E-autospordi EVAL SFL Eesti meistrivõistlused 2025 said avalöögi läinud pühapäeval Laguna Seca ringrajal Californias.
Vabatreeningutel osales kokku muljetavaldavad 72 sõitjat, kes läbisid ühtekokku 10 027 ringi. Kiireima aja sõitis välja Rasmus Varblane (Charging Zebras by BS+ RDX), andes varakult märku heast vormist ja valmisolekust hooaja avastardiks.
Kvalifikatsioon
10-minutiline kvalifikatsioon pakkus tihedat heitlust igal hetkel. Rainer Talvar (Charging Zebras by BS+ RDX) näitas parimat minekut ja kindlustas esikoha, edestades lähimat rivaali Reno Köötsi (TCM BoBo Fishing) vaid +0,318 sekundiga. Konkurentsi teravust näitab fakt, et koguni 26 kiireimat sõitjat mahtusid ühe sekundi sisse, mis andis selge vihje eesootava finaali tasavägisusele.
Eelsõidud ja lohutussõit
Esimene eelsõit algas dramaatiliselt juba avaringil. Talvar sai stardist hästi minema, kuid tema selja taga läks olukord ärevaks – Martin Seppam (TCM RIAB) sõitis kolmandas kurvis tagant sisse Juss Parekule (TCM BoBo Fishing). Mõned kurvid hiljem kaotas Andro Halliko (TCM RIAB) oma masina üle kontrolli ning tõmbas rajalt maha ka Eke Tom Paadi (Euronics STR Simtech). Avaringile lisas vürtsi ka Erik Papsteli (RedLights ProPromo) ja Rico Metsa (Radix Academy) kokkupõrge Corkscrew kurvis, mis lõppes Metsa jaoks üle „katuse“ lennuga. Segaduste keskel näitas Talvar kindlat minekut ja võitis lõpuks sõidu ligi kaheksa sekundilise eduga Varblase ees. Kolmandana lõpetas Max Kurg (Ekes Racing nodeSWAT).
AM-kategoorias oli parim Gregor Laur, kellele järgnesid Lauri Laidna (Ekes Racing Viksit) ja Rene Suuk (Timecolors HRT).
Teise eelsõidu esimene kurv tõi kohe draama, kui Gert Raudsepp (Euronics STR ) eksis ja spinnis. Seejärel möödus sõit enamasti rahulikumas tempos, kuigi pinget jagus siiski. Mihkel Pari (TCM ESB ) ja Hugo Rajamets (Team-O Racing ) puutusid omavahel kokku, mille järel Rajamets spinnis ja kaotas mitu positsiooni. Eespool tuli ootamatu katkestamine – Rasmus Uustulnd (Team Cruising Missiles) kaotas 6. kurvis masina üle kontrolli ning lõhkus vedrustuse, mis lõpetas tema sõidu.
Võidu võttis kindlalt Kööts, kes edestas finišis kuue sekundiga Silver Tamme (Charging Zebras by BS+ RDX). Kolmandana lõpetas Carl Markus Tammeveski (Radix Racing Blue). AM-kategoorias näitas parimat minekut Hannes Tammpere (EST1 Racing), kellele järgnesid Armo Karu (TCM Lasermeister) ja Kaur Pikhoff (SickFrag Racing).
Lohutussõidus läksid viimaseid finaali pääsmeid püüdma eelsõitudes napilt välja jäänud või seal ebaõnne kogenud sõitjad, teiste seas Parek, Paul August Lääne (RedLights) ja Gabriel Veide (RedLights ProPromo). Stardijärgsed kurvid möödusid suuremate kadudeta, kuid tagapool toimunud avarii lõpetas Martti Ruusi (Radix Racing Green) sõidu.
Kaosele lisasid vürtsi Brody Lawless (Silver Motorsport) ja Erik-Rennes Pihlak (Lubtec HRT), kes spinnisid rajalt välja. Järgmisel ringil eksis pidurdusega Corkscrew’s David Sultanjants (TCM Lasermeister), tabades Veidet, ning sekeldustesse sattusid ka Paat ja mitmed teised. Sõidu keskpaigast kuni viimaste ringideni püsis TOP6 kindlalt paigas, kuid viimasel ringil suutis Halliko end veel Sultanjantsist mööda suruda. Finaalikoha tagasid endale lõpuks Lääne, Parek, Pikhoff, Paat, Rajamets ja Halliko.
Finaal
Suur finaal algas seekord draamavabalt – Talvar hoidis oma liidrikohta Köötsi ees ja paari esimese ringi jooksul püsis pilt rahulik. Esimese ringi viimases kurvis siiski põrkasid kokku Raimo Kulli (EST1 Racing) ja Siim Loog (TCM BoBo Fishing), ning ka edaspidi jagus eksimusi. Näiteks teisel ringil, stardis seitsmendalt kohalt viiendaks kerkinud Laur, kes kaotas masina üle kontrolli ning langes kaugele tahapoole.
Sõidu käigus tegid mitmed sõitjad väiksemaid vigu: Karli Saar (Ekes Racing Aider) läks 4. ringil eelviimast kurvi läbides pikaks ja kukkus kohti, Rudi Reinkort (Euronics STR Bittensor) eksis korduvalt Corkscrew’s, samuti Kaspar Koorits (Euronics STR Simtech) kes 17. ringi kolmandast kurvist väljudes läks pikaks ja võttis lisa liivaväljalt, ning Jörgen Kursk (Radix Racing Blue), kes eksis eelviimasest kurvist väljudes ja lohises seina suunas. Ka kontakte tuli ette – Lauri ja Kure kokkupõrge 24. ringil lõppes mõlema jaoks kohtade kaotusega.
Finaali keskpaigas sooritati kohustuslikke boksipeatusi, mille järel Parek oli tagant tulles jõudnud juba 13. positsioonile, kuid tema lootused purunesid 25. ringil, kui ta eksis pidurdamisel Corkscrew’s ja kukkus tagasi 16ndaks.
Sõidu lõpp pakkus veel pinget – Mario Haugas (Torpedo Boyz) möödus otsustavalt Tammperest, kes hiljem suutis omakorda kinni hoida Johannes Moori (Torpedo Boyz) potentsiaalse rünnaku. Samuti said Tammeveski ja Romi Tammanni (Euronics STR) kasu Varblase eksimusest, kui too viimasest kurvist välja kiirendamisel spinnis. Finišis võttis siiski veenva hooaja avavõidu Talvar, kes hoidis liidrikohast kinni algusest lõpuni. Kööts lõpetas teisena ja kolmandana tõusis poodiumile Tamm.
AM-kategoorias võidutses Tammpere, teise koha teenis Karu ning kolmanda Saar. Lõpetuseks: Talvari kindel võit tõi talle hooaja esimesed maksimumpunktid ning andis varakult signaali, et ta on valmis tiitlit kaitsma. Kööts ja Tamm jäid samuti tugevalt mängu ning hooaja avastart näitas, et konkurents esikolmikus saab olema tuline. Järgmisel etapil Monzal jätkub heitlus. Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt siit lingilt.