Drift Masters lõppes erilise võistlusega Varssavis, Eesti sõitjad kõrges mängus

Kevin Pesur sai hooaja kokkuvõttes kuuenda koha. Foto:

Kevin Pesur lõpetas drifti tippsarja Drift Mastersi hooaja kuuenda kohaga, Oliver Randalu oli hooaja lõppvõistlusel Varssavis kuues, kuid aasta kokkuvõttes 15. Mõlemad sõitjad plaanivad järgmisel aastal sarjast uuesti osa võtta.

Nädalavahetusel Varssavis Poola rahvusstaadionil sõidetud viimane etapp oli üsna eriline. Kuna tandemsõitudeks laupäeval prognoositi tormi ja paduvihma, oli ette teada, et võistluseks tuleb staadioni katus sulgeda. Suletud katus tähendab aga omakorda kehvemat ventilatsiooni ja drifivõistlusega kaasnev rehvisuits ei pääse välja. Lahenduseks oli raja kastmine võistluspäeval, sel juhul rehvitossu ei teki, ning võrdsete võimaluste huvides ka reedeses kvalifikatsioonis.

“Kahtlemata oli see õige otsus, nii suudeti luua maksimaalselt võrdsed tingimused, kui nii keerulistes oludes üldse võimalik,” sõnas Randalu. Pesur lisas, et kuna rajal polnud varem sõidetud ja asfaldilt puudus rehvikiht, oli pidamine parem kui märjal enamasti. “Märja raja kohta õnnestus täiesti korralikku kiirust arendada,” lisas ta.

Kvalifikatsioonis sai Pesur neljanda koha 92,5 punktiga, võitis iirlane Duane McKeever 94,5 punktiga. Randalu oli 27. kohal 86,5 punktiga. “Konkurents on äärmiselt tihe ja tase tugev, olen väga rahul, et mõlemas sõidus õnnestus teenida üle 90 punkti,” rääkis Pesur.

Paraku langes Pesur välja esimeses tandemsõidus Juha Pöytälaaksoga. “Eessõit õnnestus hästi, kuid jälitussõidus sõitsin hoidsin end liiga tagasi. Nägin, et tal tempo kõikus ja hoidsin suuremat vahet, et kindlasti autot ära ei lõhuks, mängisin n-ö pikka mängu, aga oleksin pidanud olema agressiivsem.”

Randalu jõudis välja veerandfinaali, kus tuli vastaseks sarja tituleerituim sõitja James Deane. “Väga tugev vastane, aga kindlasti mitte võitmatu,” rääkis Randalu. “Eessõit õnnestus mul hästi, kuid jälitussõidus tegin vea. Tegelikult eksis ka Deane, kuid tema viga oli siiski väiksem.”

Pesur saavutas hooaja lõikes ühe etapivõidu ja pääses kõigil etappidel põhivõistlusele. “Ühtpidi olen hooajaga rahul, kuues koht maailma ühes tippsarjas annab selleks põhjust. Teisalt oli siht kõrgemal. Liigume edasi, valmistame auto uueks hooajas ette ja tuleme tugevamana tagasi,” sõnas ta.

Ka Randalu pääses kõigil võistlustel kvalifikatsioonist edasi ja kahel korral jõudis välja veerandfinaali. “Oli nii helgemaid hetki kui tagasilööke. Kvalifikatsioonid läksid reeglina hästi, kuid tandemsõitudes juhtus tehniline probleem kõige ebasobivamal hetkel, ei olnud enam aega remondiks.”

Randalu lisas, et viimasele etapile järgneb paar nädalat puhkust ja seejärel algab ettevalmistus 2025. aasta Drift Mastersi hooajaks.

Drift Mastersi võitis soomlane Lauri Heinonen 437 punktiga, järgnesid McKeever 412 ja Deane 409 punktiga. Riikidest võitis Iirimaa 922 punktiga, Eesti oli 426-ga viies.

Oliver Randalu oli Poolas kuues. Foto: Charlie Brennikmeijer

LOE KA NEID UUDISEID:

30. May 2025

Baltic Time Attack sari naaseb 2025. aastal kolme etapiga kõigis kolmes Balti riigis

Pärast mitmeaastast pausi naaseb sel hooajal Baltic Time Attack sari Balti ringradadele. Sarjas toimub kolm etappi kõigis kolmes Balti...
30. May 2025

TRF44 Tartu kiirendusvõistlus avab Eesti kiirenduse karikasarja hooaja. Tulekul otseülekanne

Laupäeval, 31. mail Tartus toimuval kiirendusvõistlusel TRF44 Tartu Drag Race jagatakse esimesed punktid Eesti kiirenduse karikasarjas.  Esimene kiirenduse etapp...
29. May 2025

Nädalavahetus autospordis: kiirendus ja rallisprint Eestis, mitmed eestlased võistlevad välismaal

Eestis võisteldakse nädalavahetusel kiirenduses ning rallisprindis, MOMU avab suvehooaja ning mitmed eestlased osalevad piiritagustel võistlustel. FenixBet crosskartide rallisprindi Eesti...
29. May 2025

Alex Reimann stardib esimese eestlasena Porsche Supercup sarjas

Alex Reimann stardib sel nädalavahetusel Hispaanias esimese eestlasena Porsche Mobil 1 Supercup sarjas. Tegemist on Porsche Carrera Cup võistlussarjade...