Järjekorras 33.Tallinna ralli võitsid Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen

Tekst: Rauno Paltser

Foto: Erik Lepikson

Reedel ja laupäeval Harju- ja Raplamaa teedel sõidetud Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste viienda etapi Tallinn ralli võitsid soomlased Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen (Škoda Fabia R5).

Kui reedel sõidetud neljast katsest võitis vaid 15.aastane 2001. aasta Rootsi MM-ralli võitja Harri Rovanpäerä poeg kaks katset, siis laupäeval sõidetud üheksal katsel näitas noor soomlane miks just teda peetakse Soome autoralli tulevikutäheks ning võitis kõik kavas olnud katsed. Ühtlasi sai Rovanperäst läbi aegade noorim ralli võitja, kes Eesti teedel sõidetud ralli võitnud.

Ralli lõpetasid teisena lätlased Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Mirage), kes kaotasid Läti meistrivõistluste arvestuses veelgi oma edu suurendanud Rovanperä – Pietiläinenile ralli lõpuks 01:18,5.

Parimate eestlastena lõpetasid ralli kolmandana Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes kaotasid ralli võitjatele 02:05,6.

Kuna võistluselt jäid erinevatel põhjustel eemale algselt rallile registreerunud Eesti meistrivõistluste N-rühma parimad Egon Kaur – Silver Simm, Rainer Aus – Simo Koskinen ja Kaspar Koitla – Andres Ots, siis klassi punktide jagamiseks vajaliku viite võistluspaari kokku ei saadud ning nii jäid hooaja viiendal etapil N-rühma punktid jagamata.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võtsid hooaja neljanda klassivõidu ja saavutasid absoluutarvestuses suurepärase viienda koha Miko-Ove Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). Klassi teise koha said Ken Torn – Riivo Mesila (Ford Fiesta R2), kes kaotasid Niinemäe – Valterile 01:22,0. Hooaja viienda etapi kolmandad olid Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes kaotasid klassivõitjatele 02:56,9.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4 kuulus üli napp klassivõit Karel Tölp - Martin Vihmannile (Honda Civic Type-R), kes vaid 3,3 sekundiga edestasid David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3). Klassi kolmandad olid Kaspar Kasari – Timo Kasesalu (Honda Civic), kes jäid võitjatest maha 28,5 sekundiga.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste masinatega võtsid hooaja viiendalt etapilt klassivõidu Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet). Pihlas – Kiilile kaotasid 2:00,4 Kermo Laus – Kauri Pannas (Nissan Sunny), kes ise edestasid 51,5 sekundiga Janar Tänakut – Janno Õunpuud (Lada S1600).

Rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega võtsid kolmanda järjestikuse meistrivõistluste etapivõidu Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3).

Klassi teised olid Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3), kes kaotasid võitjatele 21,7 sekundiga. Rahvasuus BMW klassis said kolmanda koha leedukad Egidijus Valeisa – Povilas Reisas (BMW M3) +01:29,4.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses võtsid hooaja esimesed maksimumpunktid absoluutarvestuses kolmandana lõpetanud Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov.

Klassi teised olid Priit Koik – Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo VII), kes kaotasid rehvipurunemise tõttu palju aega Russalu katse teisel läbimisel ning jäid lõpuks klassivõitjatest maha +01:46,0.

Vaid 12,9 sekundi kaugusele jäid Koik – Heldnast Lõuna-Eesti rallil klassivõidu võtnud Aiko Aigro – Kermo Kärtmann(Mitsubishi Lancer Evo VI).

Veoautode arvestuses võtsid hooaja kolmanda võidu Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A), kes edestasid lõpuks hooaja parima tulemuse välja sõitnud Tarmo Silt – Raido Loeli (GAZ 51) +01:35,2 ja Tarmo Bortnik – Indrek Tulpi (GAZ 51A) +04:19,8.

Tallinna ralli detailsed tulemused: http://autosport.ee/rallyreg/?page=32&race_id=347&

Eesti autoralli meistrivõistluste jätkuvad veidi vähem kui kuu aja pärast, kui 23.-24.septembrini sõidetakse järjekorras kolmas Tartu Rally.

 

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas