E-autospordi ringrajasõidu Katsviis GT Eesti meistrivõistlused jätkusid etapiga Circuit of The Americas rajal.
Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 64 sõitjat, kes kõik andsid endast maksimumi, et legendaarse raja nõudlikud kurvid selgeks saada. Kokku läbiti vabatreeningutel muljetavaldavad 5705 ringi. Vabatreeningus sõitnutest kiireimaks osutus seekord Juss Parek (Audi R8 LMS GT3 EVO II).
Sprindisõidu dramaatiline algus ja Pareki võidukäik
Sprindi kvalifikatsioonis näitas võimsat kiirust Parek, edestades lähimat konkurenti Gert Raudseppa (Audi R8 LMS GT3 EVO II) koguni 0,7 sekundiga. Seekord mahtus ühe sekundi sisse vaid neli kiireimat sõitjat. AM-klassi parimaks osutus Martin Seppam (BMW M4 GT3).
START!! GT3 masinad sööstavad mäest üles esimese kurvi suunas, kus Reno Kööts (Audi R8 LMS GT3 EVO II) annab Raudsepale väikese kõksu, saates sellega ta rivi lõppu. Avaringil ei pääsetud kahjuks seekord kontaktidest ja värvikriipimistest. Arvestades, et rada on ehitatud pakkuma rohkelt möödasõiduvõimalusi, toimusid terve sõidu vältel mitmeid positsiooni vahetused.
Parek võtab sprindisõidus kindla võidu, edestades teisena lõpetanud Köötsi, kes kindlustas TCM Katsviisile järjekordse kaksikvõidu. Poodiumi kolmandale astmele tõusis Kevin Korjus (Ford Mustang GT3), kes sõitis seekord etapil uue autoga. AM-klassis kuulus esikoht Seppamile, teiseks tuli Miko Niinemäe (McLaren 720S EVO) ja kolmandana lõpetas Romi Tammann (Porsche 911 (992) GT3 R).
Põhisõidus jätkus tihe heitlus kuni finišini
Põhisõidu eel toimunud kvalifikatsioonis kinnitas Parek taas oma ülemvõimu, edestades tiimikaaslast ja valitsevat meistrit Köötsi pea poole sekundiga. Lisaks neile suutsid veel kolm sõitjat läbida ringi alla 2.04. AM-klassis oli taas kiireim Seppam, näidates muljetavaldavat kiirust.
START!!! Esireast startinud pääsevad esimesest kurvist puhtalt, kuid tagapool saavad Risto Kappet (Audi R8 LMS GT3 EVO II) ja Max Kurg (Lamborghini Huracan EVO2) kaitserauda müksu, mis maksab neile mitu kohta. Avaringi 11. kurvi pidurdamisel eksib Korjus ning on napilt eemal sellest, et Köötsi tagant riivata.
Mõned ringid hiljem käib tihe võitlus Silver Jõfferti (Lamborghini Huracan EVO2) ja Johannes Moori (Audi R8 LMS GT3 EVO II) vahel. Jõffert annab 11. kurvi pidurdusmaa lõpus väikese kõksu ning järgmisel ringil surub end jõuga mööda 15. kurvi pidurdusel, tõustes sellega 15. kohale. Nende taga liikunud Kaspar Koorits (Ferrari 296 GT3) püüdis samuti olukorda ära kasutada, kuid Moor sulges reeglipäraselt ukse ja hoidis oma positsiooni.
Esimene kolmandiku möödudes käivad endiselt põnevad heitlused üle kogu raja, kui võistlejad võitlevad iga positsiooni nimel. Eelviimases kurvis teeb Mario Haugas (Audi R8 LMS GT3 EVO II) harvanähtava eksimuse, mille Kappet kohe ära karistab ja möödub. Jõffert, kes varasemalt Moorist möödus, on vahepeal tõusnud juba 12. kohale, möödub 11. kurvi pidurdamisel Mario Piirisaarest (Mercedes-AMG GT3 EVO).
Võistlejarivi tagumises pooles tehakse järk-järgult boksipeatusi. 15. kurvist väljudes sõidab Carl Markus Tammeveski (Ferrari 296 GT3) tagant sisse Raimo Kullile (Ford Mustang GT3), lükates ta rajalt välja.
Võistluse keskpaigaks jahivad Kappet ja Haugas Seppami viiendat kohta, kuid Seppam kaitseb oma positsiooni meisterlikult. Samal ajal teevad enamik sõitjaid, sealhulgas liidrid, oma korralisi boksipeatusi. See annab korraks võimaluse liidrikohta hoida Simtechi värvides sõitval Kooritsal.
Pärast kohustuslikke boksipeatusi on Kappet möödunud Seppamist ning mõlemad jätkavad tõusu, saades mööda ka Raudsepast, kelle keeruline nädalavahetus sai aga järjekordse tagasilöögi, kui Rene Kopso (Aston Martin V8 Vantage) sõitis talle tagant sisse S-sektsiooni sisenedes. Mõned ringid hiljem teeb Tanel Kasesalu (Mercedes-AMG GT3 EVO) S-sektsioonis sõiduvea ja kaotab sellega mitu kohta.
Võistluse viimasel kolmandikul hakkas rajal hoogsalt juhtuma. 15. kurvi pidurdusmaal sõidab Rain Laupa (Mclaren 720S EVO) tagant sisse Moorile, mille tõttu lähenevad kiiresti ka Andro Halliko (Ford Mustang GT3) ja Koorits. Viimane neist satub omakorda Laupaga kontakti, mille järel spinnib rajalt välja ja suretab auto välja, lõpuks langeb 15. positsioonilt 19. positsioonile.
Mõni minut enne finišit teeb Seppam 15. kurvi pidurdusmaal vea, kaldudes ideaaltrajektoorilt liiga kaugele. Selle eksimuse kasutavad kohe ära Raudsepp ja Haugas, möödudes temast.
Uhkes üksinduses võtab kindla võidu Parek. Teisena finišeerib Kööts, kaotades võitjale kaheksa sekundiga. Kolmandana lõpetab Korjus, hoides Kappeti ees 1,3-sekundilist edumaad. AM-klassis võidutses taas Seppam, kes ilmselt sellega järgmisel etapil jätkab juba PRO klassis. Poodiumi teisele astmel lõpetas Piirisaar ja kolmas oli Jörgen Kursk.
Mitteametlikel andmetel kogus TCM Katsviis (Kööts, Parek, Laiksoo) seekord 189 punkti, teisena kogus enim punkte Euronics STR (Kappet, Raudsepp, Reinkort) 130 punkti ja kolmandana kogus enim punkte Torpedo Boyz (Haugas, Moor, Korjus) 121 punkti.
Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt siit, lisaks saab vaadata ka etapi pildigaleriid.
Katsviis GT Eesti meistrivõistluste sari jätkub 9. märtsil, kui sõidetakse Austrias asuval Red Bull Ringi ringrajal 2 tunnine kestvussõit.
Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.