Zone e-autoralli 2025 Eesti meistrivõistlused said alguse legendaarse Monte Carlo ralliga, kus osalejad pidid hakkama saama jäiste mägiteede ja muutliku haarduvusega. Kahe nädala jooksul läbisid 99 osalejat üheksa kiiruskatset neljas klassis, läbides kogu distantsi 89,55 km.
Sel hooajal võisteldakse esmakordselt EA Sports WRC mängul, mis tähendab sõitjatele uut keskkonda ja teistsugust sõidutunnetust võrreldes varasemate hooaegadega. Võistlejatel oli võimalus osa võtta mitmel erineval platvormil, mis tagas laia osalejaskonna ja mitmekesise konkurentsi.
Valitsev meister dikteeris EMV1 klassis tempot
Ander Sinimäe (Ford Puma Rally1 HYBRID 2024), valitsev Eesti meister EMV1 klassis, alustas hooaega muljetavaldavalt, võttes Monte Carlos kindla etapivõidu pea minutise eduga. Tema ülekaalu kinnitab ka fakt, et ta võitis 9-st kiiruskatsest lausa 8, näidates suurepärast kohanemisvõimet jäistel ja reetlikel mägiteedel.
Teise koha teeninud Rasmus Tammet (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID 2024) andis endast parima, kuid pidi leppima Sinimäe selge paremusega. Tammet kommenteeris oma sõitu järgnevalt: „Plaan oli suruma minna ja proovisin endast maksimumi anda. SS1 läksin vale käiguga kurvi ning vedas, et suutsin ära päästa. Teised katsed kulgesid plaanipäraselt kuni SS5, kus ühel tagasipöördel tuli poolspinn ja pidin tagurdama. Järgmine suurem apsakas juhtus SS7, kus kaotasin ajaliselt rohkem – seal tuli täiemõõduline spinn ning kulus aega, et rajale tagasi saada. Selleks hetkeks mõistsin, et olin üle pingutanud ja tõmbasin tempot alla. Sõiduga olen siiski rahul – vigade peale kaotasin umbes 15 sekundit, aga vähemalt jõudsin lõppu. Punktikatsel oli plaan uuesti suruda ja see õnnestus hästi!“
Kolmanda koha saavutanud Klaus-Kristjan Põlluste (Ford Puma Rally1 HYBRID 2024) jäi oma Monte Carlo ralliga rahule, tuues välja, et eesmärk oli sõit suuremate probleemideta lõpuni viia. „Hooaja esimesel etapil oli eesmärk puhtalt läbi tulla suuremate probleemideta, mis ka suuresti õnnestus. Jäisel mäest alla laskumisega katsel tegin poolspinni ja pidin korra ka tagurdama, kuid muid vigu ei teinud ning jäin sõiduga rahule.“
EMV2 klassis Jõffertile kindel võit, Torm ja Parek sekundilahingus
EMV2 klassis pani oma tugevuse maksma Silver Jõffert (Toyota GR Yaris Rally2), kes võitis kuus kiiruskatset üheksast ja kindlustas etapivõidu ligi 25-sekundilise eduga. Teise ja kolmanda koha heitlus oli aga äärmiselt pingeline – Marti Torm (Toyota GR Yaris Rally2) ja Juss Parek (Toyota GR Yaris Rally2) lõpetasid vaid 0,169-sekundilise vahega, kusjuures Torm suutis viimase katsega Pareku ees oma kohta kindlustada
Marti Torm jagas oma mõtteid rallist: „Läksin teadlikult rahulikult peale, et vältida võimalikke vigu ja mitte kohe kuskil seinas lõpetada – hoidsin kindlat tempot ja keskendusin turvalisele sõidule. Viimasel katsel aga kerkisid ambitsioonid ja otsustasin tempot tõsta, andes endast pea maksimumi. Suureks üllatuseks tasus see end ka ära!“
Historic klassis valitses Põdra, konkurendid hoidsid kindlat joont
Historic klassis näitas parimat minekut Siim Põdra (Lancia Delta S4), kes võitis kõik üheksa kiiruskatset ja edestas lõpuks teiseks tulnud Vahur Himmat( Lancia Delta S4 ) pea minutiga. Kolmanda koha saavutas Hans-Kristen Leet ( Peugeot 205 T16 Evo 2 ).
Põdra kommenteeris oma sõitu järgmiselt: „Eesmärk oli tervelt finišisse jõuda, mis ka õnnestus. Esimene katse oli nagu ikka – rehvid külmad ja sõit rabe, aga peale seda tempo korras. Viimasel katsel tuli ka väike poolspinn, aga põhieesmärk sai täidetud.“
Himma lähenes rallile pigem ettevaatlikult ja tõi auto vigadeta finišisse: „Tegin kogu ralli ettevaatliku hooga, mõned sekundid kaduma läksid, kuid tänu sellele ilma vigadeta sain lõpuni. Viimasel katsel tahtis auto kiirel lõigul paar korda ka käest minna, kuid pääsesin ilma spinnita.“
Mets avas U20 hooaja võidukalt, võimsa lõpuspurdiga
U20 klassis võidutses Heiro Mets (Škoda Fabia Rally2 Evo), võites neli kiiruskatset üheksast ning lõpetades etapi kindla, pea 37-sekundilise eduga Tom-Erik Rootsi ( Toyota GR Yaris Rally2) ees. Kolmanda koha saavutas Marten Ojapõld ( Toyota GR Yaris Rally2).
Kui ralli esimeses pooles püsis vahe konkurentidega veel mõistlikkuse piires, siis Mets tegi just kahel viimasel katsel võimsa lõpuspurdi, kasvatades edu Rootsi ees lausa 21 sekundi võrra – enam kui poole kogu vaheajast.
Mets kommenteeris oma sõitu järgmiselt: „Paar viga tuli küll sisse (SS3 pisivead ja SS9 kiire spinn), kuid olen ülirahul, et olen finišis. Sain rallit nautida ning edu kellel sõita veel. Kohtume juba Rootsis!“
Hooaeg jätkub Rootsi lumistel teedel
Monte Carlo ralli pakkus osalejatele keerulisi olusid ning tihedat konkurentsi, kuid hooaeg alles algas. Juba käimas on järgmine etapp – Rootsi ralli, kus sõitjad peavad toime tulema kiirete ja lumiste teedega. Võistlus kestab veel järgmise laupäevani, nii et kel veel ralli sõitmata, on viimane aeg end proovile panna!