Ralf Aron saavutas kuumades oludes peetud Suzuka 1000 kilomeetri sõidus kümnenda koha

49th SUZUKA 1000km - Intercontinental GT Challenge Round 4 - Foto: Gruppe C Photography; #77 Mercedes-AMG GT3 EVO, Mercedes-AMG Team Craft-Bamboo Racing: Kakunoshin Ohta, Maximilian Goetz, Ralf Aron

Kõrge õhutemperatuur ja suur õhuniiskus muutsid Suzuka ringrajal toimunud 1000 km sõidu võistlejate jaoks keeruliseks. Rasketes oludes saavutas Ralf Aron koos meeskonnakaaslastega kümnenda koha.

Suzuka 1000 kilomeetri sõit kuulub kõrgelt hinnatud Intercontinental GT Challenge sarja.

Ralf Aron sõitis võistlusel Mercedese poolt toetud Craft-Bamboo Racing meeskonnas. Lisaks eestlasele kihutasid Mercedes-AMG GT3 autoga ka 2021. aasta DTM sarja meister Maximilian Götz ja jaapanlane Kakunoshin Ohta.

Kvalifikatsioonis jagati stardikohad kõigi kolme sõitja parimate ringiaegade keskmise tulemuse järgi. Kahjuks pidid Ralf ja tema meeskonnakaaslased leppima alles 28. stardikohaga, sest jaapanlase kiireima ringi aeg tühistati.

„Vabatreeningutel oli autoga väikseid probleeme, aga kvalifikatsiooniks saime selle siiski korda,“ kommenteeris Ralf. „Ma ise ei saanud tiheda liikluse tõttu väga head aega, aga Götz sõitis välja teise aja. Kahjuks aga tühistati Ohtal parim ringiaeg, sest ta rikkus teadmatusest reegleid, ja sisuliselt läks arvestusse vaid tema soojendusringi aeg ning nii alustasime alles 28. kohalt. Lisaks on tulemuste põhjal autodele lisatavad kaalud Mercedese puhul jätkuvalt paigast ära ning meie autod jäävad BMW-le ja Porschele alla.“

Võistlust alustas Aron, kes sõitis kahe tunni pikkuse topeltvahetuse, mis osutus tõeliseks katsumuseks, sest Mercedes-AMG GT3 autol ütles üles sõitjateruumi jahutus. Ralf tõstis oma meeskonna seitsmendale kohale, Götz tegi samuti hea sõidu ning meeskonnal oli võimalus ka ettepoole tõusta, aga lõpuks tuli ikkagi 10. koht.

„See oli kindlasti mu elu raskeim topeltvahetus, sest jahutuse rike muutis olud autos sedavõrd kuumaks, et kui ma lõpuks välja sain, siis võitlesin paarkümmend minutit sellega, et mitte pilti tasku panna,“ selgitas Ralf. „Sama juhtus ka meie jaapanlasega, kes viimased veerand tundi enne finišit oli autos minestamise äärel. Pidime ta lõpuks ka autost välja aitama. Meie võistkonna teisel Mercedesel oli sama probleem ja selle meeskonna sõitja Ben Barnicoat viidi pärast võistlust kiirabiga haiglasse. Kokkuvõttes oli siiski positiivne see, et sain PRO-klassi autos võistelda. Kuigi oli äärmiselt raske nädal, olin väga motiveeritud.“

Eelseisval nädalavahetusel seisab Ralf Aronil ees International GT Open sarja etapp Barcelona ringrajal.

LOE KA NEID UUDISEID:

3. November 2025

FOTOD ja VIDEO. Raassilla Karika kuuendal etapil osales üle 120 sõitja, Marten Muld võitis kaks krossifinaali

Rahvakrossi ja krossisprindi Raassilla Karika kuuendal etapil Raassilla rallikrossirajal osales 121 võistlejat. Marten Muld saavutas krossis kaks esikohta. Varasemalt...
31. October 2025

Talvar võidutses e-autospordi ringrajasõidu COTA etapil, Kööts ja Janis poodiumil

EVAL SFL Eesti meistrivõistlused jätkusid Ameerika Ühendriikides, kus sõitjad võtsid sel korral mõõtu Circuit of the Americas’i rajal. Tehniline ja...
30. October 2025

Nädalavahetus autospordis: Eestis rahvakross ja e-sport, eestlased osalevad maratonrallil

Nädalavahetusel sõidetakse Eestis rahvakrossi ja jätkub e-autospordi meistrisari. Mitmed eestlased osalevad Tuneesia maratonrallil. Rahvakrossi ja krossisprindi Raassilla Karika kuues...
29. October 2025

EAL-i aastagala toimub 17. jaanuaril Tallinnas

EAL-i aastagala toimub laupäeval, 17. jaanuaril 2026 Tallinnas Unibet Arenal. Lisaks paremate autasustamisele kuulutatakse välja Eesti aasta auto 2026....