Põnevus Paul Ricardi pimeduses – Parek võidutses, Raudsepp hiilgas lõpuspurdis

Paul Ricardi rajal võisteldi ka pimeduses. Pilt: ekraankuva

E-autospordi ringrajasõidu Katsviis GT Eesti meistrivõistluste etapp toimus legendaarsel Paul Ricardi ringrajal, kus sõitjad pidid toime tulema mitte ainult konkurentidega, vaid ka hämaruse ja jahtuva rajaga. Kahetunnine kestvussõit tõi kaasa põnevaid hetki ja tihedaid lahinguid.

Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 75 sõitjat, kes kõik andsid endast maksimumi, et legendaarse raja nõudlikud kurvid selgeks saada. Kokku läbiti vabatreeningutel muljetavaldavad 6949 ringi. Vabatreeningus sõitnutest kiireimaks osutus seekord Juss Parek (Audi R8 LMS GT3 EVO II).

Enne etapi algust näitas Parek oma tugevust, võites kvalifikatsiooni veenvalt oma tiimikaaslase Reno Köötsi (Audi R8 LMS GT3 EVO II) ees. Ootamatult kiireks osutus ka Max Kurg (Lamborghini Huracan EVO2), kes saavutas kvalifikatsioonis neljanda koha, lisades etapile juba stardis ettearvamatut dünaamikat. AM klassis võitis kvalifikatsiooni Siim Loog (Mercedes-AMG GT3 EVO).

Stardis suutis Kööts üllatada ja mööduda Parekust, kuid Parek ei lasknud end sellest häirida ning haaras liidrikoha juba mõne kurvi järel tagasi. Järgmise ringi alguses lükati Risto Kappet (Audi R8 LMS GT3 EVO II) spinni, mille tulemusena kukkus ta viiendalt kohalt lausa 23. positsioonile. See intsident tähendas, et Kappetil tuli alustada võimsat tagasitulekut, et sõitu päästa.

Paul Ricardi lai rajaprofiil ja pikk sirge võimaldasid rohkeid möödasõite, kuid see tõi kaasa ka pingelisi hetki. Kuna stardis oli 45 autot, tekkisid mitmel pool rajal 4–5 autost koosnevad rongid, kus iga eksimus võis tähendada mitme koha kaotust. Möödasõiduvõimalusi otsiti pidevalt ja võistlejad pidid arvestama nii konkurentide manöövrite kui ka rehvitaktikaga.

Üks suurimaid vahejuhtumeid toimus Mistrali sirgel, kui Raimo Kulli (Ford Mustang GT3) ja Eke Tom Paadi (Audi R8 LMS GT3 EVO II) kontakt lõppes sellega, et Kulli kaotas kontrolli oma auto üle ning sõitis suurel kiirusel otse seina. Tema auto sai tõsiselt kahjustada ning ta oli sunnitud boksi minema, kaotades väärtuslikku aega parandustöödele. Peale remonti naasis Kulli rajale, kuid oli kaotamas peaaegu terve ringi liidritele.

Tagumistel positsioonides toimus veel üks märkimisväärne intsident. Dmitri Tšubenko (Aston Martin V8 Vantage ) müksas esimesse kurvi pidurdades Mario Kaunist (McLaren 720S EVO), mille tulemusena Kaunis kaotas auto üle kontrolli ning tegi pirueti. Selle tõttu langes ta 22. kohalt lausa 31. kohale, kaotades väärtuslikku aega ja võimaluse parema tulemuse nimel võidelda.

Kui pool tundi oli sõidetud, tabasid Mario Haugast (Audi R8 LMS GT3 EVO II) tehnilised probleemid, mis mõjutasid tema tempot ja stabiilsust rajal. Tavapäraselt kindlalt sõitev Haugas oli sunnitud paar korda raja kõrvalt lisa võtma, mis ei ole tema puhul tavaline. Lõpuks osutusid probleemid liiga tõsiseks ning Haugas pidi sõidu katkestama.

Strateegia mängis selles sõidus suurt rolli ning Silver Jõffert (Lamborghini Huracan EVO2) oli esimene tippsõitjatest, kes otsustas boksi tulla. Tema varajane peatuse otsus oli teadlik käik, et vältida undercutti konkurentidelt, kes oleksid temast varem boksi tulles saanud värskemate rehvide eelise.

