E-autospordi Katsviis GT sari jätkus vihmase Silverstone etapiga – Parek võidukas

Silverstone´i sõit toimus vihmas. Pilt: ekraanikuva

E-autospordi Katsviis GT Eesti meistrivõistlused jätkusid Silverstone’i ringrajal. See 5,891 km pikkune rada, tuntud oma kiirete kurvide ja tehniliste sektorite poolest, pakkus seekord erilise väljakutse – kogu võistlusnädalavahetuse jooksul kimbutas sõitjaid vihm, mis muutis rajatingimused üha keerulisemaks.

Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 68 sõitjat, kes kõik andsid endast maksimumi, et legendaarse raja nõudlikud kurvid ja muutlikud olud selgeks saada. Pidev vihmasadu muutis ringiaegade leidmise keeruliseks, kuid sellest hoolimata läbiti kokku muljetavaldavad 5807 ringi.

Vabatreeningus sõitnutest kiireimaks osutus seekord Gert Raudsepp (Audi R8 LMS GT3 EVO II). Võistlusnädalavahetus koosnes kahest sõidust: 15-minutilisest sprindist ja 60-minutilisest põhisõidust. Juba kvalifikatsioonis said sõitjad aimu, kui keeruliseks see etapp kujuneb – Silverstone’i kuulus kurvilõik nagu Maggots ja Becketts nõudsid vihmas ülitäpset roolikeeramist ning ettevaatlikku kiirendamist. Ootas ees tõeline osavuse ja taktikamäng, kus igal eksimusel oli oma hind.

Sprindisõidu keerdkäigud ja üllatused

Vihmastes tingimustes toimunud sprindi kvalifikatsioon pakkus sõitjatele vaid ühe võimaluse kiire ring kirja saada. Absoluutarvestuses näitas parimat minekut Juss Parek (Audi R8 LMS GT3 EVO II), kellele järgnes Reno Kööts (Audi R8 LMS GT3 EVO II), kindlustades TCM Katsviisile esireast stardi mõlema autoga. Kolmandaks kihutas Kevin Korjus (Ford Mustang GT3), kelle ring tagas talle tugeva lähtekoha sprindisõiduks.

AM-klassis oli parim Romet Reisin (Mercedes-AMG GT3 EVO).

Mõlemad TCM Katsviisi sõitjad said stardist hästi minema ning esimesed ringid möödusid suuremate vahejuhtumiteta Paar ringi hiljem üritas Rene Kopso (Aston Martin V8 Vantage) Vale sirge järgses kurvis oportunistlikult mööda sõita Janar Tiitusest ( Porsche 911 (992) GT3 R ), mis ka õnnestus, kuid järgmisse kurvi oli tal kehv välja kiirendus ja sealt tekkis olukord, kus Kaspar Koorits (Ferrari 296 GT3) sõitis tagumise kaitseraua sisse, misjärel Kopso kaotas kontrolli ja lendas seina, lõhkudes sellega auto. Joosep Laiksoo (Audi R8 LMS GT3 EVO II) üritas rünnata Brooklands kurvi jõudes Risto Kappetit ( Audi R8 LMS GT3 EVO II ), kuid ei suutnud möödasõidu võimalust ära kasutada, kuna kaotas märjal rajal auto üle kontrolli.

Johannes Moor ( Audi R8 LMS GT3 EVO II ) alustas rünnakut Andro Halliko ( Ford Mustang GT3 ) vastu Village kurvi sisenedes ja sai hetkeks mööda, kuid The Loopist välja kiirendades tegi Halliko vasturünnaku. Wellingtoni sirgele jõudes avanes võimalus ka Raimo Kullile ( Ford Mustang GT3 ), tekkis olukord, kus kolm autot sõitsid kõrvuti, lähenedes Brooklandi kurvi läheb Kullil pidurdusmaal natuke pikaks, millega said mööda Halliko ja Moor, seejärel toimus väike kontakt Moori ja Kulli vahel.

Sellele järgnevas kurvis läks Hallikol pikaks, mis avas Kullile omakorda võimaluse, kes liikus ideaaltrajektoriil ja stardisirgele minnes tõusis ta 15. kohale. Korjus möödus Köötsist ja seejärel hakkas Raudsepp Köötsi kohta ründama. Stowe kurvi siseneti kõrvuti, kuid Kööts suutis järgnevatel kurvidel oma positsiooni kindlalt kaitsta. Parek võitis sprindisõidu, hoolimata sellest, et viimasel ringil tuli tal kütust säästa. Korjus lõpetas teisena, kuid lõppu hetkedel tõusis Raudsepp kolmandaks, möödudes kütust säästnud Köötsist.

AM klassi sprindisõidu võidu noppis Reisin, teiseks tuli Kulli ja kolmandana lõpetas Armo Karu (Aston Martin V8 Vantage)

Keerulised olud ja dramaatilised hetked toovad Parekile võidu, Kulli liidriks AM klassis

Jätkuvalt märgades oludes toimunud 10-minutilises põhisõidu kvalifikatsioonis näitab parimat minekut taas Parek. Korjus alustab teiselt kohalt, samas kui Euronicsi meeskonna sõitjad stardivad teisest reast. AM-klassis on kiireim Rene Suuk ( Porsche 911 (992) GT3 R ).

