jaoks oli see hooaja kuues etapivõit. Toyotale oli see hooaja 12. ja MM-ajaloo 105. etapivõit.
„See on meie jaoks ideaalne tulemus ja mul on väga hea meel, et võitsime Jaapani ralli kodus Toyota eest. See on olnud intensiivne nädalavahetus, eriti see viimane päev väga keeruliste oludega. Suured õnnesoovid meeskonnale ja aitäh, et andsite meile taas suurepärase auto, et niimoodi võidelda. Täna alustasime täiesti teistsugust rallit, täiesti teistsuguse seadistusega ja see toimis kohe. Elfyn surus mind terve nädalavahetuse ja suurepärased võidud tulevad ainult siis, kui sul on suurepärased vastased,“ võttis Ogier ralli kokku.
Toyotale kindlustasid kolmikvõidu Evans / Martin, kes jäid meeskonnakaaslastele alla 11,5 sekundiga ja karjääri esimese WRC arvestuse poodiumikohaga lõpetasid Jaapani MM-ralli Sami Pajari / Marko Salminen, kellel kogunes kaotust võitjatele 2.16,6.
Esimesena jäid poodiumilt välja Ott Tänak / Martin Järveoja, kes said küll peale tagadiferentsiaali vahetust lõpuks pühapäeval auto paremini liikuma ja võitsid avakatse, kuid päeva teise katse rehvipurunemine ei lubanud siiski lõpuks kolmanda koha nimel heidelda. 20 kiiruskatsega kogenes eestlastel võitjatele kaotust 3.18,1.
„Tänased olud olid nõudlikud, kuid ma nautisin neid, sest auto sõitis paremini kui eelmistel päevadel. Me ei pidanud täna liiga palju pingutama, autooli palju paremini juhitav. Me ei tea, mis meie probleeme viimastel päevadel põhjustas, kuid uurime meeskonnaga asja. Peame Saudi Araabiasse minema ja avastama sealseid olusid, kuid Hyundai on raskel kruusal hea olnud, seega peaksid sellised olud meile sobima,“ võttis Tänak hooaja eelviimase ralli kokku.
MM-arvestuses jätkavad Jaapani ralli järel liidrina Elfyn Evans / Scott Martin, kelle edu kahanes hooaja viimase etapi eel Sebastien Ogier / Vincent Landais ees kolmele punktile. Jaapanis lõpuks kuuendana finišeerinud Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen jäävad MM-liidritest maha 24 punktiga.
Rally 2 arvestuse parimad olid Jaapani asfaldil Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Toyota), kes võistlevad tuleval hooajal Toyota Gazoo Racing meeskonna värvides ja sõidavad Toyota GR Yaris Rally1 autoga. Võitjatele kaotasid 1.06,1 Alejandro Cachon / Borja Rozada (Toyota), kes võtsid hooaja viimasel asfaldirallil WRC2 klassi debüütvõidu.
Ott Tänak ja Martin Järveoja annavad teada, et panevad täiskohaga rallisportlase karjääri pausile
Kui Jaapani ralli eel oli lisaks sellele, et kuidas kulgeb tiitliheitlus peamine küsimus, et mida teevad aastal 2026 Ott Tänak ja Martin Järveoja, siis peale võistlust teatasid eestlased, et nende jaoks saab aktiivne rallikarjäär tänavuse hooaja viimase etapi järel läbi ja pikalt MM-sarjas tiirelnud mehed võtavad aja maha, et olla rohkem aega koos peredega ja tegeleda millegi muuga.
Täispikkuses Ott Tänaku pöördumist saab lugeda SIIT
Täispikkuses Martin Järveoja pöördumist saab lugeda SIIT
Autoralli MM-hooaja 2025 viimane etapp sõidetakse 26.-29. novembrini Saudi Araabias.