Sõit muutus veelgi nõudlikumaks, kui õhtuhämarus muutus täielikuks pimeduseks. See tähendas, et auto esituled ja strateegiline tarkus mängisid võtmerolli – mõned sõitjad suutsid sellest olukorrast kasu lõigata, teised aga pidid riskantsete manöövritega nähtavust kompenseerima.

Peale boksipeatuste lainet ei toimunud esikolmikus suuri muudatusi – Parek, Kööts ja Laiksoo jätkasid omas tempos. Kuid tagapool olid muutused märgatavamad.

Kappet, kes oli varem kukkunud 23. kohale, suutis tugeva sõiduga tõusta juba 12. positsioonile, hoides elus lootuse korralikule tulemusele.

Umbes kümme minutit enne lõppu toimus veel üks kontakt Rudi Reinkorti (BMW M4 GT3) ja Andro Halliko (Ford Mustang GT3) vahel, mille tulemusena Halliko tegi spinni ning langes 15. kohalt 20. kohale. See intsident rikkus tema võimaluse lõpetada heal kohal.

Samal ajal tõusis esile Gert Raudsepp (Audi R8 LMS GT3 EVO II), kes näitas peale boksipeatust silmapaistvat tempot. Ta suutis mööduda Kurest ning lähenes iga ringiga kolmandat kohta hoidvale Laiksoole. Kurg seejuures hoidis Raudsepa tempot ja püsis tema tuules, lootes viimasel hetkel ise Laiksood rünnata.

Kui võidusõidu lõpp hakkas paistma, suutis Raudsepp viimasel minutil mööduda Laiksoost, kes oli pikalt hoidnud kolmandat kohta. Laiksoo rehvid olid ilmselgelt rohkem kulunud ning ta kaotas samas lahingus veel ühe koha, kui Kurg leidis samuti võimaluse mööduda.

Lõpuks suutis Parek ületada finišijoone esimesena, noppides väärtusliku võidu. Kööts lõpetas teisena, olles terve sõidu uhkes üksindudes sõitmas. Kolmanda koha haaras lõpuks Raudsepp, kes kasutas suurepäraselt oma rehvieelist. AM klassivõidu võttis Loog, poodiumile jõudsid veel Miko Niinemäe (Mclaren 720S EVO) ja Jörgen Kursk (Ford Mustang GT3).

Paul Ricardi etapp tõestas taas, kui tasavägine ja ettearvamatu Katsviis GT Eesti Meistrivõistlused 2025 sari võib olla. Suured strateegilised otsused, ootamatud tehnilised probleemid ning rajal toimunud kontaktid muutsid sõidu pingeliseks algusest lõpuni.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt siit, lisaks saab vaadata ka etapi pildigaleriid.

Kas järgmine etapp toob uue võitja või suudab Parek oma edu jätkata? Seda näeme juba järgmisel etapil, mis sõidetakse kõrbesse ehitatud Circuit of the Americas ringrajal.

Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.

LOE KA NEID UUDISEID:

23. February 2025

Romet Jürgenson / Siim Oja teevad Briti meistrivõistluste hooaja avastardi juba täna

Täna, 23. veebruaril antakse Inglismaal Beverleys start Briti autoralli meistrivõistluste avaetapile East Riding Stages Rally. Võistlusele startiva 164 ekipaaži...
22. February 2025

FOTOD. Põneva lõpu saanud Otepää Talveralli võitsid Priit Koik / Alari-Uku Heldna

Laupäeval, 22. veebruaril sõideti Otepää, Kanepi ja Kambja valla teedel Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste teine ja sprintralli Eesti karikavõistlustel...
21. February 2025

Kuidas jälgida Otepää Talverallit?

Laupäeva, 22, veebruari hommikul kell 10.00 antakse Otepääl Tehvandi Spordikeskuse eest start Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste hooaja 2025 teisele...
20. February 2025

Nädalavahetus autospordis: Otepää ralli, drift, sprindid ja e-sport

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis rallis, driftis, sprindis ning e-autospordis. Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad laupäeval Otepää Talveralliga. Võistlus avab ühtlasi...