FOTOD. Põneva lõpu saanud Otepää Talveralli võitsid Priit Koik / Alari-Uku Heldna

Otepää Talveralli võitsid Priit Koik / Alari-Uku Heldna. Fotod: Pille Russi

Laupäeval, 22. veebruaril sõideti Otepää, Kanepi ja Kambja valla teedel Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste teine ja sprintralli Eesti karikavõistlustel avaetapp, Otepää Talveralli. Pika võistluspäeva hommikul said Tehvandi Spordikeskuse eest stardi 53 võistluspaari, kelle hulgas ka viis Eesti noorteralli meistrivõistlustel osalejat, kes võistlesid kuuest sõidetud kiiruskatsest kolmel.

Talvistes oludes sõidetud Otepää Talveralli võidu nimel pidasid viimase kiiruskatseni kestnud põneva heitluse Priit Koik / Alari-Uku Heldna (Škoda Fabia SRT Proto) ja Roland Murakas / Kalle Adler (Ford Fiesta Proto). Kui kahe kiiruskatse järel hoidsid 13,29 sekundilise eduga esikohta Murakas / Adler, siis korduvkatsetel olid paremas hoos Koik / Heldna, kes tõusid ise 6,11 sekundiga liidriteks. Võistluse eelviimasel katsel olid paremad rajaolud taas Murakas / Adleri kasutada, kes startisid viimasele katsele 0,40 sekundilises edus. Priit Koik / Alari-Uku Heldna andsid endast viimasel katsel kõik ja võitsid ralli lõpuks 10,24 sekundiga. 

„Tegime neljapäeval ühe testipäeva ja seal sai kuskil 60-70 km sõidetud. Mõte siin osaleda tuli viimasel hetkel ja kuna minu enda auto on hetkel töös, siis rentisime SRT-st Škoda Fabia Proto, millega tulime siia nautima. Minu jaoks on see suur-suur võit, sest ma pole talve oludes suutnud oma kiirust näidata ja seekord see õnnestus ning oli nauditav sõita ja kingituseks võit. Palusin abi oma vanalt kaardilugejalt Uku Heldnalt, kes pole viis aastat autos istunud. Alguses oli pisut probleeme legendi rütmiga aga viimasel kolmel katsel sai ta väga hästi hakkama. Olen talle väga tänulik ja ta väärib seda võitu, mis on tema esimene üldvõit,“ võttis Koik võiduga lõppenud võistluse kokku.

Karjääri viienda Eesti meistrivõistluste ralli üldvõidu võtnud Koik oli parim ka EMV1 arvestuses, kelle edu teisena lõpetanud Mikołaj Kempa / Marcin Szeja (Hyundai i20 VRT1) ees oli 1.35,51. Murakas / Adler EMV1 punktidele ei sõitnud, sest nende auto rehvid ei vastanud Eesti Meistrivõistluste üldjuhendi punktile 8.4.

Klassides EMV2, EMV3 ja EMV8 olid ainsad startijad ja lõpetajad – Sergey Uger / Maria Uger (Ford Fiesta), Esmar-Arnold Unt / Denisa-Alexia Parteni (Ford Fiesta Rally3) ja Kerli Vilu / Arvo Liimann (Ford Fiesta R2).

Klassis EMV4 võtsid võidu Hugo Arendi / Kaimar Taal (Ford Fiesta Rally4), kelle edu oli viimasel katsel rajaäärest lisa võtnud ja publiku abiga õnneks teele tagasi saanud Travis Pärs / Aigar Pärs (Peugeot 208) ees 8.36,92.

Põnevust pakkunud EMV5 klassis haarasid kolmanda katse järel ohjad Steven Viilo / Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja kuigi viimase katse eel oli nende vahe lähimate jälitajate ees, kelleks olid Allan Popov / Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo X) vaid 0,85 sekundit, siis ralli finišis oli Viilode edu konkurentide ees 12,06 sekundit. Lisaks klassivõidule kuulus neile ka sprintralli Eesti karikavõistluste esikoht ja Otepää Talveralli absoluutarvestuse kolmas koht.

„Proovisime kohe alguses hakata suruma, sest tavaliselt kõik hoiavad alguses tagasi ja vaatavad, kuid üldjuhul on mul need esimese ringi katsed tulnud paremini välja, kui teise ringi. Plaan töötas ja kõik läks hästi. Esimese ja teise ringi katsete pidamisel oli märkimisväärne vahe ja sellest tulid ka katsete aegade erinevused päris suured. Tänu vennale, kellel on suured kogemused maailmatasemelt, eks ta oskab juba asju näha ja neid oma kasuks tööle panna ning sellest ma arvan täna meie edu tuli ka,“ võttis Viilo eduka võistluse kokku.

EMV5 klassi kolmas koht võistluspaarile Emīls Blūms / Didzis Eglītis, kes pidid võistluse eel autot vahetama, kuna nende tavapärane Mitsubishi Lancer Evo IX ei vastanud tehnilistele nõuetele. Subaru Imprezaga võistelnud lõunanaabrid jäid klassivõitjatele alla 29,20 sekundiga. Avakatse võitnud Karl Martin Volver / Annika Sõna (Subaru Impreza WRX STI) pidid kahjuks võistluse pooleli jätma kolmandal katsel toimunud väljasõidu tõttu.

