EVAL SFL Eesti meistrivõistlused 2025 jätkusid hooaja kolmanda etapiga Mehhikos Autódromo Hermanos Rodríguez ringrajal. Kiire sirge ja tehnilised kurvid pakkusid sõitjatele tõsise väljakutse ning tõid kaasa mitmeid põnevaid lahinguid.
Vabatreeningutel osales kokku 67 sõitjat, kes läbisid ühtekokku 6349 ringi. Kiireima aja sõitis välja Rainer Talvar (Charging Zebras by BS+ RDX), kinnitades taas oma head vormi ja ambitsiooni kõrgete kohtade nimel.
Kvalifikatsioon
Mehhikos peetud 10-minutiline kvalifikatsioon andis sõitjatele võimaluse kolme kiire ringi sooritamiseks ning pakkus erakordselt tihedat konkurentsi – koguni 25 kiireimat mahtusid ühe sekundi sisse. Parimat minekut näitas taas Talvar, kes edestas lähimat konkurenti Reno Köötsi (TCM BoBo Fishing) +0,172 sekundiga. AM-klassis oli kiireim Gregor Laur.
Eelsõidud ja lohutussõit
Esimene eelsõit algas tormiliselt. Dmitri Janis (TCM BoBo Fishing) sai stardist paremini minema ning möödus kohe Talvarist. Esimestes kurvides lipsas hetkeks ette ka Gert Raudsepp (Euronics STR), kuid Talvar püsis liidrite kannul. Staadioni kurvidele pidurdades toimus aga kontakt Jörgen Kurski (Radix Racing Blue) ja Johannes Moori (Torpedo Boyz) vahel, mis lennutas Moori rajalt välja.
Teisel ringil paisus võitlus veelgi – teise sirge lõpus põrkasid kokku Brody Lawless (Silver Motorsport) ja Joosep Laiksoo (TCM ESB), mille järel Lawless spinnis rajalt välja. Ka sekeldusse sattunud Paul August Lääne (RedLights) kaotas intsidendis tagatiiva. Mõni ring hiljem spinnis Lawless taas, seekord staadionil.
Sõidu keskosas asus Talvar positsioone tagasi võtma. Viiendal ringil möödus ta stardisirgel Janisest, asudes sellega sõitu juhtima. Kuuendal ringil kordas sama manöövrit Raudsepp, jättes Janise kolmandaks. Samal ajal eksisid mitmed teised – Egert Pärtel spinnis S-kurvides, Romi Tammann (Euronics STR) jäi esimesse kurvi pidurdamisega hiljaks kaotas positsioone, Silver Jõffert (Radix Racing Blue) riivas seina, lõhkudes sellega paremat vedrustust ning pidi kiirelt boksi külastama.
Lõpuosas suutis Janis siiski uuesti Raudsepast mööduda, samas kui Kevin Korjus (Torpedo Boyz) võttis kindla manöövriga koha Max Kure (Ekes Racing nodeSWAT) ees. Ka Laiksoo pakkus publikut köitva hetke, kui sooritas efektse pirueti viimases kurvis, kuid pääses napilt välja kukkumisest.
Finišis võttis eelsõidu võidu Talvar, kellele järgnesid Janis ja Raudsepp. AM-klassis triumfeeris Rene Suuk (Timecolors HRT), teiseks tuli Kaur Pikhoff (SickFrag Racing) ja kolmandaks Marek Koplus (Print Production Racing).
Teises eelsõidus said stardis võrdselt minema Kööts kui ka Rasmus Varblane (Charging Zebras by BS+ RDX), kuid juba teise kurvi pidurdamisel toimus kontakt Juss Pareku (TCM BoBo Fishing) ja Varblase vahel. Varblane jäi rajale, suunaga valele poole ning sellest tekkis külakuhi, kuhu sattus ka Eke Tom Paat (Euronics STR Simtech). Staadionile pidurdamisel eksis Mihkel Pari (TCM ESB), kaotades sellega mitu kohta.
Kolmandal ringil möödus Jörgen Pakkas stardisirge lõpus Karli Saarest (Ekes Racing Aider), hetk hiljem eksis Mario Haugas (Torpedo Boyz) S-kurvides, spinnides rajalt välja. Mõni ring hiljem läks heitluses tuliseks – Carl Markus Tammeveski (Radix Racing Blue) läbis neljanda kurvi pidurdusmaa paremini ja möödus Parekust, samal ajal kui Saar hakkas järjest kohti loovutama, kaotades positsioone esmalt Marvin Mardiatile (Print Production Racing) ja Rene Kopsole (Ekes Racing Aider), hiljem ka Silver Tammele (Charging Zebras by BS+ RDX) ja Haugasele.
Sõidu lõpp pakkus veel mitmeid möödasõite: Tamm läks stardisirge lõpus mööda Mardiatist ning Haugas võttis koha Rait Vakrõõmu (Team Cruising Missiles) ees. Viimastel ringidel langes ka Janar Tiitus (TCM Lasermeister), kelle edestas stardisirgel Siim Kallakmaa (Ekes Racing nodeSWAT).
