Ott Tänak / Martin Järveoja teist rallit järjest poodiumil. Romet Jürgenson / Siim Oja WRC2 klassi viiendad

2025 FIA World Rally Championship Round 6, Rally Italia Sardegna, 6-8 June 2025 Photographer: Vincent Thuillier Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Möödunud nädalavahetusel sõideti Sardiinias MM-ralli kuues etapp. Pärast neljapäeval sõidetud testikatset, mille võitsid Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), ootas võistlejaid kolme võistluspäeva jooksul ees 16 kiiruskatset ja 320,08 katsekilomeetrit.

Kõigile uus katse pakkus paljudele draamat

Testikatse parimad Ogier / Landais võitsid ka võistluse avakatse ja asusid valitsevate maailmameistrite Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ees 0,8 sekundilise eduga juhtima. Kui avakatse oli võistlejatele eelnevatest aastatest tuttav, siis võistluse teine katse oli kõigile uus ja selle karmi olemust said kõige tõsisemalt tunda M-Spordi võistluspaarid. Kõigepealt tegid vea ja lõhkusid Ford Puma Rally1 auto parema tagumise ratta vedrustuse Gregoire Munster / Louis Louka, siis käisid trampliinilt maandudes üle katuse nende meeskonnakaaslased Martins Sesks / Renars Francis ja lõpuks sõitsid ratta alt ära Josh McErlean / Eoin Treacy. Kuna Ogier / Landais kaotasid katse võitnud Ott Tänak / Martin Järveojale (Hyundai i20 N Rally1) koguni 10,2 sekundiga, siis tõusid uuteks ralli liidriteks Neuville / Wydeghe, kelle edu oli eestlaste ees täpselt sekund.

Hoolduspausi eel sõidetud katse võitsid Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1), kes ka ise 2,9 sekundilise eduga liidriks tõusid.

Peale hoolduspausi jätkus võistlus samas rütmis, kus iga katse järel oli rallil uus liider ja hommikuse teise katse kordus pakkus taas draamat. Kui esimese korduvkatse võitsid Tänak / Järveoja, siis teise hoolduses autole parema seade leidnud Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). Nii hästi ei läinud soomlaste meeskonnakaaslastel Takamoto Katsutal / Aaron Johnstonil (Toyota GR Yaris Rally1) ja M-Spordi ainsa Puma Rally1 autoga jätkanud Jourdan Serderidis / Frederic Miclotte´l, kes ühes ja samas paremkurvis oma autod üle katuse keerasid. Õnneks said nad sealt publiku abil siiski jätkata.

Kõige õnnetumalt läks katse ralli liidritel Neuville / Wydaeghel, kes ühel kitsal lõigul auto lõhkusid ja katkestama olid sunnitud.

Päeva lõppsõna jäi võistluspaarile Ogier / Landais, kes katsevõiduga päeva liidrikohal lõpetasid. Tänak / Järveoja hoidsid reede järel kolmandat kohta ja jäid esikohta hoidnud prantslastest 7,3 sekundi kaugusele, kusjuures päeva viimasel katsel pidid nad tühjaks jooksnud amortisaatori tõttu liidritele ära andma 10,7 sekundit.

Ogier / Landais ja Tänak / Järveoja teistele püüdmatud

Kui reedel jagus katsevõite neljale võistluspaarile, siis laupäeval jagasid katsevõite ja heitlesid esikoha nimel vaid Ogier / Landais ja Tänak / Järveoja. Kui katsevõitude duellis jäi Toyota ja Hyundai võistluspaaride seis 3-3 viiki, siis päeva lõpetasid edukamalt prantslased, kes suurendasid eestlaste ees eduseisu 11,1 sekundi peale.

Kui TOP3 osas möödus päev probleemideta, siis rehve said katsetel vahetada koguni kolm Toyota võistluspaari – MM-liidrid Elfyn Evans / Scott Martin, Sami Pajari / Marko Salminen ja taas sekeldustesse sattunud Katsuta / Johnston. Päeva teisel katsel pidid rehvi vahetama ka laupäeva teiselt kohalt alustanud Fourmaux / Coria, kelle päeva lõpetas laupäeva eelviimasel katsel üle katuse käimine.

Toyota teeb pühapäeval puhta töö

Pühapäeval jäi veel sõita neli kiiruskatset, millest esimese võitsid ralli liidrid Ogier / Landais, kes suurendasid edu Tänaku / Järveoja ees 15,6 sekundi peale. Prantslased tegid küll viimasel kiiruskatsel vea ja andsid eestlastele aega tagasi, kuid ralli finišis oli nende lõplik edu 7,9 sekundit. See oli Ogier´le karjääri 64. ja Toyota MM-ajaloo 99. etapivõit.

Ott Tänak / Martin Järveoja andsid endast Sardiinia MM-ralli nädalavahetusel kõik, et heidelda võidu nimel, kuid avapäeva tehniline probleem, laupäeva aeglane rehvipurunemine ja konkurentide hea esitus tähendas, et teist rallit järjest tuli leppida teise kohaga. Kokku võitsid eestlased nädalavahetusel kuus kiiruskatset ehk samapalju, kui ka Ogier / Landais.

MM-arvestuses jätkavad Hyundai võistlejad neljandal kohal ja jäävad Evans / Martinist maha 25 punktiga.

„Kuna meil oli raske autos head rütmi ja tasakaalu leida, siis ei tundnud me end tänasele päevale tulles kindlalt, et piiri peal suruda, kuid andsime endast maksimumi. See on olnud väga nõudlik ralli ja on masendav taas Sebi järel teiseks jääda. Ta on sel nädalavahetusel olnud tugev ja hetkel pole meil lihtsalt täielikku paketti, et Toyotasid võita. Katsetel oli äärmiselt raske ja teadsime, et peame püüdma võimalikult palju punkte, aga olema ka väga puhtad ja täpsed, mis oli väljakutse,“ võttis Tänak poodiumikohaga lõppenud ralli kokku.

