EAL-i tehnikakomiteed asub juhtima Madis Reinup

Tehniline kontroll rallikrossil. Foto: Pille Russi

Eesti Autospordi Liidu tehnikakomiteed asub juhtima üle kümne aasta autospordis erinevates rollides tegutsenud Madis Reinup.

Varasema EAL-i tehnikakolleegiumi esimees Taavi Luik teatas möödunud aastal tagasiastumisest. EAL-i alakomiteede ja kolleegiumite tegevusjuhise järgi tähendab esimehe tagasiastumine kogu komitee või kolleegiumi senise koosseisu tagasiastumist. EAL tänab tehnikakolleegiumi tehtud töö eest.

Ühtlasi muutis EAL senise nõuandva tehnikakolleegiumi suurema otsustusõiguse ja selgemate vastutuspiirdega tehnikakomiteeks. Komitee uus esimees on aastaid võidusõiduautode ehitamisega tegelenud ning varasemalt ringrajakomiteed juhtinud Madis Reinup. Tehnikakomitee liikmeteks on Karmo Uusmaa, Martin Toom, Raul Koov ja Taavi Luik.

“Tehnikakomitee on senise toimeka tehnikakolleegiumi jätk – evolutsioon, mitte revolutsioon,” sõnas Reinup. “Tehnikakomitee eesmärk on tulevikus keskenduda kõigi erinevate autospordialade ühistele horisontaalsetele teemadele nagu sõitjate turvalisus, võistlussõidukite turvalisus ja kohtunikonna areng, lähtudes vajadusel sealhulgas rahvusvahelisel ja FIA tasandil rakendatavatest regulatsioonidest ja praktikatest.”

Reinup lisas, et tehnikakomitee peab oluliseks jätkata tihedat koostööd erinevate alakomiteedega, kes oma valdkonnas tehniliste reeglite väljatöötamise eest vastutavad ja kuhu kuuluvad alapõhised tehnikaspetsialistid.

EAL-i juhatuse esimees Janis Kaal tõi välja, et väga olulise küsimusena tuleb komiteel asuda tegelema tehniliste kohtunike võrgu laiendamise ja koolitustega. “See eeldab loomulikult vastavate vahendite eraldamist EAL-i eelarvest aga ka koostööd autospordi kõigil tasanditel vastava huvi ja isikuomadusetega inimeste leidmisel. Ühtaegu tuleb jätkuvalt investeerida tehnilise kontrolli võimekuse tõstmisesse, et oleks tagatud võimalikult aus sport kõigile selles osalejatele,” lausus Kaal.

Tehnikakomitee liikmete tööjaotus määratakse komitee siseselt lähtuvalt selle liikmete ekspertiisist. “Nii tekib selgelt jaotatud vastutus nõustamaks vajadusel spordialade juhtivaid tehnilisi eksperte. Viimased pole küll tehnikakomitee alalised liikmed, kuid võivad omakorda olla vajadusel kaasatud tehnikakomitee töörühmadesse, mis mingi spetsiifilise probleemi või probleemide ringiga tegelevad,” sõnas Kaal.

Tehnilised tingimused töötab välja alakomitee, kes esitab need tehnikakomiteele valideerimiseks. Tehnikakomiteel on vetoõigus ohutusalastes tehnilistes küsimustes. Samuti on komiteel õigus nõuda selgitusi ja teha ettepanekuid lähtudes EAL üldistest suundadest autospordi arengus, täpsustada või nõuda täpsustusi reeglite sõnastuses jms. Tehnilised tingimused ja nende muudatused kinnitab EAL juhatus.

Juhatuse otsus.

Tehnikakomitee põhimäärus.

LOE KA NEID UUDISEID:

23. February 2025

Romet Jürgenson / Siim Oja teevad Briti meistrivõistluste hooaja avastardi juba täna

Täna, 23. veebruaril antakse Inglismaal Beverleys start Briti autoralli meistrivõistluste avaetapile East Riding Stages Rally. Võistlusele startiva 164 ekipaaži...
22. February 2025

FOTOD. Põneva lõpu saanud Otepää Talveralli võitsid Priit Koik / Alari-Uku Heldna

Laupäeval, 22. veebruaril sõideti Otepää, Kanepi ja Kambja valla teedel Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste teine ja sprintralli Eesti karikavõistlustel...
21. February 2025

Kuidas jälgida Otepää Talverallit?

Laupäeva, 22, veebruari hommikul kell 10.00 antakse Otepääl Tehvandi Spordikeskuse eest start Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja 2025 teisele...
20. February 2025

Nädalavahetus autospordis: Otepää ralli, drift, sprindid ja e-sport

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis rallis, driftis, sprindis ning e-autospordis. Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad laupäeval Otepää Talveralliga. Võistlus avab ühtlasi...