Talvar võidutses e-autospordi ringrajasõidu COTA etapil, Kööts ja Janis poodiumil

Võisteldi

EVAL SFL Eesti meistrivõistlused jätkusid Ameerika Ühendriikides, kus sõitjad võtsid sel korral mõõtu Circuit of the Americas’i rajal.

Tehniline ja voolava iseloomuga COTA pani proovile nii sõitjate täpsuse kui ka strateegia ning hooaja edenedes muutub tiitliheitlus järjest pingelisemaks. Vabatreeningutel osales kokku 63 sõitjat, kes läbisid ühtekokku 3831 ringi. Kiireimat minekut näitas Reno Kööts (TCM BoBo Fishing).

Kvalifikatsioon

Rainer Talvar (Charging Zebras by BS+ RDX) jätkas oma suurepärast vormi, võttes hooaja 5. kvalifikatsioonivõidu ajaga 1.55,498, edestades Dmitri Janist (TCM BoBo Fishing) +0,390 sekundiga. AM kategooria kiireim oli Gregor Laur. Sel korral mahtus TOP 16 kõigest ühe sekundi sisse.

Eelsõidud ja lohutussõit

Start sujus enam-vähem kõigile võrdselt, kuid esimeses kurvis lükkas Janar Tiitus (TCM Lasermeister) risti Lauri, mille järel esimesest kurvist väljakiirendamisel haakusid Mario Haugase (Torpedo Boyz) ja Rasmus Varblase (Charging Zebras by BS+ RDX) vormeli rattad, mõlemad lendasid selle järel rajalt välja ja viimane kaotas lisaks ka tagatiiva. Hetk hiljem lõhkus Romi Tammann (Euronics STR) parema esirehvi ning 8. kurvis müksas Martti Ruus (Radix Racing Green) Silver Jõffertit (Radix Racing Blue) tagant, saates ta rajalt välja. 11. kurvist väljudes eksis Paul August Lääne (RedLights), spinnis ja kaotas vormeli esitiiva. Väga sündmusterohke avaring.

Järgmisel ringil õnnestus Haugasel mööduda Tiitusest 11. kurvist väljudes ning seejärel ka Marek Koplusest (Print Production Racing) 12. kurvi pidurdamisel. Kolmandal ringil suutis Joonas Lember (Lubtec HRT) esimesse kurvi pidurdamisel, hilisema pidurduse abil mööduda Rait Vakrõõmust (Team Cruising Missiles), tõustes 15. kohale, kuid Vakrõõm võttis koha peagi tagasi, valides 12. kurvi sisenemiseks sisemise trajektoori. Haugas tõusis 12. kurvi sisenemisel mööda Karl Olaf Kappelist ja Koplusest omakorda möödus samas kohas Sander Sasist (Ekes Racing nodeSWAT).

Neljandal ringil avanes Lemberile uuesti võimalus mööduda Vakrõõmust, kes jättis 11. kurvi sisenemisel ukse liiga lahti, ning kurvist välja kiirendamisel võttis koha ära. Viienda ringi esimeses kurvis hüppas Max Kurg (Ekes Racing nodeSWAT) sissepoole, võttes koha Rene Suukilt (Timecolors HRT).

Seitsmendal ringil toimus pingeline heitlus viimase edasipääsu koha eest: Vakrõõm eksis ja spinnis kurvist välja kiirendamisel, andes Haugasele võimaluse tõusta kõrgemale. Paar kurvi hiljem eksis Lember samuti kurvist välja kiirendamisel ja kaotas koha samuti Haugasele. Kaheksandal ringil üritas Lember rünnata Haugast esimeses kurvis, kuid kontakti järel kohad ei muutnud, kuid olukord jätkus kuni 12. kurvini, kus pidurdamisel suutis Lember mööduda, kuid paar kurvi hiljem eksis uuesti ja kaotas võidetud koha Haugasele tagasi.

Eelsõidu võidu võttis Talvar, edestades teise koha saanud Gert Raudseppa (Euronics STR) + 5,089 sekundiga; kolmandana lõpetas Andro Halliko (TCM RIAB). AM kategooria võidu viis koju Suuk, teisena lõpetas Rene Kopso (Ekes Racing Aider) ja kolmandaks tuli Kaur Pikhoff (SickFrag Racing).

Teise eelsõidu start oli puhtam kui esimesel eelsõidul, esimeselt kolmelt kohalt alustanud tiim BoBo Fishingu sõitjad jäid esimeses kurvis maru rahulikuks. Kolmandal ringil tõusis 12. kurvi pidurdamisel sõiduliidriks Kööts, möödudes tiimikaaslasest Janisest. Neljandal ringil suutis Silver Tamm (Charging Zebras by BS+ RDX) 12. kurvi läbida märksa paremini, hiilides Kaspar Kooritsale (Euronics STR Simtech) külje alla ning võttes koha üle, kuid järgmise ringi esimesse kurvi sisenemisel suutis Koorits temast mööduda ja taastada oma positsiooni. Nende taga jälgis mängu Carl Markus Tammeveski (Radix Racing Blue). Viiendal ringil möödus Johannes Moor (Torpedo Boyz) Joosep Laiksoost (TCM ESB), sisenedes 12. kurvi sisemisel trajektooril. Järgnevad paar ringi keskendus Koorits oma positsiooni kaitsmisele Tamme vastu.

Teise eelsõidu võidu võttis Kööts, edestades Janist +1,020 sekundiga; kolmandana lõpetas Juss Parek (TCM BoBo Fishing), kindlustades hooaja esimese kolmikvõidu nii tiimile kui ka sarjas. AM kategoorias võidutses Jörgen Pakkas, edestades Lauri Laidnat (Ekes Racing Viksit) +1,930 sekundiga; kolmandaks tuli Karli Saar (Ekes Racing Aider).

Lohutussõidu start oli sündmusterohke. Teiselt kohalt startinud Raimo Kulli (EST1 Racing) sai esialgu kehva lähte, kuid jõudis esimesse kurvi ja haaras endale kolmanda koha. Laur põrkas kokku Mario Kaunisega (RedLights), lükates ta risti, mille tagajärjel kaotas Laur oma vormeli esitiiva. S-desse sisenemisel tekkis kontakt Jõfferti ja Kappeli vahel, mille tõttu mõlemad lendasid rajalt välja seina, samast olukorrast sai kannatada ka Varblane, kes samuti rajalt välja paiskus.

Teisel ringil sooritas Tammann ühe manöövriga kaks möödasõitu, kui 12. kurvile eelneval sirgel sõideti kolmekesi kõrvuti ja Tammann asetses kõige sisemisel trajektooril. Järgmisel ringil möödus Tammann teisele kohale tõusmiseks Kullist. Viiendal ringil võttis Siim Liivand (SL Racing Team) 16. kurvis hilise pidurdamisega mööda Vakrõõmust. Seitsmendal ringil kasvas pinge viimase finaali pääseva koha üle, kui Varblane jõudis Suukile lähedale. Võistluse viimasel ringil, 11. kurvi sisenemisel, tõusis Varblane sisemise trajektoori abil mööda Suukist, kuid Suuk suutis kurvist välja kiirendades tuulde võtta ja sirge lõpus proovida, 12ndasse kurvi sisenemisel oli Suuk sees pool, kuid välja kiirendamine sealt oli kehva ja sellega sai Varblane oma koha tagasi.

Lohutussõidust kvalifitseerus finaali kuus sõitjat: Lääne, Tammann, Kulli, David Sultanjants (TCM Lasermeister), Lember ja Varblane.

Finaal

Finaal algas pingeliselt. Stardis sai Kööts hea lähte ja jõudis Talvariga esimesse kurvi kõrvuti, kuid Talvar oli seespool, hoides sellega oma positsiooni. Tagant üritas Raudsepp rünnata Köötsi esimesse kurvi, kuid viimane sai esimesest kurvist paremini välja kiirendatud. Kurg sooritas 11. kurvi sisenemisel oportunistliku manöövri, kuid pidurid läksid pidurdusmaal blokki ja lohises sealt Martin Seppamile (TCM RIAB) küljelt sisse.

Teisel ringil leidsid teineteist Moor ja Siim Loog (TCM RIAB) läbides S-sektsiooni, mille järel mõlemad lendasid rajalt välja ja kaotasid mitmeid kohti. Samuti toimus 11. kurvis kokkupõrge Kopso ja Suuki vahel, mille tagajärjel Suuk tõusis õhku ja maandus seinas, katkestades oma edusammu. Kolmandal ringil kaotas Haugas kahe spinniga 15. kohalt 23. kohale. Edasine sõit kulges tihedas heitluses. Tamm ja Eke Tom Paat (Euronics STR Simtech) võitlesid 8. koha eest, Tammeveski jälgis pingsalt. Tammann ja Mihkel Pari (TCM ESB) põrkasid 15. kurvi järel, Pari kaotas paar kohta.

Enne boksipeatust õnnestus Tammel mööda saada visalt oma kohta kaitsnud Paadist Boksipeatused mõjutasid positsioone: Varblane alustades sõitu 36. kohalt jõudis 9. kohale, kuid peale peatust jätkas 17. positsioonilt. Ringidel 23–26 vahetasid korduvalt positsioone omavahel Tamm, Paat ja Tammeveski vahel, kuni Paat lõplikult kaotas mõlemale oma positsiooni.

Talvar võttis etapivõidu, edestades Köötsi + 12,956 sekundiga. Kolmandana lõpetas Janis, kes suutis edukalt kaitsta oma kohta Raudsepa ees. AM kategoorias võidutses Kopso, teise koha sai Saar ja kolmandaks tuli Laidna. Lõpetuseks See etapp Circuit of the Americas rajal pakkus pingelisi heitlusi algusest lõpuni ning näitas selgelt sõitjate oskusi ja strateegilist lähenemist.

Ametlikud tulemused avalikustatakse peagi, kuid mitteametliku arvestuse põhjal on hooaja TOP3 seis hetkel järgmine:

1. Rainer Talvar – 365 p

2. Reno Kööts – 296 p

3. Dmitri Janis – 227 p

Järgmine etapp sõidetakse 9 novembril Autódromo José Carlos Pace ringrajal, kus punktijaht jätkub. Võistlus on järelvaadatav EVAL TV YouTube’i kanalilt siit lingilt.

LOE KA NEID UUDISEID:

4. November 2025

GT-autodest ja -sarjadest Ralf Aroniga

GT3-autode tootjaid ja erinevaid sarju on viimastel aastatel esile kerkinud aina rohkem ning neist põhjalikuma ülevaate aitas meil kokku...
3. November 2025

FOTOD ja VIDEO. Raassilla Karika kuuendal etapil osales üle 120 sõitja, Marten Muld võitis kaks krossifinaali

Rahvakrossi ja krossisprindi Raassilla Karika kuuendal etapil Raassilla rallikrossirajal osales 121 võistlejat. Marten Muld saavutas krossis kaks esikohta. Varasemalt...
30. October 2025

Nädalavahetus autospordis: Eestis rahvakross ja e-sport, eestlased osalevad maratonrallil

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis rahvakrossi ja jätkub e-autospordi meistrisari. Mitmed eestlased osalevad Tuneesia maratonrallil. Rahvakrossi ja krossisprindi Raassilla Karika kuues...
29. October 2025

EAL-i aastagala toimub 17. jaanuaril Tallinnas

EAL-i aastagala toimub laupäeval, 17. jaanuaril 2026 Tallinnas Unibet Arenal. Lisaks paremate autasustamisele kuulutatakse välja Eesti aasta auto 2026....