FIA ametnikud külastasid Kehala autospordikompleksi

20. märtsil tutvusid MTÜ Kehala juhatuse esimehe Oleg Grossi kutsel Vinni vallas asuva Kehala autospordikompleksiga rahvusvahelise autoliidu FIA ametnikud Andy Lasure ja Peter Faluvégi, kirjutab rally.ee

Ametnike külaskäik oli esimeseks sammuks kompleksi edasisel arendamisel. MTÜ Kehala on nimelt ette võtnud auahne plaani korraldada seal 2017. aasta paiku rallikrossi Euroopa meistrivõistluste etapp. Oleg Grossi sõnul plaanitakse seni põhiliselt rallirajana kasutusel olnud kompleksi täiendada, et seal saaks tulevikus korraldada tipptasemel ralli- ja autokrossi võistlusi.

"Rallikross on atraktiivne ja hästi jälgitav," põhjendab ta. FIA ametnikud jäid nähtuga kõigiti rahule, kiites head asukohta ning avaldades tunnustust arenguplaanidele. "Vaatame suure lootusega Peterburi poole," jätkab Gross. "Seda pidasid ka FIA ametnikud väga oluliseks, et kust tuleb see inimene, kes siin osalema ja vaatama hakkab. Nii võistlejaid kui ka publikut ootaksime juurde Venemaalt. Ainult Soomest jääb väheks."

"Projekti juhiks saab Ott Tänak, kes hakkab ise käima erinevates riikides vastavaid võistlusi vaatamas. Tahame hea projekti saada. See on kindlasti aasta või kahe töö. Otsapidi saab midagi hakata ehitama, aga et mitte ümber ehitada, hakkame sellest pihta, et olemasolevaga tutvuda. Üks-ühele midagi üle võtta ei ole, sest need on kõik vanad ega täna kõige paremad."

Ott Tänak märgib, et neil on kindel plaan kunagi korraldada Kehalas rahvusvahelisel tasemel rallikross. "Hetkel on kohal FIA ametnikud, kes annavad soovitusi. Arutame läbi, mida peame tegema ja muutma, kuidas rada ehitada," lausub Tänak. "See aasta läheb kogemuste saamiseks, tuleb külastada erinevaid Euroopa meistrivõistluste etappe. Vaatame, mismoodi selliseid üritusi korraldatakse," jätkab ta. "Püüame teha selle kompleksi ühekorraga, et oleks perfektne, et enam ringi tegema ei peaks. Et kõik kukuks õigesti välja. Kindlasti on see väga mahukas töö ja nõuab finantsi. See pool vajab täitmist. Näis, kuidas saab. Mina üritan aidata rahvusvaheliste suhete poolelt ja olla abiks kohapeal. Georg Gross on see, kes on tehniline direktor, kes paneb seda asja kokku. Meeskond siin taga saab olema väga suur. Suur projekt on."

"Georgi idee oli teha midagi sellist. Loomulikult olen käsi! Arvan, et see on huvitav projekt ja igas mõttes hariv. Kindlasti aitan nii palju, kui ma oskan," ütleb Tänak, kel varasemast ajast tõsisem kokkupuude rallikrossiga puudub. "Keeruline öelda, kas sõidaksin ise ka. Samas see tundub lahe. Autod on lahedad, tööd tuleb palju," nendib Ott Tänak.

Lääne-Virumaale rajatava rallikrossi raja ehitamisel saab tema sõnul ära kasutada vaid üksikuid osi senisest võistlustrassist. "Suur osa tuleb ikkagi uus ehitada. Rallikrossi rada peab olema lai. Superfinaalis stardib 8 autot korraga, kiirused on suured ja ohutus peab olema tagatud. Selleks on vaja ruumi."

Millal planeeritud projekt valmib? Ei Oleg Gross ega Ott Tänak taha sel teemal spekuleerida. "Ma ei julge tähtaega anda. Täna ei tahaks seda paika panna. Aga kui pihta hakkame, siis kindlasti see valmis saab," lubab Gross. Tänak täiendab: "Hetkel plaan see, et kõik saaks tehtud korralikult. Me omale mingeid tähtaegu ei sea, et peaksime kiirustama. Kevadel, kui hakkab EM pihta, lähme külastame neid võistlusi ja uurime, kuidas seal korraldatakse. Paberi peal on meil igasuguseid plaane ja projekte valmis kirjutatud, aga otseselt ehitustööd veel ei toimu. Katsuks asjad perfektselt kokku saada ja siis hakkame pihta." "Rallikross on täna ikkagi tõusuteel," lisab Ott Tänak, kes lisaks enda nimelises ralliklubis toimetamisele pühendub rallikrossi raja arendamisele Vinni vallas.

Eesti Autospordi Liidu peasekretär Martin Harak märgib rahulolevalt, et kuna rallikrossi puhul on tegu populaarsust koguva spordialaga, ollakse uue raja planeerimisega õigel teel. "Kui võtame võrdluseks vormeli- või rallisõidu, siis need on pidevalt olnud pildis. Rallikross on jällegi olnud sportlikus mõttes pigem vanakeste ala, just maailma mastaabis. Täna on krossile leitud maailmas uus promootor, mistõttu on oodata populaarsuse ja taseme järsku tõusu. See lagi võiks saabuda ajal, kui Kehala ringil uus rada valmima peaks," räägib FIA esindajatega Kehalas kohtunud Harak.

"Autospordi liidule alati oluline mootorispordibaaside olemasolu. Mida rohkem neid vabariigi peale luuakse, seda kasulikum see kokkuvõttes on meie autospordile. Noored saavad harjutamas käia, seda rohkem võimalik hea tasemega võistlusi korraldada," ütleb ta. "Liit panustab sedavõrd omaltpoolt, et oleme vahe lüliks ja lobitöö tegijaks riigi ja omavalitsuste ning sihtasutuste vahel. Püüame kaasa aidata selliste projektide realiseerimisele."

Vaata Oleg Grossi ja Ott Tänaku kommentaare videos

Foto: Rando Aav

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas