Arctic Lapland Rally võitis Juha Salo, eestlastest oli parim Timmu Kõrge

Reedel ja laupäeval Rovaniemis sõidetud Arctic Lapland Rally võidu võtsid Juha Salo ja Marko Salminen. Nende edu ei vääranud ka kahe ja poole minutiline ajakaristus. Nimelt vahetasid nad oma Mitsubishi Lancer EVO X käigukasti ja ei mahtunud etteantud hooldusaega. Soomlased võisid endale seda lubada, sest liidrikohal olnud Andreas Mikkelsen ja Mikko Markkula lõhkusid Škoda Fabia S2000 rehvi ja kaotasid aega üle nelja minuti. Siiski suutsid nad ennast sõita ralli teisele kohale.

Esimese päeva üheksandal kohal lõpetanud Roland Murakas ja Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO 9) olid teise päeva esimesel katsel kuuendad, kuid järgmisel katsel tuli neil tutvust teha Lapimaa lumevallidega. Kuna lumi oli meestele sõna otseses mõttes rinnuni, siis ei õnnestunud autot kahe meetri kaugusel olevale teele tagasi saada ja kirja läks kahjuks katkestamine.

Laupäeva esimesel katsel tegid vallidega tutvust ka Raul Jeets ja Andrus Toom (Mitsubishi Lancer EVO X), kellel kulus auto hangest väljakaevamisele oma poolteist tundi. Järgnevale katsele küll jõuti, kuid startida tuli tagantpoolt ja nii sai proovida ka ühest autost möödasõitu. Ka sellel katsel oli meestel üks spinn. Peale lühikest publikukatset jäi meestel ralli pooleli, ametliku põhjusena ajakanalisse mitte mahtumine. Vaatamata kõigele oli Jeets oma esimeselt Arctic Lapland Rally’lt saadud kogemustega rahul, uue autoga sai sõita pea 170 katsekilomeetrit, mis on heaks ettevalmistuseks enne uue nädala EM-etappi Lätis.

Esimesel päeval hange jäänud Timmu Kõrge ja Erki Pints (Mitsubishi Lancer EVO 9) jätkasid teisel päeval superralliga. Katsetel näidati head tempot, sõites stabiilselt esikümne aegu, päeva viimasel, 48 kilomeetrisel katsel oli neil viies aeg, kaotades katse võitnud Mikkelsenile 1.10,2. Arctic Lapland Rally kokkuvõttes kuulus neile neljaveoliste klassi 11. Koht, absoluudis oli nende koht sama, mis aasta tagasi – 12. Nimelt mahtus nende ette veel klassi 2WD-R kiireim Joonas Lindroos, samas klassis sõitnud Rainer Rohtmets ja Rivo Hell (Citroen C2) olid oma Arctic Lapland Rally debüüdil selle klassi kaheksandad, kaotades Lindroosile pea 10 minutit.

Foto: Printsport

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas