EAL-i tehnikakomiteed asub juhtima Madis Reinup

Tehniline kontroll rallikrossil. Foto: Pille Russi

Eesti Autospordi Liidu tehnikakomiteed asub juhtima üle kümne aasta autospordis erinevates rollides tegutsenud Madis Reinup.

Varasema EAL-i tehnikakolleegiumi esimees Taavi Luik teatas möödunud aastal tagasiastumisest. EAL-i alakomiteede ja kolleegiumite tegevusjuhise järgi tähendab esimehe tagasiastumine kogu komitee või kolleegiumi senise koosseisu tagasiastumist. EAL tänab tehnikakolleegiumi tehtud töö eest.

Ühtlasi muutis EAL senise nõuandva tehnikakolleegiumi suurema otsustusõiguse ja selgemate vastutuspiirdega tehnikakomiteeks. Komitee uus esimees on aastaid võidusõiduautode ehitamisega tegelenud ning varasemalt ringrajakomiteed juhtinud Madis Reinup. Tehnikakomitee liikmeteks on Karmo Uusmaa, Martin Toom, Raul Koov ja Taavi Luik.

“Tehnikakomitee on senise toimeka tehnikakolleegiumi jätk – evolutsioon, mitte revolutsioon,” sõnas Reinup. “Tehnikakomitee eesmärk on tulevikus keskenduda kõigi erinevate autospordialade ühistele horisontaalsetele teemadele nagu sõitjate turvalisus, võistlussõidukite turvalisus ja kohtunikonna areng, lähtudes vajadusel sealhulgas rahvusvahelisel ja FIA tasandil rakendatavatest regulatsioonidest ja praktikatest.”

Reinup lisas, et tehnikakomitee peab oluliseks jätkata tihedat koostööd erinevate alakomiteedega, kes oma valdkonnas tehniliste reeglite väljatöötamise eest vastutavad ja kuhu kuuluvad alapõhised tehnikaspetsialistid.

EAL-i juhatuse esimees Janis Kaal tõi välja, et väga olulise küsimusena tuleb komiteel asuda tegelema tehniliste kohtunike võrgu laiendamise ja koolitustega. “See eeldab loomulikult vastavate vahendite eraldamist EAL-i eelarvest aga ka koostööd autospordi kõigil tasanditel vastava huvi ja isikuomadusetega inimeste leidmisel. Ühtaegu tuleb jätkuvalt investeerida tehnilise kontrolli võimekuse tõstmisesse, et oleks tagatud võimalikult aus sport kõigile selles osalejatele,” lausus Kaal.

Tehnikakomitee liikmete tööjaotus määratakse komitee siseselt lähtuvalt selle liikmete ekspertiisist. “Nii tekib selgelt jaotatud vastutus nõustamaks vajadusel spordialade juhtivaid tehnilisi eksperte. Viimased pole küll tehnikakomitee alalised liikmed, kuid võivad omakorda olla vajadusel kaasatud tehnikakomitee töörühmadesse, mis mingi spetsiifilise probleemi või probleemide ringiga tegelevad,” sõnas Kaal.

Tehnilised tingimused töötab välja alakomitee, kes esitab need tehnikakomiteele valideerimiseks. Tehnikakomiteel on vetoõigus ohutusalastes tehnilistes küsimustes. Samuti on komiteel õigus nõuda selgitusi ja teha ettepanekuid lähtudes EAL üldistest suundadest autospordi arengus, täpsustada või nõuda täpsustusi reeglite sõnastuses jms. Tehnilised tingimused ja nende muudatused kinnitab EAL juhatus.

Juhatuse otsus.

Tehnikakomitee põhimäärus.

LOE KA NEID UUDISEID:

12. May 2025

Jaspar Vaheri / Sander Pruuli heitluse Junior ERC poodiumikohale rikkusid rehvipurunemised

Möödunud nädalavahetusel sõideti Ungaris autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) teine etapp, mis tõi starti 65 võistluspaari. Eesti rallisõprade ootused olid...
12. May 2025

FOTOD ja VIDEO. Noorteralli Eesti meistrivõistluste etapi põnevast lõpust väljus võitjana Mairo Tiks

Laupäeval sõideti Saaremaal noorteralli Eesti meistrivõistluste ja sprintralli Eesti karikavõistluste teine etapp Pihtla RT Saaremaa sprintralli 2025, mis oli...
12. May 2025

Alex Reimann saavutas Beneluxi sarja sõidus kaheksanda koha

Alex Reimann lõpetas Porsche Carrera Cup Beneluxi hooaja avaetapil Spa-Francorchamps’i ringrajal teise sõidu kaheksanda kohaga, esimeses sattus avariisse ja...
12. May 2025

Millised on tulevikuautod? Toyota Baltic ja Delfi Rally Estonia ootavad laste nägemust!

Ralli ametlik autopartner Toyota ja Delfi Rally Estonia korraldavad kõigi väikeste rallisõprade rõõmuks joonistusvõistluse, mille käigus saavad lapsed näidata...