E-autospordi Katsviis GT Eesti meistrivõistlused jõudsid oma kulminatsioonini ikoonilisel Misano World Circuit Marco Simoncelli ringrajal. Hooaja viimane etapp tõi rajale palju emotsioone, strateegilisi otsuseid ja võitlust punktide nimel. Etapp oli täis dünaamilisi duelle ja hooaja lõpp vääris igati oma finaaletapi tiitlit.
Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 58 sõitjat. Soojades ja stabiilsetes tingimustes läbiti kokku muljetavaldavad 6249 ringi. Vabatreeningus sõitnutest kiireimaks osutus seekord Juss Parek (Audi R8 LMS GT3 EVO II).
Põnev sprindisõit Misano rajal: Parek hoiab liidripositsiooni, Kappet ja Laiksoo annavad tugeva vastuse
Hooaja viimase etapi sprindi kvalifikatsioon toimus kuivas ja soodsas ilmastikus. Parima aja suutis kirja saada meistriks kroonitud Parek, kes tõestas taas oma klassi. Suure üllatusena kerkis teiseks Andro Halliko (Ford Mustang GT3), kes näitas enda parimat kvalifikatsiooni esitust tänavusel hooajal. Kolmanda koha kindlustas aga endale kogemustega Risto Kappet (Audi R8 LMS GT3 EVO II).
AM klassis näitas kõige teravamat minekut Jörgen Kursk (BMW M4 GT3), kes edestas lähimaid konkurente kindlalt ja kindlustas endale oma klassi parima stardikoha.
15-minutiline sprindisõit hooaja viimasel etapil Misano rajal kujunes kontaktide rohkeks ja pingeliseks madinaks. Parek, kes alustas esikohalt ja suutis säilitada liidripositsiooni ka peale esimesi kurve. Tema järel käis tihe heitlus, kus mõõtu võtsid Halliko versus Euronicsi duo, eesotsas Kappet.
Kappet näitas agressiivset sõitu ja sööstes juba varakult Halliko vastu kolmandas kurvis, survestades ühtlasi liidrikohta hoidvat Parekut. Sõidu keskel kujuneski välja kolmikvõitlus, kus Parek, Kappet ja Joosep Laiksoo (Audi R8 LMS GT3 EVO II). ründasid ja kaitsesid järjestikku – vahed olid väikesed ja iga pidurdus punkt kriitilise tähtsusega. Gert Raudsepp (Audi R8 LMS GT3 EVO II) jäi pikalt Halliko taha kinni, kaotades väärtuslikku aega.
AM klassis käis samaväärselt tihe võitlus – hooaja tiitli nimel läks rajal lahingusse Kursk ja Raimo Kulli (Ford Mustang GT3), kes mitmel korral kohti vahetasid. Viimasel ringil suutis Kulli siiski kindlalt mööduda Kurskist ning kindlustada enda jaoks olulised punktid.
Finišijoone ületas esimesena Parek, kuid napilt tema kannul lõpetas Kappet, kes pakkus tugevat lahingut lõpuni välja. Kolmandana tuli üle joone Laiksoo, kelle järel neljandana Raudsepp – need kolm sõitjat otsustavad omavahel viimase poodiumikoha saatuse absoluudi arvestuses. AM klassis võidutses üllatuslikult Erik Papstel (Mclaren 720S EVO), tema järel Kulli ja Kursk.
Dramaatiline lõpp: Korjus üllatab, Laiksoo tõuseb kolmandaks ja Kursk kroonitakse AM klassi meistriks
Hooaja viimases kvalifikatsiooni voorus, mis toimus õhtupoolikul, näitas taas oma kiirust Parek, kes võttis järjekordse esikoha stardirivis. Teise aja sõitis välja Halliko, kolmandaks platseerus Kursk, kes oli ühtlasi AM klassi kiireim.
Hooaja viimane põhisõit peeti päikeseloojangus, mis algas dramaatiliselt – Parek ja Halliko jõudsid esimestesse kurvidesse samas järjestuses nagu stardis, kuid kolmandana alustanud Kursk eksis teise kurvi väljumisel, andes kerge puute Kappetile tagant küljelt. Selle kokkupõrke tulemusel kukkus Kappet rivi lõppu.
Silver Jõffert (Lamborghini Huracan EVO2), kes alustas tagant, oli juba paari ringiga jõudnud TOP20 sekka, tehes otsustavaid möödasõite.
Carl Markus Tammeveski (Ferrari 296 GT3) pidi järjest positsioone loovutama – esmalt Johannes Moorile (Audi R8 LMS GT3 EVO II), seejärel Rain Laupale (Mclaren 720S EVO). Samal ajal sõitis Parek esikohalt niivõrd aeglases tempos, et hoidis kogu rivi tihedalt koos, aidates tiimikaaslast Laiksood positsiooni parandamisel.
Papstel kasutas Raudsepa eksimust viimases kurvis, möödudes temast ning rünnates peagi ka Martin Seppamit (BMW M4 GT3). Ring hiljem tuli aga Raudsepp boksi, millele vastas ring hiljem omakorda Parek. See andis võimaluse Laiksoole, kes oli varasema boksipeatusega mõlemast möödunud ning hakkas neist vaikselt eemalduma. Hetkeks sai Raudsepp Parekust mööda, kuid viimane võttis kohe positsiooni tagasi – kontakt kahe rivaali vahel ei jäänud tulemata.
Pareku aeglase tempo taktika aitas ka Hallikot, kes pärast boksipeatust pääses liidrite rongi etteotsa. Jätkuvalt aeglaselt liikuv kolonn lõi võimaluse Kullile, kes üritas esimesse kurvi sisenemisel mööduda, kuid see manööver lõppes kontaktiga ja ebaõnnestunult.
Kui kõik olid oma kohustuslikud peatuse teinud, oli võistlust juhtimas Kevin Korjus (Ford Mustang GT3), edestades Laiksood ja Hallikot. Kaugele maha oli jäänud Pareku rong, kus Raudsepp jätkas meeleheitlikku katset Parekust mööduda – ent Parek näitas kliiniliselt täpset kaitsetööd.
Kursk eksis, kui 4ndasse kurvi sisenemisel müksas Martin Ventslit (Lamborghini Huracan EVO2), lükates viimase TOP10 seast välja.
Korjus võttis võimsa ja üllatusliku võidu, Laiksoo lõpetas teisena, kindlustades sellega absoluutarvestuses kolmanda koha. Halliko lõpetas kolmandana. AM klassi võidu noppis Kursk, kes krooniti ka AM klassi meistriks. Teisena lõpetas Kulli ja kolmandale kohale sõitis end tasa ja targu Miko Niinemäe (Mclaren 720S EVO).
Meeskondlikuses arvestuses võitis hooaja TCM Katsviis ( Parek, Kööts, Laiksoo ), nende järel võtsid teise koha Euronics STR ( Kappet, Raudsepp, Reinkort ) ja üllatusvõidu noppinud Torpedo Boyz ( Haugas, Moor, Korjus ) võtavad kolmanda koha.
Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt siit, lisaks saab vaadata ka etapi pildigaleriid.