Algavad crosskartide rallisprindi Eesti meistrivõistlused

Crosskartide meistrisari algab Kehalas. Foto: CKR Estonia

Esmakordselt toimuvad tänavu crosskartide Eesti meistrivõistlused rallisprindis. Esimesed kaks etappi leiavad aset 10. ja 11. juunil Kehala Ringil.

Crosskardid on autospordis üsna uudne võistlusvahend. Siiani on need kiired ja atraktiivsed masinad mõõtu võtnud näiteks rallikrossi Eesti meistrivõistluste sarjas, millega liituti 2017. aastal. “Kui krossirajal võistlemist alustasime, siis esimestel hooaegadel oli 12-15 osavõtjat, edasi ikka juba paarkümmend. Nüüd on crosskarte aga Eestis juba palju. Sprindis võisteldakse autoralli stiilis, kus iga minuti tagant lastakse uus masin rajale,“ räägib Eero Nõgene, kolmekordne crosskartide Eesti meister rallikrossis ja uue võistlussarja eestvedaja koos CKR Estonia tiimiga.

1980ndatel Rootsis leiutatud võimsa mootoriga crosskart on eriti populaarseks saanud Põhjamaades ja Lõuna-Euroopas, kus krossirajal on korraga ikka mitukümmend masinat.  “Mõnes mõttes on crosskart küll kallis auto, aga kiiruse ja jõudluse poolest kõige odavam, mida saab võrrelda päris ralliautoga. Tegelikult võib ta olla isegi mingites oludes kiiruselt võrreldav WRC-autoga. 2018. a. Rally Estonia Elva linnakatsel oli meil sprint enne ralliautosid, pärast aegu vaadates selgus, et olime esikolmikuga poolteist sekundit kiiremad kui pärast samal katsel WRC-autod,“ meenutab Nõgene muiates.

Crosskartide rallisprindi sarjas võisteldakse kolmes klassis: Crosskart 125cm3 (10-16-aastased), Crosskart 650 (15-aastased ja vanemad) ning Crosskart Xtreme (15-aastased ja vanemad).

Võistlema on oodatud kõik, kel selline auto olemas või huvi seda rentida ja loomulikult ka kõik need, kes oma võimeid juba krossirajal testivad. Mõlemas sarjas on võistlejatele kehtestatud samad tehnilised nõudmised. „Ei pea tegema peenhäälestust krossi ja sprindi jaoks eraldi. Sarja kalender on ka koostatud nii, et kellelgi ei jääks sellepärast sprindirajale tulemata, sest sõidab juba Eesti või Põhjamaade rallikrossi,“ ütles võistluse direktor Simo Koskinen.

Crosskardid on üha menukamaks saanud just noorte hulgas. „Kui tahad hakata mõistliku raha eest kiiresti sõitma, siis enne ralliautosse hüppamist on crosskart ideaalne kiiruse harjutamiseks. Tegelikult ralliauto juhtimist iga mees selgeks ei saagi, aga crosskart on kerge ja soodne pidada, tal ei ole väga palju võidusõiduosi, mitmeid varuosi võib saada tegelikult isegi poest. Näiteks roolilatt võib olla mõnel mudelil Volkswageni oma ja poolteljed Renault´lt, mitte titaanist või duralumiiniumist nagu Lada VFTS-idel 1980ndatel,“ räägib Nõgene.

Võimsamad crosskardid on varustatud 750 või 850 kuupsentimeetriste neljasilindriliste mootoritega, milllel on ca 150 hobujõudu, seejuures kaalub ta ainult 430 kg, kiirendavad nad umbes kahe-kolme sekundiga nullist saja kilomeetrini tunnis ning tippkiirus võib olla kuni 200 km/h. 

Lisainfot ja võistlusele eelregistreerida saab kuni 07. juunini Eesti Autospordi Liidu veebilehel: https://uus.autosport.ee/sport/ralli/

Pealtvaatajad saavad pileti juba ette soetada Piletitaskust.

LOE KA NEID UUDISEID:

5. July 2025

FOTOD. Lõuna-Eesti ralli võitsid Ott Tänak / Martin Järveoja. Eestlastele kolmikvõit

Reedel alanud ja laupäeval kuue kiiruskatsega jätkunud Lõuna-Eesti ralli võitsid Hyundai Motorsport´i võistlejad Ott Tänak / Martin Järveoja, kes...
5. July 2025

FOTOD. Lõuna-Eesti ralli avapäeva parimad olid Ott Tänak / Martin Järveoja. Teise päeva kahest katsest tuleb otseülekanne

Reedel anti Võru linnas start järjekorras 23.Lõuna-Eesti rallile. Antsla, Rõuge ja Võru valla teedel sõidetava Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste...
4. July 2025

Kuidas jälgida võistlejate paraadiga algavat Lõuna-Eesti rallit? Tulekul otseülekanded

Täna/reedel kell 16:00 antakse Võru linnas start 23.Lõuna-Eesti ralli võistlusautode paraadsõidule, mille järel ootab kell 17.20 Katariina alleel eest...
4. July 2025

Hardo Mere võitis Euroopa Dakariks nimetatava maastikuralli Poolas

Hardo Mere ja tema poolakast navigaator Piotr Kujawski võitsid Euroopa Dakariks nimetatava Rallye Breslau Poolas. Mere/Kujawski (HM7 Proto) olid...