Pühapäeva kolmandalt kohalt alustanud Rovanperä / Halttunen võitsid pühapäeval pooled katsed, mille hulgas ka ralli lõpetanud punktikatse, millel edestasid lähimaid jälitajaid koguni 8,1 sekundiga. See oli soomlaste karjääri 20 Powerstage võit. Viimase katse ülivõimsalt parim aega tõstis soomlased esikohale ka pühapäeva arvestuses. Ralli võitjatest jäid nad lõpuks maha 50,5 sekundiga.

MM-liidrid Elfyn Evans / Scott Martin said punktikatselt ühe punkti ja olid pühapäeva arvestuses 37,4 sekundilise kaotusega neljandad. Sama koht kuulus brittidele ka ralli üldarvestuses. Nende MM-edu kahanes teiseks tõusnud Ogier / Landais ees 19 punkti peale.

Palju draamat pakkunud WRC2 klassi võit Itaaliasse. Jürgenson / Oja tublil viiendal kohal

Draamat ja põnevust jagus viimaste meetriteni ka WRC2 klassi. Reede järel juhtisid rallit Emil Lindholm / Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia RS Rally2), kellest 16,3 sekundi kaugusele jäid MM-liidrid Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2).

Kui soomlased lõpetasid liidrina ka laupäeva, siis prantslased lõhkusid päeva esimese ringi teisel katsel roolisüsteemi ja olid sunnitud katkestama. Sellega draamad alles algasid, sest pühapäeva teisel katsel sõitsid teelt välja ja katkestasid 52,7 sekundilist edu hoidnud Lindholm / Hämäläinen. Seejärel haarasid üheks katseks esikoha Lauri Joona / Samu Vaaleri (Škoda Fabia RS Rally2), kes aga järgmisel rehvi lõhkusid ja neljandaks kukkusid. Ootamatult end liidrikohal leidnud itaallased Roberto Dapra / Luca Guglielmetti (Škoda Fabia RS Rally2) võtsid pakutu avasüli vastu ja teenisid lõpuks 5,8 sekundilise eduga Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (Toyota GR Yaris Rally2) ees karjääri esimese WRC2 klassi võidu.

Eestlastest olid Sardiinias stardis Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally2) ja Robert Virves / Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2).

Valitsevad juunioride maailmameistrid Jürgenson / Oja alustasid hästi ja hoidsid viie katse järel viiendat kohta, kuid päeva viimase katse keskel purunes nende auto generaatori rihm, mille tõttu lakkas töötamast roolivõimendi ja päev lõpetati 11 kohal. Eestlased end sellest morjendada ei lasknud ja näitasid pühapäeval ka teist katseaega ning sõitsid enda ralli lõpuks tagasi viiendale kohale. Võitjatest jäid nad lõpuks 53,5 sekundi kaugusele. Üldarvestuses kuulus eestlastele 13 koht, millega nad olid parim Fordi võistluspaar.

„Üldiselt on see olnud väga positiivne nädalavahetus, kiirus oli selgelt parem, kui Portugalis. See mida ma lootsin, et juba reedel kiiremad olla, ka tegime ja olime üsna järjepidevad. Kahjuks oli meil roolivõimendi probleem, mis meid tahapoole kukutas, kuid võitlesime end tagasi,“ võttis Jürgenson ralli kokku.

„Romet oli selle nädalavahetuse staar. Tema tempo on tohutult paranenud ja ta on sel hooajal Fiesta Rally2 autoga juba suuri edusamme teinud. Ta tegi reede pärastlõunal suurepärast tööd roolivõimendi probleemiga toime tulemisel ja see, et ta suutis WRC2 ikkagi esiviisikus lõpetada näitab tema kiirust ja tõelist potentsiaali meistrivõistlustel,“ kiitis M-Sport meeskonna juht Rich Millener eestlast.

Virves / Viilo pidid meeskonnaga ralli eel tehtud kokkuleppe tulemusel end kogu võistluse jooksul tagasi hoidma ja auto tervelt finišisse tooma. Ralli kokkuvõttes Toksport meeskonna võistlejatele 1.47,9 kaotusega seitsmes koht.

Autoralli MM-hooaeg jätkub 26.-29. juunini Kreeka kruusateedel.

LOE KA NEID UUDISEID:

9. June 2025

Ruben Volt teenis punkte TCR Europe sarja etapil Hockenheimis

Vahelduvates ilmaoludes sõidetud TCR Europe sarja kolmandal etapil Hockenheimis saavutas Ruben Volt 6. ja 11. koha. Kahel päeval toimunud...
9. June 2025

Ralf Aron näitas GT Open sarja etapil suurepärast kiirust

Mercedese tehasesõitja Ralf Aron saavutas International GT Open sarja etapi esimeses sõidus viienda koha, teine sõit aga lõppes kahjuks...
6. June 2025

Lääne Goldberg Team’i võitlus kestvussõidu Soome karikavõitja tiitli nimel jätkub

Eeloleval nädalavahetusel osaleb LGT Soome kestvussõidu karikavõistluste teisel etapil, mis toimub seekord Botniaringil. Esimene etapp võideti omas klassis kurioossel...
5. June 2025

Nädalavahetus autospordis: palju võistlusi Eestis ja arvukalt eestlaste välisstarte

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis maastikusõidus, driftis, kardispordis ning rahvakrossis, ringrajasõidu Eesti meistrivõistluste punktid on mängus Riias. Mitmed Eesti autosportlased stardivad...