Järgmisel nädalal Portugalis JWRC avaetapil startivad Sander Pärn ja Ken Järveoja esitlevad auto disaini (VIDEO)

Järgmisel nädalavahetusel sõidetava Portugali MM-ralli raames alustab üks tänavustest WRC alamsarjadest – Junior WRC. Tegu on sarjaga, mis vahetab välja senise WRC Academy sarja ja suuri erinevusi võrreldes eelmise aastaga pole. Meie rallisõprade jaoks on aga üks ja oluline muutus, peale aastast pausi teeb Ford Fiesta R2 autodega sõidetavas sarjas kaasa Eesti meeskond – Sander Pärn ja Ken Järveoja. Suurt ärevust ei ole jõudnud veel tekkida, sest tegemist enne hooaja esimest JWRC etappi on olnud palju, Üks ja väga oluline asi on võistlusauto disain, mis sai hiljuti paika ja sarja korraldajatele ära saadetud. Poolas, M-Sport poolt ettevalmistatud autodele saab sealsamas ka disain peale.

„Kui sõidad võidu maailma parimatega maailma raskeimatel teedel, on oluline, et sinust jääks märk maha. Eestist väljapoole minnes on vaja läbi mõelda kõik tegemised ja lahendused selleks, et püstitatud eesmärgid oleks saavutatavad ning nende tarbeks tehtavad tegevused neid toetavad. Üks selline asi on meie jaoks ka võistlusauto disain,“ selgitas Sander. Noormees lisas, et auto kujundamisel oli eesmärgiks lihtsus, selgepiirilisus ja Eesti tutvustamine. „See oli jah meil seekord põhiline teema, mille peale kujunduse üles ehitasime. Auto on külgvaates sini-must-valge ja pealtvaates Eesti lipu värvides. Lisaks katavad auto pinda ka toetajate logod. Oleme lõpptulemusega väga rahul ja arvan, et publikule peaks meie esirattaveoline Ford Fiesta R2 kenasti silma jääma,“ rääkis Sander Pärn.

Võistlusauto kujunduse loomeprotsessi oli kaasatud mitmeid inimesi. Eriti aktiivselt tegelesid disainiga Tarmo Hõbe ja Kristjan Tramberg. „Siinkohal tänamegi kõiki häid inimesi, kes meid auto kujunduse tegemise juures aitasid, ilma Teie abita ei oleks lõpplahendus olnud kindlasti niivõrd hea,“ lausus Sander Pärn.

Junior WRC on autoralli maailmameistrivõistluste sarja üks alamsari, milles saavad osaleda võidusõitjad vanuses kuni 26. eluaastat. Tänavu on sarjas kavas kokku 6 etappi ja kõikide etappide tulemused lähevad arvesse. 2013.aasta kalendriplaani kohaselt sõidavad Junior WRC sarja osavõtjad Portugalis, Kreekas, Soomes, Saksamaal, Prantsusmaal ja Hispaanias. Konkurentideks on Sanderile ja Kenile 9 ekipaaži üle terve maailma alustades Soomest ja lõpetades Tšiiliga. Tuntuimatest nimedest tasub kindlasti mainida Henning Solbergi kasupoega Pontus Tidemandi, kelle kaardilugejaks seni Andreas Mikkelseni kõrvalt tuntud Ola Floene ja noort Norra tulevikulootust Marius Aasenit. Samuti sel aastal kolmandat korda sarjas startiv Jose Antonio Suarez, kes mullu tuli aasta kokkuvõttes teisele kohale. Ka Eesti rallipublikule tuntud Niko Nieminen on sel aastal Sanderi ja Ken konkurendiks. Silma tasub peal hoida ka noorel slovakil Martin Kocil ja kiirel hispaanlasel Yeray Lemesel. Lisaks tuntuimatele nimedele on ka vähemtuntud konkurente nii Soomest kui ka suure ookeani tagant Tšiilist ning samuti Türgist.

Vaata talvetingimustes tehtud testi videot

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas