30. juubelit tähistav Tallinna ralli lubab põnevaid lahinguid

Reedel kell pool seitse õhtul stardib esimene võistlusauto Tallinna Lauluväljakult 30. Tallinna Ralli esimesele kiiruskatsele. Teisele Eesti autoralli meistrivõistluste etapile registreerus kokku pea 100 meeskonda, kui suur on täpne startijate arv, saab selgeks enne starti. Ikka on nii, et keegi ei jõua masinat valmis, või tulevad muud asjad vahele, kuid suuri muutusi vastu tulla ei tohiks.

Vaadates osalejate nimekirja, on selge, et asjad lähevad põnevaks. WRC auto olemasolu eest Tallinna rallil vastutavad Georg Gross ja Raigo Mõlder, kelle eesmärgiks tänavu Eesti autoralli absoluutarvestuse meistritiitel. Mehed käisid sarnaselt teistega hoogu kogumas Saaremaa rallisprindil, mille nad võitsid. Kindlasti on Ford Focus WRC autol sõitvad Gross ja Mõlder ühed suursoosikud Tallinna ralli üldvõidule.

Klassis N4 on olukord läinud veelgi põnevamaks, Tallinna ralli esimese stardinumbri all rajale minev Ott Tänak pole Eesti rallidel sõitnud alates 2011 aasta Saaremaa rallist. Viimane ralli oli Otil eelmise aasta novembris sõidetud Kataloonia ralli, seega paus on sõidus sees olnud. Tänaku kaardilugejaks on Karl Kruuda kõrvalt tuntud Martin Järveoja ja autoks Subaru Impreza, mis saanud Oti Ralliklubis põhjaliku ettevalmistuse. Oti osalemine annab teistele N4 sõitjatele hea võimaluse ennast temaga võrrelda ja on teada, et see pole Tänaku plaanides ainus Eesti MV etapp.

Meistrisarja liidrid Timmu Kõrge ja Erki Pints, kes Võrust võtsid maksimumi on tahtmist täis samas stiilis jätkata. Kõrge sõidab Tallinna rallil MM-Motorsport meeskonna ridades ja nende Mitsubishi sai peale tõsist talvehooaega ettevalmistuse Subarute ja Fordide pühamus MM-Motorspordi boksis. Tallinna ralli eel tegi Timmu koos peasponsori Kaido Kaubiga kaasa Saaremaa rallisprindi. Mait Maarendi Mitsubishi Lancer EVO X masinaga sõites sai ta seal neljaveoliste neljanda koha. Lisaks sellele test Kehalas, kus näpunäiteid oli jagamas ka Markko Märtin. N4 klassi kolmandal kohal olevad Egon Kaur ja Erik Lepikson on võrreldes Võrumaa talveralliga vahetanud autot, senise Navitrolla maaliga kaunistatud Subaru Impreza on välja vahetanud uuem Mitsubishi Lancer EVO X. Autoga harjumiseks on tehtud nii test kui saadud Saaremaa rallisprindil Grossi järel teine koht. Rainer Aus ja Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer EVO 9) olid samal võistlusel kolmandad.

Roland Murakas ja Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO X) on samuti näidanud head kiirust, peale esimest etappi on mehed N4 klassi neljandal kohal. Markus Abram ja Rein Jõessar olid oma N4 klassi debüüdil Võrus kuuendad ja enne Tallinna rallit on nende Mitsubishi Lancer EVO X saanud Markuse sõnul saanud veel paremaks. Lisame siia juurde veel Siim Plangi ja Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO 9) ning eelmise aasta Tallinna Ralli võitjad Aleksei Lukjanuki ja Raul Jeets ning Andrus Toomi (Mitsubishi Lancer EVO X) ja veel paljud teised, misjärel saab öelda, et konkurents selles klassis on väga tihe.

