Alex Reimann debüüdist Porsche tippsarjas: leidsin hea tempo ja olen näidatuga rahul

Alex Reimann jäi debüüdiga tippsarjas rahule. Foto: Porsche

Eesti ringrajasõitja Alex Reimann tegi möödunud pühapäeval ajaloolise debüüdi Porsche Mobil 1 Supercup sarjas.

Porsche Supercup on maailma üks prestiižsemaid GT-autode sarju, mille etapid toimuvad koostöös vormel 1 maailmameistrivõistlustega. Reimannist sai esimene eestlane, kes on startinud selle sarja etapil, mis on ka Porsche Carrera Cup võistlussarjade kõrgeimaks astmeks.

Oma esimesel stardil Barcelona ringrajal toimunud Hispaania Grand Prix nädalavahetusel lõpetas Reimann 17. kohal. Kui noor Eesti motospordi talent oleks osalenud ametlikult ka Rookie ehk debütantide arvestuses, mis on mõeldud sarjas esimest hooaega osalevatele sõitjatele, oleks see esinemine taganud talle koguni neljanda koha.

Erinevalt Porsche Carrera Cup Benelux ja France sarjadest, kus Reimann sel hooajal kaasa teeb, on Supercup nädalavahetuse formaat äärmiselt tihe ja andestamatu: ainult üks harjutusvoor, millele järgneb kvalifikatsioon ja seejärel üksainus võistlussõit. See tähendab, et eksimisruum puudub täielikult ning hea tulemus eeldab kiiret kohanemist ja maksimaalset täpsust igal ringil.

Reimann alustas kvalifikatsiooni järel 19. kohalt, kuid tõusis võistlussõidu jooksul 17. positsioonile, edestades mitmeid kogenumaid konkurente. Rajal ületas meie esindaja finišijoone koguni 16. kohal, aga 5-sekundiline karistus rajapiirete ületamise eest etapil, kus suur osa võisteljaterivist selle vastu eksis, langetas ta lõpp-protokollis koha võrra madalamale. „Treening ja kvalifikatsioon olid tulenevalt pingelisest formaadist väga intensiivsed – pidin kiiresti kohanema. Võidusõidus leidsin aga hea tempo ja olen väga rahul sellega, mida suutsin näidata. See on kindlasti midagi väga positiivset, mida saan oma Supercupi debüüdist kaasa võtta,“ ütles Reimann pärast võistlust.

Ka EST1 Racing tiimijuht Raimo Kulli jagas neid emotsioone ning hindas Reimanni esinemise Hispaanias üheks ta karjääri parimaks. 

EST1 Racingu ja Proton Huber Competitioni koostöös teoks saanud Supercup debüüdil vormel 1 sarjaga rada jagada tõi endaga kaasa ka mitmeid uusi kogemusi. „Kui samal päeval kasutavad rada nii F1, F2 kui F3 autod Pirelli rehvidega ja Porsche Supercup autod Michelini rehvidega, muudab see raja pidavust oluliselt ning eeldab ka teistsugust sõidustiili,“ kirjeldas Kulli mootorispordi kuninglikku sarjaga raja jagamist.

Nüüd pole palju jäänud, et Reimann saaks Supercupi debüüdil saadud kogemused mängu panna. Carrera Cup Benelux sarja hooaja teine etapp sõidetakse juba eeloleval nädalavahetusel Zandvoorti rajal. 

LOE KA NEID UUDISEID:

25. August 2025

FOTOD. FenixBet crosskartide rallisprindi Paide etapi võitja Sten Oja: igas voorus oli seiklusi

Sajuhood muutsid FenixBet crosskartide rallisprindi Eesti meistrivõistluste neljanda etapi Paide tänavarajal keeruliseks. Crosskart Xtreme klassis võitis Sten Oja (Ligier...
24. August 2025

Maiko Tamm võitis rallikrossi Euroopa meistrivõistluste etapi

Maiko Tamm saavutas esikoha rallikrossi Euroopa meistrivõistluste etapil Soomes Kymiringil klassis Euro RX1. Tammest sai sellega esimene Eesti rallikrossisõitja,...
24. August 2025

Powerstage Podcasti fookuses on Patrick Enoki võit Soome meistrivõistlustel ja Paraguai ralli

Värske Powerstage teeb sel korral kiire eelvaate eesootavale Paraguai MM-rallile ja keskendub pikemalt Soome autoralli meistrivõistlustele, kus SM2 klassis...
24. August 2025

FOTOD. Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk võitsid Paide teedel karjääri esimese Eesti meistrivõistluste etapivõidu

Reedel ja laupäeval sõideti Paide linna, Järva, Türi, Põhja-Pärnumaa ja Rapla valla teedel Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2025 eelviimane...