Klassis EMV6 võtsid küll katsevõite kuus erinevat võistluspaari, kuid hooaja teise etapivõidu võtsid Martynas Samsonas / Ervinas Snitkas (BMW E36 M3). Leedukate edu oli teise koha saanud Alari Lunts / Jarmo Liivak (BMW 328) ees 1.56,60 ja kolmandana lõpetanud Henri Ääremaa / Alan Mitšulis (BMW M3) ees 8.02,82.

Avakatse järel esikohta hoidnud Markus Tammoja / Ott Mesikäpp (BMW M3) katkestasid teisel katsel väljasõidu tõttu ja esikoha heitluses püsinud Raiko Aru / Maigro Rehberg (BMW 1M) võistluse lõpetas viiendal katsel tekkinud tehniline probleem.

EMV7 klassi hooaja teise etapi parimad olid Joonas Palmisto / Jan Nõlvak (Volkswagen Golf 2), kelle edu oli Arno Metsaluik / Allan Birjukov (Honda Civic) ees 20,43 ja Argo Kästik / Eero Viljus (Honda Civic Type-R) ees 34,87 sekundit. Viimase katse eel klassi esikohta hoidnud Sander-Erik Tiits / Rasmus Vesiloo (Volkswagen Golf 2) käisid viimasel katsel autoga üle katuse, kuid said sealt publiku abil taas liikuma ja lõpetasid lõpuks viiendana.

Esimest korda sel hooajal stardis olnud EMV Lada klassi võistluspaaridest olid Otepää Talveralli parimad Einar Visnapuu / Anti Kaljumäe (Lada VFTS), kelle edu oli Rauno Plado / Marko Kaasik (Lada VFTS) ees 1.32,52 ja Veiko Haabu / Veiko Vares (Lada VFTS)  ees 2.36,50.

EMV GAZ klassi ei olnud Otepää Talverallil teist aastat järjest vastaseid võistluspaarile Heigo Ojasaar / Keir Järvsaar (GAZ 51).

„Mulle on talvel koguaeg meeldinud sõita. Tulime, proovisime ja alguses hakkas kohe minema ning läks lõpuni nii välja. Hommikune plaan oli, et kraavis lõpetada ei taha ja võtsime mõistusega. Teisel katsel saime meie esimese katsevõidu ja vaatasime, et on täitsa võimalik. Eks meil oli õnne ja teistel nii palju polnud, kuid eks nii see ralli ongi. Pidamine oli kehvem, kui eelmine aasta sest lahtist lund oli palju peal ja piik ei hakanud sinna kinni,“ sõnas Ojasaar hooaja avaetapi kokkuvõtteks.

Võitjate edu oli kuue sõidetud kiiruskatse järel Veiko Liukanen / Toivo Liukanen (GAZ 51) ees 24,11 sekundit ja Janno Nuiamäe / Rivo Hell (GAZ 51) ees 1.22,46. 

Eesti noorteralli meistrivõistluste hooaja avaetapi parimad olid Mairo Tiks / Alo Lond (Ford Fiesta).

„Ettevalmistus oli päris hea, käisime paar korda legenditrennis ja korra ka autoga trennis. Reccel võis noortel olla kolm inimest autos – üks sõidab, kaardilugeja kõrval ja juht on taga. Esimese korra kohta sain legendi päris hea. Alguses oli veidi hirm nahas ja ei teadnud, et kuidas see legend on, kuid lõppkokkuvõttes oli väga hea,“ sõnas Tiks võiduka debüüdi kokkuvõtteks.

Noortele mõeldud klassi teine koht 2.15,84 kaotusega võistluspaarile Romet Reimal / Inga Reimal (Citroen C2) ja kolmandad olid 3.00,88 kaotusega Henry Heinam / Urmo Heinam (Ford Fiesta).

Otepää Talveralli lõpptulemused leiab SIIT.

Otepää Talveralli Sprintralli lõpptulemused leiab SIIT.

LOE KA NEID UUDISEID:

23. February 2025

Romet Jürgenson / Siim Oja teevad Briti meistrivõistluste hooaja avastardi juba täna

Täna, 23. veebruaril antakse Inglismaal Beverleys start Briti autoralli meistrivõistluste avaetapile East Riding Stages Rally. Võistlusele startiva 164 ekipaaži...
21. February 2025

Kuidas jälgida Otepää Talverallit?

Laupäeva, 22, veebruari hommikul kell 10.00 antakse Otepääl Tehvandi Spordikeskuse eest start Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja 2025 teisele...
20. February 2025

Nädalavahetus autospordis: Otepää ralli, drift, sprindid ja e-sport

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis rallis, driftis, sprindis ning e-autospordis. Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad laupäeval Otepää Talveralliga. Võistlus avab ühtlasi...
20. February 2025

Selgusid Team Estonia Autosport 2025 liikmed

Eesti Autospordi Liidu (EAL) juhatus kinnitas Team Estonia Autosport 2025 liikmed ja liikmekandidaadid. Team Estonia Autosport 2025 liikmed on...