Eesti autoralli meistri-ja karikavõistluste teemal

Margus Kiiver

foto: Maanus Purga

Aastal 2013 on Eesti autorallis sisse viidud mitmed muudatused. Üheks aasta alguses enim kõneainet pakkunud teemaks on olnud meistrivõistluste ja karikavõistluste etapid. Varasematel aastatel on Eesti autoralli karikavõistlused toimunud Eesti autoralli meistrivõistluste etappide raames, sellel aastal on aga meistri-ja karikasarjad löödud lahku.

EAL rallikomitee otsusel loodi Eesti autoralli karikavõistluste sari, mille sees sõidetakse ka Eesti noorteralli meistrivõistluste etapid. Sarjale on aluse pannud varasematel aastatel sõidetud E-Cup sari, mille korraldajad tegid ära suure töö, näidates, et just E-rühma sõitjatele on sellist sarja vaja. Selle eest neile EAL ja rallikomitee poolt suur tänu. Aastast 2013 on senisele sarjale lisatud karikavõistluste staatus, lisatud on noorteralli ja sarja korralduse taga on Eesti Autospordi Liit. Arvestusklasse on kokku seitse.

Eesti autoralli karikavõistluste etapide puhul on tegu peaasjalikult ühepäevaste rallidega, mille katsete kilometraaz ei ületa 80 kilomeetrit. See on võimalus autoralliga tegeleda väiksemate kuludega, samuti hea võimalus noortele, kellele on see astmelauaks sportrallisse ja kindlasti ka algajatele, kes ei soovi kohe meistrisarja etapil ühel või teisel põhjusel startida.

Sellised muudatused tekitavad loomulikult diskussioone ja esimene aasta näitab oma head ja vead selle sarja puhul ära. On arusaadav, et osadele sõitjatele on see otsustamise koht, kas meistrisari või karikavõistlused, viimaste puhul on kulud väiksemad, kui näiteks aasta varem meistrisarja sees peetud karikasarja etapidel. Rahvusliku E-rühma meistrivõistluste osas ei muutu aastal 2013 midagi, endiselt on kõik klassid ühes arvestuses ja just see võib saada mõnele meeskonnale otsustavaks faktoriks osaleda karikavõistlustel. EAL rallikomitee möönab, et autoralli KV üldjuhend tuli välja liiga hilja, kuid uue sarja puhul kulus juhendi peale oodatust rohkem aega. Rallikomitee vabandab kõigi ees, kes ootama pidid.

Mis puudutab Eesti autoralli karikasarja kalenderplaani, siis selles osas töö käib. Kindel on see, et talvist karikasarja etappi rohkem sellel aastal ei tule. Oma huvi karikasarja etappi korraldada on üles näidanud mitmed korraldajad, kes tuttavad meistrisarjade etappide korralduse poolelt. Kuid mitte ainult, autoralli karikasari ei ole astmelauaks mitte ainult noortele ja algajatele sõitjatele. Räägitud on mitme meeskonnaga, kes tänasel päeval on korraldanud edukalt rahvaspordivõistlusi ja kes näevad võimaluses korraldada karikasarja etappi uut väljakutset. Autoralli karikasarja kalenderplaan loodetakse paika saada nii kiirelt kui võimalik, et potentsiaalsed osalejad saaks oma plaane teha.

Eesti autoralli karikasarja üldjuhend

Eesti noorteralli meistrivõistluste üldjuhend

Eesti autoralli võistlusmäärus

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas