FOTOD ja VIDEO. Noorteralli Eesti meistrivõistluste etapi põnevast lõpust väljus võitjana Mairo Tiks

Noorteralli Eesti meistrivõistluste etapi võitsid Mairo Tiks / Alo Lond. Fotod: Pille Russi

Laupäeval sõideti Saaremaal noorteralli Eesti meistrivõistluste ja sprintralli Eesti karikavõistluste teine etapp Pihtla RT Saaremaa sprintralli 2025, mis oli ühtlasi ka esimeseks kruusaralliks hooajal 2025.

Ühepäevase võistluse raames läbiti kolmel korral kahte kiiruskatset kogupikkuses 47,70 km.

Noorteralli Eesti meistrivõistluste teise etapp kujunes tõeliseks põnevusetenduseks, kus katsevõite ja liidrikohti jagus kolmele võistluspaarile. Võitjatena väljusid tihedast esikoha heitlusest Mairo Tiks / Alo Lond (Ford Fiesta R1), kelle üldaeg oli 27.59,74.

„Võitsluspäeva hommik algas rajaga tutvumisega ja saime legendi päris ilusti kirja. Päev oli keeruline ja esimesel katsel ei olnud sõidutunnet, aga teistel läbimistel oli kõik väga okei ja ka konkurents väga tihe. Esimesel kahel katsel oma sõiduga rahule ei jäänud, kuid ülejäänud tulid väga hästi välja. Kiiruskatsed olid väga lahedad,“ sõnas etapivõitja Tiks.

Kuue kiiruskatse kokkuvõttes jäid võitjatest vaid 3,46 sekundi kaugusele Trevon Aava / Allar Heina (Renault Twingo RS R1), kes küll katsevõiduni ei jõudnud, kuid näitasid kuuest katsest viiel teist aega.

“Legendi koostamisega jäin päris rahule, kuna mul isa aitas seda teha. Katsetel legend sujus ja oli aru saada, et mis kirjas ning kõik läks hästi. Ralli läks üldiselt korda, kuna lõpetasime teisena ja ühtegi suurt viga ei teinud. Kui midagi parandada, siis pidurdusmaad võiks paremaks saada. Arvasin alguses, et puhas sõidujoon sõidetakse sisse aga palju lahtist kruusa oli peal ja pidamine lõiguti erinev. Selline sprintralli formaat on tore ja noored saavad lõpuks rahvaralli šikaanide vahel sõitmise asemel kiiresti sõita,“ võttis teisel kohal lõpetanud Aava etapi kokku.

Noorte arvestuse kolmandad olid Romet Reimal / Inga Reimal (Citroën C2), kes võitsid nii võistluse ava-, kui lõpukatse ja jäid kokkuvõttes kolmandana võitjatest 5,25 sekundi kaugusele.

“Väga erinevad olud olid radadel, oli kiiret osa ja oli tehnilist. Esimene ring läks hästi, kuid teine ring läks kehvemini, kuna ei saanud pidurdusmaadele pihta. Sprintralli formaat on päris hea kompaktne, päev läheb kiiresti ja pole sellist passimist. Mulle meeldib,” sõnas Reimal Saaremaal sõidetud etapi järel.

Sprintralli Eesti karikavõistluste arvestuse parimad Kaspar Kasari / Jaan Ohtra

Päeva kõige kiiremat ja klassi 4WD Vaba aega näitasid Saaremaal Ford Fiesta Rally2 autoga võistelnud Kaspar Kasari / Jaan Ohtra.

„Plaan oli Soomes toimuvaks EMV-etapiks valmistuda ja siin oli ideaalne võimalus, kus teha trenni ja proovida auto seadistust. Siin sõideti ju päris katseid, kus üks katse ka Saaremaa rallilt ja väga okei ning lahe üritus. Meie jaoks oli ikkagi test, mis tähendas, et ei hakanud hullult pingutama ja autot lõhkuma, sest Soome etapp on juba lähedal. Ma arvan, et sprintralli on hea hüppelaud noortele ja võimalus n-ö suure ralli sõitjatele, kes saavad tulla testima ja võistlema. Väga kompaktne päev oli  – samal päeval tegime legendi ja sõitsime ka ralli ära,“ võttis Kasari võiduga lõppenud sprintralli etapi kokku.

Teise kohaga lõpetas Pihtla RT Saaremaa sprintralli tänavuse Dakari 12. mees Urvo Männama, kelle Škoda Fabia SRT Proto kõrvalistmel istus Hardi Kaljurand. Võitjatest jäid nad kolme läbimise kokkuvõttes maha 28,30 sekundiga. Klassi ja üldarvestuse kolmas koht võistluspaarile Steven Viilo / Margus Jõerand (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellel kogunes võitjatele kaotust 36,74 sekundit.

Klassi 2WD-Vaba-V esikolmiku moodustasid Keiro Orgus / Mihkel Reimal (Ford Fiesta Rally4), kellest Arvid Carlsson / David Arhusiander (Peugeot 208 R2) maha 11,71 sekundiga. Kolmandad olid Joonas Palmisto / Jan Nõlvak ( Volkswagen Golf II), kellel kogunes kaotus 11,98 sekundit.

Tagaveoliste klassi 2WD Vaba-S parimad olid Raiko Aru / Maigro Rehberg (BMW 1M Coupé), kellest 48,39 sekundi kaugusele jäid Lembit Soe / Timmu Kõrge (Toyota Starlet RWD) ja 56,63 sekundit kaotasid võijtatele Mihkel Mändla / Keit Uusen (BMW M3 E36).

Veoautode klassi GAZ parimad olid Ats Nõlvak / Mairo Ojaviir (GAZ-51), kelle edu oli Targo Raun / Marcus Mäll (GAZ-51) ees 45,58 sekundit.

Klassis 2WD-VE olid ainsad lõpetajad Mattias Aivo Karik / Jaanus Hõbemägi (Honda Civic) ja klassis Lada Lauri Nurm / Moonika Saarestik (Lada).

Pihtla RT Saaremaa Sprintralli 2025 tulemused leiab SIIT.

LOE KA NEID UUDISEID:

12. May 2025

Jaspar Vaheri / Sander Pruuli heitluse Junior ERC poodiumikohale rikkusid rehvipurunemised

Möödunud nädalavahetusel sõideti Ungaris autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) teine etapp, mis tõi starti 65 võistluspaari. Eesti rallisõprade ootused olid...
12. May 2025

Alex Reimann saavutas Beneluxi sarja sõidus kaheksanda koha

Alex Reimann lõpetas Porsche Carrera Cup Beneluxi hooaja avaetapil Spa-Francorchamps’i ringrajal teise sõidu kaheksanda kohaga, esimeses sattus avariisse ja...
12. May 2025

Millised on tulevikuautod? Toyota Baltic ja Delfi Rally Estonia ootavad laste nägemust!

Ralli ametlik autopartner Toyota ja Delfi Rally Estonia korraldavad kõigi väikeste rallisõprade rõõmuks joonistusvõistluse, mille käigus saavad lapsed näidata...
12. May 2025

Hiiumaa rahvasprindist osavõtjaid ootab ees põnev rada

Laupäeval, 17. mail Hiiumaal toimuval rahvasprindil ootab võistlejaid ees põnev rada. Registreerimine lõpeb täna kell 15.00. EAL rahvasprindi karikavõistluste...