Romet Jürgenson / Siim Oja lõpetasid Briti meistrivõistluste debüüdi kuuendal kohal

Alex Stefan, East Riding Stages, Beverley, British Rally Championship, 2025, UK, Rallying, Rally, Photography, Photos, Images, Motorsport, Rally Photography, Tarmac, Roads, February, Probite, Motorsport UK, 8, M-Sport Ford Rally Team, Ford Fiesta Rally2, Romet Jurgenson, Siim Oja, BRC1, BRC

Pühapäeval sõideti Inglismaal Beverleys autoralli Briti meistrivõistluste avaetapp, East Riding Stages Rally. Hooaja esimesele võistlusele startis kokku 169 võistluspaari, kellest Rally2 / R5 autodega sõitsid 41.

Kui möödunud nädalavahetusel tegid Romet Jürgenson / Siim Oja Rootsi teedel Rally2 autoga debüüdi autoralli MM-sarjas, siis nüüd ootas neid ees esimene kogemus asfaldil. 

Esimesed kilomeetrid asfaldil ja katse teine aeg

East Riding Stages Rally hommikuse ringi moodustasid neli kiiruskatset, mille jooksul läbiti 41,38 katsekilomeetrit. Uutes oludes Ford Fiesta Rally2 autos alles enesekindlust otsinud Jürgenson / Oja alustasid võistlust, hoolimata sellest, et nende ette jäid teelt välja sõitnud konkurendid, seitsmenda katseajaga ja kaotasid parimatele 11,6 sekundiga.

„Väga keerulised olud. Kui me läksime üle kitsale teele, siis oli pidamise muutus meeletu. Seejärel jäid meile ette konkurendid, kes olid välja sõitnud, õnneks oli nende endiga okei. Arvestades, et meid aeglustati, siis on hea aeg,“ sõnas Jürgenson SS1 finišis.

Kui järgneval kahel katsel näitasid eestlased vastavalt kümnendat (+13,8) ja kuuendat (+2,2) aega, siis ringi lõpetanud viimasel katsel edestasid Jürgenson / Oja vaid ralli liidrid William Creighton / Liam Regan (Toyota GR Yaris Rally2). Eestlased kaotasid iirlastele 11,25 km pikkuse katse 2,4 sekundiga. Hoolduspausile said M-Sport meeskonna võistlejad kuuendalt kohalt ja jäid liidritest 29,8 sekundi kaugusele.

„Hommikuse ringi esimesed kaks katset olid väga kompavad ja seal polnud väga võimalik kiiresti sõita, sest kõik oli nii uus ja võtsime väga mõistusega. Kolmandal saime tunde kätte ja olud olid ka ühtlased ning neljanda katse absoluudi teine aeg andis märku, et kui olud on kuivad ja ühtlased, siis saime päris hea hoo peale,“ võttis Jürgenson hommikuse ringi kokku.

Muutunud olud ja kiire kohanemine

Kui hommikuse ringi olud olid enamjaolt kuivad, siis pärastlõunastel katsetel sadas vihma ja lisaks oli korduvkatsetel teel palju muda, mille olid sinna toonud esimesel ringil katseid läbinud rohkem kui 160 võistlusautot. Kui pealelõunase ringi eel tekkis tulemuste lehele Jürgensoni / Oja nime taha esialgu minutine ajatrahv, mis antud hooldusest liiga vara väljumise eest, siis õnneks selgus kiirelt, et tegemist on süsteemi veaga ja ajatrahv tühistati.

Katsete teist ringi alustati 2,62 km pikkuse publikukatse topeltläbimisega, millelt Jürgensonile / Ojale mõlemal korral viies aeg. Kui hommikusel ringil kulus eestlastel neli katset, et sõita katse teine aeg, siis nüüd tegid nad seda juba esimesel korduvkatsel ja seda hoolimata  momendist, kus nende auto rattad pidurdusel blokeerusid. Katse võitjatele jäid M-Sport meeskonna võistlejad alla 3,7 sekundiga. Kui eelmise katse hea aeg oli eestlased tõstnud üldarvestuses viiendaks, siis kaheksandal katsel said Jürgenson / Oja väikese sõiduvea tõttu kirja võistluse kõige kehvema katse resultaadi, milleks oli 13 (+14,9) ja kukkusid üldarvestuses tagasi kuuendaks. Ralli kahel viimasel katsel näidati libedates oludes taas TOP6 aegu ja ka ralli lõpetati suurepärasel kuuendal kohal. Jürgensoni kiiret õppimisvõimet ja head sõidutempot mainiti mitmel korral ka võistluse ülekannetes.

„Teine ring oli täis vihm ja muda ning nende oludega tuli jälle uuesti õppima hakata. Nendel katsetel olnud tingimused olid järgmine tase väljakutse, et seal pidurdusmaad ja muu paika saada. Päris paika ei saanud neid lõpuni, kuid vähemalt saime aru, et milline asfalt on libe ja milline mitte. Tegime kaheksandal katsel eksimuse ka ära, kus mahapöörde pikaks sõitsime ja mõned ärevad momendid veel, kuid suures plaanis, ma arvan, võib rahule jääda debüüdiga. Esimene kord Rally2 autoga asfaldil ja need mehed siin on sõitnud neid katseid asfaldil nende autodega pikalt ja oleks olnud ebarealistlik midagi enamat loota. Kuues koht on väga okei algus,“ võttis Jürgenson eduka debüüdi kokku.

East Riding Stages Rally võitsid William Creighton / Liam Regan, kellest Romet Jürgenson / Siim Oja jäid kümne kiiruskatse kokkuvõttes maha 57 sekundiga. Kui Rootsis sõidetud MM-rallil kaotasid Jürgenson / Oja WRC2 klassi võitjatele 0,77 sekundit kilomeetrile, siis Briti meistrivõistluste debüüdil asfaldil kogunes kaotust parimatele 0,65 sekundit kilomeetrile. Järgmisena ootab eestlaseid aprillis ees Rally2 auto kogemus kruusal.

„Lähme järgmisena aprillis Carlisle Stages rallile enne Kanaaride MM-etappi. See ralli saab olema kruusal, mis võiks meile olla veidi kodusem ja äkki saab seal juba algusest peale veidi kõrgemas tempos olla,“ tutvustas Jürgenson eesootava hooaja edasisi plaane.

Briti meistrivõistluste teine etapp Carlisle Stages sõidetakse 12. aprillil.

East Riding Stages Rally tulemused leiab SIIT.

LOE KA NEID UUDISEID:

23. February 2025

Romet Jürgenson / Siim Oja teevad Briti meistrivõistluste hooaja avastardi juba täna

Täna, 23. veebruaril antakse Inglismaal Beverleys start Briti autoralli meistrivõistluste avaetapile East Riding Stages Rally. Võistlusele startiva 164 ekipaaži...
22. February 2025

FOTOD. Põneva lõpu saanud Otepää Talveralli võitsid Priit Koik / Alari-Uku Heldna

Laupäeval, 22. veebruaril sõideti Otepää, Kanepi ja Kambja valla teedel Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste teine ja sprintralli Eesti karikavõistlustel...
21. February 2025

Kuidas jälgida Otepää Talverallit?

Laupäeva, 22, veebruari hommikul kell 10.00 antakse Otepääl Tehvandi Spordikeskuse eest start Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja 2025 teisele...
20. February 2025

Nädalavahetus autospordis: Otepää ralli, drift, sprindid ja e-sport

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis rallis, driftis, sprindis ning e-autospordis. Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad laupäeval Otepää Talveralliga. Võistlus avab ühtlasi...