FOTOD ja VIDEO. Red Bull Car Park Drifti Eesti võitjaks krooniti Ao Vaida

Ao Vaida poodiumile astumisele eelnes hundiratas. Fotod: Pille Russi

Red Bull Car Park Drifti Eesti võistluse pingeline finaalidepäev Tallinnas Unibet Arena parklas tõi võistlusrajale nii rõõmuhõiskeid, kui tehnilisi probleeme. Eile startis võistlusele 40 Eesti driftisõitjat, kellest 20 pääsesid tänasesse finaali.

Kahe sõidupäeva suurimad erinevused olid, et täna ruumi eksimusteks ei olnud, sest iga vooru läbimiseks oli üks võimalus ning lisaks ootas võistlejaid ees kaks uut rajaelementi, mida enne sõitu proovida ei saanud. Esimese sõiduvooruga selgitati kaheksa parimat ning sealt edasi neli, kes pääsesid superfinaali. Need sõitjad olid: Oskar Raud, Michael Reiljan, Kevin Luige ja Ao Vaida.

Kvalifikatsiooni võitnud ja kaks maksimumilähedast sõitu teinud Oliver Randalu alustas tänast päeva neljanda tulemusega, kuid TOP 8 sõidus seiskus algul teadmata põhjusel mootor. Hiljem selgus, et asja taga oli massilüliti küljest lahti tulnud kaabel.

Kõik eelnev segas korralikult kaarte ning finaali eel ei olnud võimalik lõpuni kindlalt öelda, et kes tuleb võitjaks. Järjest rajale startinud võistlejad näitasid oma driftimisega just seda taset, mis on ka põhjus, et Eestis selline võistlus toimuma saab. Red Bull Car Park Drifti looja Abdo Feghali: “Kui 2022. aastal esimest korda Eesti driftijaid ning nende sõidukeid nägin oli kohe selge, et siin riigis teeme seda millalgi uuesti. Tase on kõrge, eelsõitudest tullakse läbi punktisummadega, mis mõnes riigis tagab finaalis võidu. Autod on hästi ehitatud ja sõitjad saavad aru, millega nad rajal tegelevad.”

Nii selguski võitja päris lõpus ja väikeste punktivahedega. Poodiumikohad jagasid omavahel Michael Reiljan, kelle tulemuseks jäi finaalis 262 punkti. Teise koha napsas omale vaid punkti võrra parema tulemuse välja sõitnud Kevin Luige ja võitjana väljus lahingust Ao Vaida. Tema finaalsõidu skooriks märkisid kohtunikud 275.

“Ebareaalne! Milline korraldus, milline rada ja kui hästi mul kõik täna klappis. Ütlen ausalt, et 2022. aastal olin nii öelda parkladrifti võistluse osas skeptiline, kuid täna on see arvamus 180 kraadi teises suunas. Kõik, kes driftiga tegelevad, peaksid sellel võistlusel osalema. Siin selgub, kes tunnetab oma autot ja selle gabariite. Tavaline driftivõistlus on teistmoodi, kuid mitte parem. Mõlemaga peab tegelema, sedasi sünnivad maailmatasemel driftijad. Maailmafinaali lähen eesmärgiga võita, mitte osaleda,” märkis Ao Vaida oma võiduintervjuus.

Red Bull Car Park Drifti maailmafinaal toimub 5. ja 6. detsembril Omaanis.

LOE KA NEID UUDISEID:

19. juuni 2025

FOTOD. Kiirendusvõistlus Haapsalus: uuenenud rada ja ideaalne ilm tõid kokku paremad kiirendajad

14.–15. juunil toimus Haapsalus Kiltsi lennuväljal kiirendusvõistlus Gasoline Capybara Drag Race, kus Eesti ja lähiriikide kiiremad sõitjad panid end...
19. juuni 2025

Uus spordiseadus vähendab asjaajamist ning aitab tagada ausamat ja turvalisemat sporti. Muudatused puudutavad ka autosporti

Riigikogu võttis eile, 18. juunil vastu spordiseaduse muudatused, millega ajakohastatakse spordieetika reeglite järgimist, spordiürituste korraldamise nõudeid ning vabatahtlikele kohtunikele...
19. juuni 2025

Juuli alguses toimuv Pärnu Summer Race toob kokku Balti ringrajasõidu paremiku

3.–6. juulini toimub Porsche Ringil BaTCC sarja hooaja kolmas võistlus, Pärnu Summer Race. Sel võistlusel alustavad oma Eesti meistrivõistluste...
18. juuni 2025

Eesti driftisõitjad saavutasid Balti meistrivõistluste etapil poodiumikohti

Kirill Žukov ja Siim Oskar Hääl tõusid LaitseRallyPark´is toimunud drifti Balti meistrivõistluste etapil Jump for Drift pjedestaalile. Pro2 klassi...