Zone e-autoralli Eesti meistrivõistluste sari jätkus üheksanda etapiga Poolas, mis on tuntud oma väga kiirete kruusateede ja pimedate kurvide poolest.
EMV1 klass: Sinimäe võidukas, Põlluste ja Luiga sekundilahing
Poola rallil jätkas oma võiduseeriat Ander Sinimäe (Ford Puma Rally1 HYBRID 2024), kes võitis kõik üheksa kiiruskatset ja teenis kindla etapivõidu. Tema edu teiseks tulnud Klaus-Kristjan Põlluste (Ford Puma Rally1 HYBRID 2024) ees oli 54,474 sekundit, kuid poodiumi teise koha saatus selgus alles viimastel kilomeetritel. Veel eelviimasel katsel oli Põlluste edu Artur Luiga (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID 2024) ees kõigest 0,168 sekundit ning lõpuks jäi kahe mehe vahele vaid 0,243 sekundit.
Põlluste võttis oma ralli kokku järgmiselt: „Esimestel katsetel ei saanud ehk kõige paremini sõidurütmi kätte. Teise poole katsetel õnnestus juba sõit paremini ning kokkuvõttes olen ralli tulemusega väga rahul.“
Luiga tõdes, et probleemid kummitavad teda juba mõnda aega: „Peale suvepuhkust kahjuks pole leidnud samale probleemile lahendust, mis oli ka Eestis ja Soomes. Esimesed kaks katset oli keeruline head rütmi leida, aga õnneks järgmistel katsetel läks tunduvalt paremaks. Mõni üksik ärev moment oli, aga üldiselt probleemivaba sõit. Hooaja teisepoole alustuseks võib rahule jääda.“
EMV1 klassi punktiseis pärast üheksandat etappi:
1. Ander Sinimäe – 270 p
2. Klaus-Kristjan Põlluste – 159 p
3. Artur Luiga – 141 p
EMV2 klass: Ojaviir ja Parek pakkusid pingelise duelli, vahe vaid neli sekundit
EMV2 klassis teenis Poola rallil võidu Maikli Ojaviir (ŠKODA Fabia Rally2 Evo), kes võitis neli kiiruskatset ning edestas teiseks tulnud Juss Parekut (ŠKODA Fabia Rally2 Evo) kõigest nelja sekundiga. Kolmandaks tuli Raimo Papstel (Toyota GR Yaris Rally2), kes kaotas liidrile juba 40,275 sekundit.
Ojaviir jäi oma esitusega pigem rahule, kuigi probleemidest ei pääsenud ka tema: „Üldjoontes vast peaks rahul olema. Kuni SS7-ni oli sõit enam-vähem okei. Siis kaldusin teelt välja ja sain +5 sekundit ajale. SS8 tuli kaks spinni ja katkine radiaator, mis ei võimaldanud punktikatsel maksimumi võtta.“
EMV2 klassi punktiseis pärast üheksandat etappi:
1. Juss Parek – 198 p
2. Maikli Ojaviir – 156 p
3. Raimo Papstel – 93 p
Historic klass: Põdra edestas konkurente kindlalt
Historic klassis jätkas oma head hoogu Siim Põdra (Audi Sport quattro S1 E2), kes võttis kindla võidu, edestades Mario Haugast (Lancia Delta S4) 1.55,061-ga. Kolmandana lõpetas Vahur Himma (Lancia Delta S4), kelle kaotus võitjale oli 2.12,866.
Himma selgitas oma rallitulemuse tausta: „Pikk paus vahel nüüd Group B autodest. Setupi tehes oli valikus Audi ja Lancia – valikuks jäi Lancia, tundus rohkem kontrollitav. SS1 ja SS2 tuli väga ok, Siimust küll aeglasem, aga mitte palju. SS3 aga kaks spini – üks asfaldil liiga optimistliku kiirusega vasak 3, millele järgnes kohe parem 1, ei mahtunud ära ja spinnisin, teine tuli kõige pikema sirge lõpus maha pidurdusel. Hea tunne ja rütm läinud, võtsin hoogu maha järgmistel katsetel. Tuli veel väikseid vigu, kuid teades kui ohtlikud on Poola katsed ja kui kiiresti võib ralli lõppeda, võib vast rahule jääda.“
Historic klassi punktiseis pärast üheksandat etappi:
1. Siim Põdra – 258 p
2. Mario Haugas – 157 p
3. Hans-Kristen Leet – 154 p
Zone e-autoralli 2025 sari liigub edasi lõunanaabrite juurde, kus sõidetakse Läti kruusateedel. Ralli on juba alanud ja kestab veel poolteist nädalat.