Alex Reimann debüüdist Porsche tippsarjas: leidsin hea tempo ja olen näidatuga rahul

Alex Reimann jäi debüüdiga tippsarjas rahule. Foto: Porsche

Eesti ringrajasõitja Alex Reimann tegi möödunud pühapäeval ajaloolise debüüdi Porsche Mobil 1 Supercup sarjas.

Porsche Supercup on maailma üks prestiižsemaid GT-autode sarju, mille etapid toimuvad koostöös vormel 1 maailmameistrivõistlustega. Reimannist sai esimene eestlane, kes on startinud selle sarja etapil, mis on ka Porsche Carrera Cup võistlussarjade kõrgeimaks astmeks.

Oma esimesel stardil Barcelona ringrajal toimunud Hispaania Grand Prix nädalavahetusel lõpetas Reimann 17. kohal. Kui noor Eesti motospordi talent oleks osalenud ametlikult ka Rookie ehk debütantide arvestuses, mis on mõeldud sarjas esimest hooaega osalevatele sõitjatele, oleks see esinemine taganud talle koguni neljanda koha.

Erinevalt Porsche Carrera Cup Benelux ja France sarjadest, kus Reimann sel hooajal kaasa teeb, on Supercup nädalavahetuse formaat äärmiselt tihe ja andestamatu: ainult üks harjutusvoor, millele järgneb kvalifikatsioon ja seejärel üksainus võistlussõit. See tähendab, et eksimisruum puudub täielikult ning hea tulemus eeldab kiiret kohanemist ja maksimaalset täpsust igal ringil.

Reimann alustas kvalifikatsiooni järel 19. kohalt, kuid tõusis võistlussõidu jooksul 17. positsioonile, edestades mitmeid kogenumaid konkurente. Rajal ületas meie esindaja finišijoone koguni 16. kohal, aga 5-sekundiline karistus rajapiirete ületamise eest etapil, kus suur osa võisteljaterivist selle vastu eksis, langetas ta lõpp-protokollis koha võrra madalamale. „Treening ja kvalifikatsioon olid tulenevalt pingelisest formaadist väga intensiivsed – pidin kiiresti kohanema. Võidusõidus leidsin aga hea tempo ja olen väga rahul sellega, mida suutsin näidata. See on kindlasti midagi väga positiivset, mida saan oma Supercupi debüüdist kaasa võtta,“ ütles Reimann pärast võistlust.

Ka EST1 Racing tiimijuht Raimo Kulli jagas neid emotsioone ning hindas Reimanni esinemise Hispaanias üheks ta karjääri parimaks. 

EST1 Racingu ja Proton Huber Competitioni koostöös teoks saanud Supercup debüüdil vormel 1 sarjaga rada jagada tõi endaga kaasa ka mitmeid uusi kogemusi. „Kui samal päeval kasutavad rada nii F1, F2 kui F3 autod Pirelli rehvidega ja Porsche Supercup autod Michelini rehvidega, muudab see raja pidavust oluliselt ning eeldab ka teistsugust sõidustiili,“ kirjeldas Kulli mootorispordi kuninglikku sarjaga raja jagamist.

Nüüd pole palju jäänud, et Reimann saaks Supercupi debüüdil saadud kogemused mängu panna. Carrera Cup Benelux sarja hooaja teine etapp sõidetakse juba eeloleval nädalavahetusel Zandvoorti rajal. 

LOE KA NEID UUDISEID:

3. June 2025

Vasalemma rallikrossirada antakse 30 aastaks rendile

Lääne-Harju Vallavolikogu on teinud otsuse Vasalemma rallikrossiraja ja seda teenindava Motokeskuse katastriüksuse 30 aastaks kasutusse andmiseks eesmärgiga säilitada ja...
3. June 2025

Priit Sei võitis kardispordi Rotax Max Challenge Nordic avaetapi, Veerus, Sagadi ning Nurm poodiumil

Mitmed eestlased võistlesid möödunud nädalavahetusel Leedus toimunud Rotax Max Challenge Nordic avaetapil. Priit Sei võitis DD2 Masters klassis. Team...
3. June 2025

Ralf Aron tõusis GT World Challenge Asia etapil poodiumile

Nädalavahetusel Changi ringrajal Tais sõidetud GT World Challenge Asia sarja etapi teises sõidus saavutas Ralf Aron koos meeskonnakaaslasega kolmanda...
2. June 2025

Marko Ringenberg võitis FenixBet crosskartide rallisprindi meistrisarja teise etapi

FenixBet crosskartide rallisprindi Eesti meistrivõistluste teise etapi Missos võitis valitsev meister Marko Ringenberg. Ringenbergi (Speedcar Wonder) aeg kaheksa sõiduvooru...