LGT tiim saavutas Soomes ringrajasõidu Endurance Cup meistrivõistlustel teise koha

Võistlused olid kuuetunnised. Foto: LGT

LGT tiim Martin ja Allar Goldberg, Kaarel Lääne ja Mario Meister (BMW Compact) saavutas Soomes ringrajasõidu Endurance Cup kestvussõidu meistrivõistlustel hooaja kokkuvõttes teise koha.

LGT võistles Touring Car 2 (TC2) klassis, kus sõidetakse autodega, mille mootori töömaht on 2000 – 3000 cm3. Võistlussõitude pikkuseks oli 6 tundi. Kokku toimus sarjas 2024. hooajal viis etappi, millest neljal LGT osales.

Esimeseks etapiks Alastaros ei olnud auto veel võistlemiseks valmis. Teisel etapil Botniaringil oli LGT aga stardis ja tulemuseks teine koht. Kolmas etapp sõideti Virtasalmis Motoparki võistluskompleksis, kus tiim vaevles paljude tehniliste probleemidega. Mis täpselt juhtus, on kirjeldatud LGT videopäevikutes Youtube´is, kuid lühikokkuvõttena saab öelda, et mehaanikud said võistluste eel ja ajal käigukasti vahetada. Probleemide kiuste sõideti TC2 klassis välja kolmas koht.

Alastaro teisel etapil, mis toimus 15. septembril, sõideti kvalifikatsioonis välja kolmas aeg. Kuue tunni kestvussõidus suudeti end aga tihedas konkurentsis puhta sõiduga tõsta teisele kohale. Sealjuures jäi sellel etapil oma ja absoluutklassis võidust puudu vaid 17 sekundit.

Soome kestvussõidu hooaja lõpetas taas Botniaringil toimunud võistlus, mis LGT tiimi sõitjatele ka kõige enam meeldis. Tasuks taaskord teine koht, mis jättis hamba verele ja järgmisel aastal minnakse kindlasti klassi võitu püüdma.

Tiimi pealik ja üks sõitjatest Martin Goldberg vastas küsimusele, miks minna Soome ringrada sõitma, nii: “2023. aastal sai korra proovimas käidud ja veidi kogemusi omandatud. Eestis kahjuks selline väljund puudub, et ringrada nii aktiivselt ja pühendunult sõita. Soomes on radade valik väga mitmekesine. Ringrajakultuur on seal teine ja konkurents väga tihe. Saab end sõitjana tõeliselt proovile panna, kuid see on suur väljakutse ka mehaanikutele ja kogu tiimile üldse. Igal rajal on omad erilised nüansid, mis vajab erinevat auto seadistust. Kiired, tehnilised, tõusude ja langustega rajad panevad kõigi ja kõige vastupidavuse korralikult proovile.”

Radade iseloomustuseks lisas Kaarel Lääne, et: “Virtasalmi on kiire rada, Alastaro jällegi väga tehniline ning Botniaring ühendab mõlemat.“

LOE KA NEID UUDISEID:

14. July 2025

Patrick Enok / Silver Simm võitsid autoralli Soome meistrivõistluste etapi ja astusid suure sammu tiitli suunas

Möödunud nädalavahetusel sõideti Kouvolas autoralli Soome meistrivõistluste viies etapp SM O.K. Auto-Ralli. 96 võistlusele startinud ekipaaži hulgas olid Soomes...
10. July 2025

FIA Ohutusbülletään nr 51: täiendused ralli ohutusnõuetele

2025. aasta täiendused FIA Ralli Ohutusnõuetele: veekogudega seotud ohud, šikaanide profiilid, reklaamkaared, ohutusplaani rakendamine ja publikualad. Veekogudega seotud ohud...
10. July 2025

Eesti Olümpiakomitee esitles ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane. Sinna kuulub ka Estonian Next Rally Star programm

Eesti Olümpiakomitee (EOK) tutvustas täna 10.juulil Alexela kontserdimajas esmakordselt avalikkusele uut ühisrahastusplatvormi Minu Sportlane. Tegemist on Eestis ainulaadse võimalusega, mis...
10. July 2025

Nädalavahetus autospordis: Eestis rahvaralli ja mitmed Eesti sportlased võistlevad välismaal

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis Island of Pets Kihelkonna rahvaralli ning mitmed sportlased võistlevad välismaal. Reedel ja laupäeval, 11. ja 12....