FIA World Cup Eesti valikvõistluse võitsid Aston Asmer ja Robin Särg

Klassi OK-N poodium. Foto: erakogu

20. juulil võisteldi esmakordselt Eestis FIA uutes kardispordiklassides OK-N ja OK-N Junior ja ühtlasi selgitati ka võistlejad, keda Eesti Autospordi Liit nomineerib osalemaks neis võistlusklassides teistkordselt toimuvale FIA World Cup’ile.

OK-N ja OK-N Junior on FIA poolt ellu kutsutud rahvuslikud võistlusklassid, mille eesmärk on püüelda tänase autospordi suuremate sihtide – tugevam konkurents läbi võrdsemate võistlusvõimaluste ja madalama kulutaseme – suunas nii rahvuslikul tasandil kui ülemaailmselt.

“Aastate vältel oleme näinud, et pärast Mini klassis võistlemist kaob kardispordist arvestatav hulk noori ja perspektiivikaid sportlasi,” lausub EAL kardispordi alakomitee juht Mart Liiksaar. “Osalt on see loomulik, sest baasoskuste omandamise järel siirdutakse mõnele teisele autospordialale, kuid tihtilugu on põhjuseks kulutuste maht, mis on vajalik spordiala tipptasemel harrastamiseks. FIA poolt on selle probleemi lahendamiseks loodud eeldatavalt oluliselt taskukohasemad võistlusklassid, EAL omalt poolt oli esmakordselt toimunud valikvõistluste puhul valmis lisama nn capped-cost põhimõtte – kõigile samadel ja juhusliku valiku tingimustel toimivate loosimootorite nõude. Nii oli kõigile osavõtjatele tagatud ja ühtaegu ka kohustuslik võistlemisel kasutada ühe tarnija (Macháč Motors s.r.o.) mootoreid.”

Valikvõistlus tõestas kontseptsiooni tugevust: OK-N ja OK-N Junior mootorite sooritusvõime on väga lähedane senistele OK ja OK Junior mootoritele. Aravete kardirajal mõõdeti erinevust nn vastavate vanade klasside rajarekordite suhtes vaid 0,2-0,3 sekundiga. Lisaks kiirusele näitasid moortorid ka väga ühtlast võimekust ja esimestes sessioonides võistlusrivi esimese ja tagumise sõitja vahel haigutanud poolesekundiline erinevus ringiajas kahanes jõudsalt iga sõiduga, mille käigus seni Rotax-klassidega tuttavad võistlejad neile võõra tehnikaga kohanesid. Viimases võistlussõidus jäi OK-N klassi võistlejate parimate ringiaegade erinevus juba vähem kui kahe kümnendiku sisse, mis kõneleb ühtaegu nii mootorite kui sõitjate heast tasemest.

OK-N klassis osalenud sõitjate vahel käis armutu lahing, sest potentsiaalselt kolmele FIA World  Cup pääsmele kandideerijaid oli täpselt poole enam kui pääsmeid. Kolme võistlussõidu kokkuvõttes kvalifitseerusid vastavale paremusjärjestusele klassis OK-N Robin Särg, Rodion Gurjanov ja Fernando Paimre, OK-N Junioris saab võimaluse Eesti esindamiseks Aston Asmer.

Mart Liiksaar pidas võistlust kordaläinuks: “Hea meel on tõdeda, et rahvusvahelise tiitlivõistluse ambitsiooniga sõitjaid meil jätkub ja usun, et Eesti saab olema maailma tippkonkurentsis väärikalt esindatud. Kuid ennekõike on hea meel tõdeda, et uus kontseptsioon ilmutas elujõulisust ja andis kindlustunde juba varem langetatud otsuse – ümberlülitumine OKN-klassidele alates järgmisest hoojast – suhtes. Masinad on kiired, töökindlad ja võrdsed. Ja loodetavasti suudame järgmiseks aastaks panna koostöös Eesti Autospordi Liiduga kokku pakkumise, mis toob Eesti meistrivõistluste uutesse võistlusklassidesse hulgaliselt noori ja perspektiivikaid kardisportlasi, kellele edukas osavõtt kohalikest meistrivõistlustest avab ukse rahvusvahelisele tasandil”

EAL juhatuse esimees Janis Kaal lisas omalt poolt: „Soovin tänada kõiki, kellega koostöös õnnestus valikvõistlus edukalt läbi viia: Aravete kardiraja peremeest Margus Leesmaad, Macháč Motors abivalmis kollektiivi, endiseid ja praeguseid noori kardisõitjaid, kes korralduses kaasa lõid, alakomitee juhti Mart Liiksaart ja loomulikult alati töökat RacePlanneri noort kollektiivi, kelle panuseta võistluste heatasemelist läbiviimist enam ette ei kujutagi. Eraldi tahan tänada ja tõsta esile kõiki osavõtnuid, kes näitasid üles julgust ja spordimehelikkust nii rajal kui raja kõrval. Olgugi, et panused olid kõrged ja omavahel kingitusi ei tehtud, jäädi üksteise suhtes rajal lugupidavaks ja raja kõrval abivalmiks. Selline olgugi tänane Eesti autosport!“

EAL kardispordi alakomitee koostöös korraldajaga tegeleb OK-N ja OK-N Junior klasside tehniliste tingimuste täpsustamisega eelolevaks hooajaks. „Püüame potentsiaalsete osavõtjate jaoks anda võimalikult selge arusaama ja kindlustunde järgmiste aaste vaates niipea kui võimalik. Oluline on seejuures saavutada üksmeel naaberriikidega, et loodava võisltusklassi geograafia saaks ulatuslik, võistlusvõimalusi jätkuks ning konkurents kujuneks võimalikult tihedaks. Capped-cost põhimõte on jätkuvalt aktuaalne, sest soovime kardisporti viia nii suure hulga harrastajateni kui meie tänased olud vähegi võimaldavad,“ kinnitas Mart Liiksaar.

OK-N Juniori parim oli Aston Asmer. Foto: erakogu

LOE KA NEID UUDISEID:

22. juuli 2025

Suure Maasturite Suvesõidu vabaklassi võitja Tarvi Noorma: edu tõi vastupidav tehnika ja olude tundmine

Suurel Maasturite Suvesõidul esmakordselt klassivõiduni jõudnud Tarvi Noorma / Karl Eric Kullasepp sõitsid raske raja läbi suuremate tehniliste probleemideta...
22. juuli 2025

FOTOD. Kardispordi Eesti meistrivõistluste etapil Aravetel osales ligi 120 võistlejat

Kardispordi Eesti meistrivõistluste neljas etapp peeti Aravete kardirajal. Starti tuli 117 osavõitjat, nende seas mitmeid välisriikide piloote, kuid enamiku...
21. juuli 2025

Romet Reisin teise kohaga lõppenud Palanga kestvussõidust: väga keeruline võistlus

Leedus Palangas toimunud 1006 kilomeetri sõidu GT4 klassi teise ja üldjärjestuse üheksanda kohaga lõpetanud Porsche Latvia Racing Teami liige...
21. juuli 2025

Kardisportlane Ragnar Veerus saavutas Rotax International Trophy’il üheksanda koha

Ragnar Veerus tõusis Prantsusmaal peetud Rotax International Trophy’i finaalis kümme kohta ja finišeeris üheksandal positsioonil. Le Mans’i kardirajal peeti...