Stardist saab Parek kenasti minema, jõudes esimesse kurvi kindlalt enne Korjust. Tagapool ei mahu Kappet rajale ja ta peab võtma rajaäärest lisa. Järgmises kurvis ei suuda Raudsepp samuti rajale mahtuda. Nende taga olevad Moor ja Koorits põrkavad kokku Chapeli kurvist väljudes.

Hangari sirge lõpus tekib kontakt Raudsepa ja Laiksoo vahel, mille tulemusena panevad nad oma küljed kokku, sellega kukub Raudsepp esikümne lõppu. Rain Laupa ( Mclaren 720S EVO ) lükatakse järgnevas kurvis rajale risti. Pärast keerulist ja olukordade rikast avaringi on võistlejate vahel tekkinud vahed.

Kõik püüavad kiiresti kohaneda muutuvate tingimustega ning hakata oma positsioone parandama 20 minuti möödudes on Raudsepp, kes koges keerulist avaringi, jõudnud 6. kohal sõitvale Martin Seppamile ( BMW M4 GT3 ) järgi, kellest ta ihkab mööduda. Samal ajal paneb Kööts tiimikaaslase Laiksooga küljed kokku ja tõuseb sellega kolmandale kohale.

Pikka aega on Reisin sõitnud Erik Papsteli (Mclaren 720S EVO) taga, aeg-ajalt end näidates, kuid pole veel otsustavat möödasõitu sooritanud. Heitlus käib 17. koha nimel. Järjepanu sooritavad võistlejad kohustusliku boksipeatuse. Martin Ventsel (Lamborghini Huracan EVO2), boksi sisenedes, vajutab pidurid liiga järsult, blokeerides rattad ja põrutab vastu seina, kaotades sellega väärtuslikke sekundeid. Viimaste seas tuleb boksipeatust sooritama Parek, kelle edu tol hetkel oli juba üle minuti.

20 minutit enne sõidu lõppu toimub kontakt Seppami ja Kappeti vahel, mille järel viimane teeb spinni ja langeb 7. kohale. Kogu sõidu vältel Mario Vendla (Mercedes-AMG GT3 EVO) Mercedese tagumist osa uurinud Mario Haugas (Audi R8 LMS GT3 EVO II) saab lõpuks mööda ja on suundumas koju 9. koha punktidega. Mõni ring hiljem hakkab Raudsepp Seppamit ründama, kuid Seppam suudab need rünnakud edukalt tõrjuda. Mõned kohad tagapool ihkab Tiitus Vendla kohta, kes kaotas oma positsiooni Haugasele vaid mõned ringid varem. Tiitus üritab möödasõitu, kuid teeb poolspinni, samal ajal kui Raudsepal õnnestub lõpuks Seppamist mööda saada.

5 minutit enne lõppu jääb Gabriel Veide (Mclaren 720S EVO) pidurdamisel hiljaks, mis viib ta rajalt välja, kaotades sellega kolm kohta. Samal ajal jätkab Tiitus Vendla pingsat rünnakut. Parek võtab põhisõidu võidu, edestades Korjuse ja Köötsi.

AM klassis tuli põhisõidu võitjaks Kulli, teiseks Suuk ja kolmandana lõpetas Miko Niinemäe (Mclaren 720S EVO).

Mitteametlikel andmetel kogus TCM Katsviis (Kööts, Parek, Laiksoo) sel korral 176 punkti, teisena kogus enim punkte Torpedo Boyz (Korjus, Haugas, Moor) 154 punkti ja kolmandana kogus enim punkte Euronics STR (Kappet, Raudsepp, Reinkort) 146 punkti.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt siit.

Järgmine etapp viib Katsviis GT Eesti Meistrivõistlused 2025 sarja kuulsale Indianapolis Motor Speedway’le, kus toimub 2-tunnine kestvussõit. Indianapolis on alati ettearvamatu, täis põnevaid ja dramaatilisi hetki, mistõttu ootab meid kindlasti põnev ja pingeline võistlus!

NB! Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.

LOE KA NEID UUDISEID:

31. March 2025

Martin Juga saavutas Portugalis kaks poodiumikohta

Martin Juga (LifeLive TN11) saavutas Portugalis Montalegre rajal toimunud Rally X Euro- ja Lõunaliiga kahel esimesel etapil crosskartide klassis...
31. March 2025

Ringrajasõitjad Sten-Dorian Piirimägi ja Ruben Volt olid Hispaanias edukad

Nädalavahetusel toimunud Hispaania TCR meistrisarja teisel etapil Motorland Aragoni ringrajal olid edukad Eesti autosportlased Sten-Dorian Piirimägi ja Ruben Volt....
31. March 2025

FOTOD ja VIDEO. Marko Muru alustas crosskartide rallisprindihooaega võidukalt

Marko Muru võitis Riias toimunud FenixBet crosskartide rallisprindi Eesti meistrivõistluste avaetapi. Bikerneiki auto- ja motoringrada ning kardi- ja rallikrossirada...
31. March 2025

Ragnar Veerus Rotax Winter Series’i teine; Loomets uuel Itaalia-sarja võitlusel teine

Itaalias Viterbo kardirajal lõppenud Rotax Euro Trophy Winter Series’i kokkuvõttes tõusis poodiumi teisele astmele Ragnar Veerus. Viimane osavõistlus kujunes...