Finišis kindlustas eelsõidu võidu Kööts, teiseks tuli Tammeveski ja kolmandaks Parek. AM-klassis oli parim Laur, kellele järgnesid Otto-Marten Planken (Ekes Racing Aider) ja Pakkas.
Lohutussõit algas närviliselt – esireast startinud Vakrõõm tegi väga halva lähte ning juba esimesel ringil eksis Koplus S-kurvides. Staadionile pidurdades toimus suurem külakuhi, mis segas mitmete sõitjate rütmi.
Pikka aega juhtinud Pikhoff pidi lõpuks liidrikoha loovutama, kui Paat läks neljanda kurvi pidurdamisel mööda. Seejärel kujunes põnev lahing Lauri Laidna (Ekes Racing Viksit) ja Rudi Reinkorti (Euronics STR Bittensor) vahel, kes sõitsid mitu ringi kõrvuti. Võitlust kasutas ära Kursk, kes pääses neile lähemale ja möödus lõpuks stardisirge lõpus Laidnast.
Draamat jätkus – kuuendal ringil proovis Moor S-kurvides riskantset manöövrit Laidna vastu, kuid eksis ja katkestas.
Viimastel ringidel kerkis esile Jõffert, kes möödus esmalt Vakrõõmist ning viimasel ringil Staadionile pidurdades ka Toomas Julius Lillest (Gunnar GP), tõustes lõpuks neljandaks.
Finaali pääsmed teenisid lõpuks Paat, Pikhoff, Saar, Jõffert, Lill ja viimasena Vakrõõm.
Finaal
Hooaja kolmanda etapi finaal algas tuliselt. Talvar sai hea stardi, kuid Kööts surus end stardisirge lõpus väliskurvi kaudu ette ja haaras liidrikoha. Esimese ringi draamat lisas Saar, kes kaotas Staadioni osas esitiiva.
Teisel ringil möödus Raudsepp stardisirge lõpus edukalt Parekust, ning neljandal ringil tõusis Andro Halliko (TCM RIAB) kaheksandaks, jättes selja taha Lauri. Esikolmik – Kööts, Talvar ja Janis – libises küll eespoolt eest ära, kuid omavaheline heitlus püsis terav. Janis kerkis hetkeks teiseks, kuid Talvar võttis oma positsiooni peagi tagasi.
Üheksandal ringil proovis Janis taas Talvarit rünnata, kuid viimane positsioneerus ideaalselt ja suutis koha kaitsta. Tagapool eksis korduvalt Kurg, kes esmalt pidurdas end rajalt välja ja hiljem lõhkus S-kurvides oma vormeli tagatiiva. Vaatamata sellele suutis ta veel mõnda aega Tamme rünnakuid tõrjuda.
Finaali keskosas jätkus esikohavõitlus. 17. ringil tõusis Talvar liidriks, kuid juba järgmisel ringil panid Kööts ja Talvar omavahel kõrvuti sõites küljed kokku. Kööts langes selle käigus kolmandaks, Janise taha. Tänu tiimitööle tõusis ta peagi siiski tagasi teiseks.
23. ringil sooritasid Talvar ja Kööts oma boksipeatused, mille järel kerkis liidriks Janis. Kuid järgmisel ringil läks ta samuti boksi ning pääses Köötsist mööda, kes külmade rehvidega spinnis. Hetkeks tõusis liidriks boksitamata Parek, kuid 26. ringil oli Talvar taas kindlalt esikohal, kasvatades edu 6,6 sekundini.
Sõidu lõpp pakkus veel mitmeid möödasõite – Kööts alistas Tammeveski ja tõusis kolmandaks, Raudsepp võttis sama manöövri järel neljanda koha, ning Tamm murdis end esikümnesse, möödudes Siim Loogist (TCM RIAB).
Finišis võttis kindla võidu Talvar, edestades Janist 14 sekundiga. Kööts lõpetas kolmandana. AM-klassis näitas parimat minekut Laur, teiseks tuli Planken ja kolmandaks Suuk.
Lõpetuseks
Hooaja kolmas etapp Mehhikos pakkus draamat algusest lõpuni – vihaseid heitlusi, kokkupõrkeid ja põnevaid möödasõite. Kuigi liidrikoht vahetas korduvalt omanikku, suutis Talvar lõpuks näidata kindlat klassi ja võtta oma teise etapivõidu tänavusel hooajal. Janis lõpetas teisena ning Kööts tõi endale kolmanda koha.
Mitteametliku punktiseisu põhjal tõusis Talvar liidriks, Kööts kukkus teiseks ja kolmandaks tõusis Tammeveski. AM-klassis tõusis Mehhiko etapi järel liidriks Laur.
1. Rainer Talvar – 205 punkti
2. Reno Kööts – 190 punkti
3. Carl Markus Tammeveski – 147 punkti
Järgmine etapp sõidetakse 12 oktoobril Jaapanis asuval Okayama ringrajal.
Võistlus on järelvaadatav EVAL TV YouTube’i kanalilt siit lingilt.
								
								









