Drift Masters lõppes erilise võistlusega Varssavis, Eesti sõitjad kõrges mängus

Kevin Pesur sai hooaja kokkuvõttes kuuenda koha. Foto:

Kevin Pesur lõpetas drifti tippsarja Drift Mastersi hooaja kuuenda kohaga, Oliver Randalu oli hooaja lõppvõistlusel Varssavis kuues, kuid aasta kokkuvõttes 15. Mõlemad sõitjad plaanivad järgmisel aastal sarjast uuesti osa võtta.

Nädalavahetusel Varssavis Poola rahvusstaadionil sõidetud viimane etapp oli üsna eriline. Kuna tandemsõitudeks laupäeval prognoositi tormi ja paduvihma, oli ette teada, et võistluseks tuleb staadioni katus sulgeda. Suletud katus tähendab aga omakorda kehvemat ventilatsiooni ja drifivõistlusega kaasnev rehvisuits ei pääse välja. Lahenduseks oli raja kastmine võistluspäeval, sel juhul rehvitossu ei teki, ning võrdsete võimaluste huvides ka reedeses kvalifikatsioonis.

“Kahtlemata oli see õige otsus, nii suudeti luua maksimaalselt võrdsed tingimused, kui nii keerulistes oludes üldse võimalik,” sõnas Randalu. Pesur lisas, et kuna rajal polnud varem sõidetud ja asfaldilt puudus rehvikiht, oli pidamine parem kui märjal enamasti. “Märja raja kohta õnnestus täiesti korralikku kiirust arendada,” lisas ta.

Kvalifikatsioonis sai Pesur neljanda koha 92,5 punktiga, võitis iirlane Duane McKeever 94,5 punktiga. Randalu oli 27. kohal 86,5 punktiga. “Konkurents on äärmiselt tihe ja tase tugev, olen väga rahul, et mõlemas sõidus õnnestus teenida üle 90 punkti,” rääkis Pesur.

Paraku langes Pesur välja esimeses tandemsõidus Juha Pöytälaaksoga. “Eessõit õnnestus hästi, kuid jälitussõidus sõitsin hoidsin end liiga tagasi. Nägin, et tal tempo kõikus ja hoidsin suuremat vahet, et kindlasti autot ära ei lõhuks, mängisin n-ö pikka mängu, aga oleksin pidanud olema agressiivsem.”

Randalu jõudis välja veerandfinaali, kus tuli vastaseks sarja tituleerituim sõitja James Deane. “Väga tugev vastane, aga kindlasti mitte võitmatu,” rääkis Randalu. “Eessõit õnnestus mul hästi, kuid jälitussõidus tegin vea. Tegelikult eksis ka Deane, kuid tema viga oli siiski väiksem.”

Pesur saavutas hooaja lõikes ühe etapivõidu ja pääses kõigil etappidel põhivõistlusele. “Ühtpidi olen hooajaga rahul, kuues koht maailma ühes tippsarjas annab selleks põhjust. Teisalt oli siht kõrgemal. Liigume edasi, valmistame auto uueks hooajas ette ja tuleme tugevamana tagasi,” sõnas ta.

Ka Randalu pääses kõigil võistlustel kvalifikatsioonist edasi ja kahel korral jõudis välja veerandfinaali. “Oli nii helgemaid hetki kui tagasilööke. Kvalifikatsioonid läksid reeglina hästi, kuid tandemsõitudes juhtus tehniline probleem kõige ebasobivamal hetkel, ei olnud enam aega remondiks.”

Randalu lisas, et viimasele etapile järgneb paar nädalat puhkust ja seejärel algab ettevalmistus 2025. aasta Drift Mastersi hooajaks.

Drift Mastersi võitis soomlane Lauri Heinonen 437 punktiga, järgnesid McKeever 412 ja Deane 409 punktiga. Riikidest võitis Iirimaa 922 punktiga, Eesti oli 426-ga viies.

Oliver Randalu oli Poolas kuues. Foto: Charlie Brennikmeijer

LOE KA NEID UUDISEID:

10. July 2025

FIA Ohutusbülletään nr 51: täiendused ralli ohutusnõuetele

2025. aasta täiendused FIA Ralli Ohutusnõuetele: veekogudega seotud ohud, šikaanide profiilid, reklaamkaared, ohutusplaani rakendamine ja publikualad. Veekogudega seotud ohud...
10. July 2025

Eesti Olümpiakomitee esitles ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane. Sinna kuulub ka Estonian Next Rally Star programm

Eesti Olümpiakomitee (EOK) tutvustas täna 10.juulil Alexela kontserdimajas esmakordselt avalikkusele uut ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane. Tegemist on Eestis ainulaadse võimalusega, mis...
10. July 2025

Nädalavahetus autospordis: Eestis rahvaralli ja mitmed Eesti sportlased võistlevad välismaal

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis Island of Pets Kihelkonna rahvaralli ning mitmed sportlased võistlevad välismaal. Reedel ja laupäeval, 11. ja 12....
9. July 2025

FOTOD ja VIDEOD. Ajalooliste vormelite hooaja avavõistlusel läks kaks esikohta Lätti, üks jäi Eestisse

Vormel Historicu kahel esimesel Eesti meistrivõistluste etapil Pärnus Porsche Ringil saavutasid kahes klassis esikohad Läti võidusõitjad, ühes oli parim...