Drift Masters lõppes erilise võistlusega Varssavis, Eesti sõitjad kõrges mängus

Kevin Pesur sai hooaja kokkuvõttes kuuenda koha. Foto:

Kevin Pesur lõpetas drifti tippsarja Drift Mastersi hooaja kuuenda kohaga, Oliver Randalu oli hooaja lõppvõistlusel Varssavis kuues, kuid aasta kokkuvõttes 15. Mõlemad sõitjad plaanivad järgmisel aastal sarjast uuesti osa võtta.

Nädalavahetusel Varssavis Poola rahvusstaadionil sõidetud viimane etapp oli üsna eriline. Kuna tandemsõitudeks laupäeval prognoositi tormi ja paduvihma, oli ette teada, et võistluseks tuleb staadioni katus sulgeda. Suletud katus tähendab aga omakorda kehvemat ventilatsiooni ja drifivõistlusega kaasnev rehvisuits ei pääse välja. Lahenduseks oli raja kastmine võistluspäeval, sel juhul rehvitossu ei teki, ning võrdsete võimaluste huvides ka reedeses kvalifikatsioonis.

“Kahtlemata oli see õige otsus, nii suudeti luua maksimaalselt võrdsed tingimused, kui nii keerulistes oludes üldse võimalik,” sõnas Randalu. Pesur lisas, et kuna rajal polnud varem sõidetud ja asfaldilt puudus rehvikiht, oli pidamine parem kui märjal enamasti. “Märja raja kohta õnnestus täiesti korralikku kiirust arendada,” lisas ta.

Kvalifikatsioonis sai Pesur neljanda koha 92,5 punktiga, võitis iirlane Duane McKeever 94,5 punktiga. Randalu oli 27. kohal 86,5 punktiga. “Konkurents on äärmiselt tihe ja tase tugev, olen väga rahul, et mõlemas sõidus õnnestus teenida üle 90 punkti,” rääkis Pesur.

Paraku langes Pesur välja esimeses tandemsõidus Juha Pöytälaaksoga. “Eessõit õnnestus hästi, kuid jälitussõidus sõitsin hoidsin end liiga tagasi. Nägin, et tal tempo kõikus ja hoidsin suuremat vahet, et kindlasti autot ära ei lõhuks, mängisin n-ö pikka mängu, aga oleksin pidanud olema agressiivsem.”

Randalu jõudis välja veerandfinaali, kus tuli vastaseks sarja tituleerituim sõitja James Deane. “Väga tugev vastane, aga kindlasti mitte võitmatu,” rääkis Randalu. “Eessõit õnnestus mul hästi, kuid jälitussõidus tegin vea. Tegelikult eksis ka Deane, kuid tema viga oli siiski väiksem.”

Pesur saavutas hooaja lõikes ühe etapivõidu ja pääses kõigil etappidel põhivõistlusele. “Ühtpidi olen hooajaga rahul, kuues koht maailma ühes tippsarjas annab selleks põhjust. Teisalt oli siht kõrgemal. Liigume edasi, valmistame auto uueks hooajas ette ja tuleme tugevamana tagasi,” sõnas ta.

Ka Randalu pääses kõigil võistlustel kvalifikatsioonist edasi ja kahel korral jõudis välja veerandfinaali. “Oli nii helgemaid hetki kui tagasilööke. Kvalifikatsioonid läksid reeglina hästi, kuid tandemsõitudes juhtus tehniline probleem kõige ebasobivamal hetkel, ei olnud enam aega remondiks.”

Randalu lisas, et viimasele etapile järgneb paar nädalat puhkust ja seejärel algab ettevalmistus 2025. aasta Drift Mastersi hooajaks.

Drift Mastersi võitis soomlane Lauri Heinonen 437 punktiga, järgnesid McKeever 412 ja Deane 409 punktiga. Riikidest võitis Iirimaa 922 punktiga, Eesti oli 426-ga viies.

Oliver Randalu oli Poolas kuues. Foto: Charlie Brennikmeijer

LOE KA NEID UUDISEID:

22. June 2025

Lõuna-Eesti ralli korraldajad avaldasid katsete kaardid. Registreerimine lõpeb kolmapäeval

4.-5. juulini toimuva 23. Lõuna-Eesti ralli registreerimine on täies hoos ja korraldaja ootab kõiki Haanja lähiümbruse kuppelmaastikel Terminal autoralli...
20. June 2025

Haapsalus peetakse superautode kiirendusvõistlus

Juunikuu viimasel nädalavahetusel, 28. ja 29. juunil tulevad Kiltsi lennuväljale kokku autod ja mootorrattad Luxury Motors EDRA Nationals 2025...
20. June 2025

Toivo Asmer: räägime meist

Minu esimene nelja-aastane ametiaeg Eesti Autospordi Liidu presidendina sai 17.juunil läbi. Olen tänulik kogu EAL liikmeskonnale selle koosoldud aja...
20. June 2025

Alex Reimann naaseb Spas Prantsuse Carrera Cup sarja

Sel nädalavahetusel stardib EST1 Racingu esisõitja Alex Reimann Porsche Carrera Cup France (PCCF) hooaja kolmandal etapil maailmakuulsal Spa-Francorchamps’i ringrajal....