Kindlasti on huvitav jälgida, millega saab hakkama Tallinna rallil soomlane Jukka Hiltunen koos Tapio Suomineniga, kes kaarti lugenud teiste hulgas nii WRC kui IRC rallidel Toni Gardemeisterile. Autoks neil Soome meeskonna Printsport Ford Fiesta S2000 ja klassiks R4.

Martin Kangur koos Andres Otsaga on stardis R3 klassi Honda Civic Type-R masinaga, kaheveoliste A, N ja R klassi meistrisarja klassi juhatav Kangur soovib kindlasti võtta ka Tallinnast maksimumpunktid. Kuid nagu see Võrus selgeks sai, ei tule midagi lihtsalt. Sander Siniorg ja Cristen Laos (Honda Civic Type-R N3) näitasid vaatamata pisut lahjemale autole kõvasti hambaid ja Sander on näidanud juba varem, et suudab Tallinna ralli teedel kiirelt liikuda. Saaremaa rallisprindil oli just tema kiireim kaheveoline auto. Konkurentsi lisavad Rainer Rohtmets ja Rivo Hell (Citroen C2 R2 Max), Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk (Ford Fiesta R2), Kristo Subi ja Teele Sepp (Honda Civic Type-R) ja paljud teised. Omajagu põnevust lisab sellesse klassi Sander Pärn koos Ken Järveojaga, kes tänavu osalevad JWRC sarjas. Soome meeskonna Katap Racing Fiestaga teevad mehed kaasa terve Eesti meistrisarja.

Rahvuslikus E-rühmas said avaetapilt maksimimpunktid Ago ja Kalle Ahu (BMW M3), Lembit Soe ja Ahto Pihlas (Toyota Starlet) teised ja kolmandad Steven Viilo ning Taivo Tuusis (Toyota Starlet). Viilot Tallinnas stardis ei ole, kuid oma avaetapi ebaõnnestumise tahavad heastada Einar Laipaik ja Siimo Suvemaa (BMW M3), silm tuleb peal hoida avaetapi katkestanud Andrus Vahil ja Alo Ivaskil (BMW M3). Argo Kuutok (BMW M3) võitis Saaremaa rallisprindi kaheveoliste ralliautode arvestuses, jättes selja taha ka Ahud ja on seega kindlasti mees, keda Tallinna rallil jälgida maksab. Ning heameel on taas rajal näha BMW M3 roolis Renee Pohla, kelle kaardilugejaks Sven Raid.

Tallinna rallilt ei puudu ka veoautod, kokku on neid registreerunud neli ja kindel soovitus on ka need vägevad masinad raja ääres ära oodata.

Tallinna ralli start antakse täna kell 18.30 esimese katsega Tallinna Lauluväljakul, misjärel ootab ees kell 19.43 Ruila katse ja siis kell 20.06 Laitse Rally Park. Laupäeva hommikul alustatakse kell 8.58 Vasalemma katsega. Pikem hoolduspaus (50 min) on Laitse Rally Pargis algusega kell 12.55, millele eelneb sealsamas sõidetav publikukatse algusega kell 11.45. Ralli finiš on kell 18.00 Laitse Rally Pargis.

Pealtvaatajatele on tasulised katsed Lauluväljak ja Laitse Rally Park, viimases on ka hooldusala, kus pealtvaatajatele hulga meelelahutust ja toitlustus. Lauluväljaku katse maksab 7 eurot, kooliõpilased 3 eurot. Kui soetada sealsamas ka 10. ja 11. mail kehtiv pääse LaitseRallyParki, on hind kokku 15 eurot. LaitseRallyPargis kohapeal on pileti hinnaks 10 eurot, pilet kehtib mõlemal päeval. Alla 12-aastased lapsed pääsevad LaitseRallyParki tasuta! LaitseRallyParki tulles saab auto parkida pealtvaatajatele mõeldud parklasse. Parkimistasu on 1 euro auto kohta.

Foto: Indrek Allik

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas